Logg inn med Facebook eller Google!

Antiparos Vår / Høst? (mai / oktober?)

Started by Vegard, 17. Aug 12, 11:31:04

Previous topic - Next topic

Vegard

Hei
Årets tur gikk i juni / juli og var som alltid en glede. 3 deilige uker  ;D Helt uten finansproblemer. Faktisk mindre en vanlig? For minibankene har hatt det med å gå midlertidig tomme, men i år opplevde vi ikke det. Kan jo være tilfeldig, men deilig uansett.

Men nå rykker det litt i reisefoten og vi ønsker oss en tur på tampen av sesongen og da kommer spørsmålet:

Er det noen med erfaring som kan svare på når "åpner og stenger" øya? Jeg tar med våren i samme tråd, da ekstraturen like gjerne kan flyttes til våren.
Vi vet det er åpent fra midten av juni ut september, men hvordan er det i (april) mai? og siste uke september (og oktober?) Er det stort sett åpent midten av oktober? eller 1. uken i mai?

Nå kunne vi selvsagt ha ringt hotellet og spurt, men vi hadde litt planer om å bare stå på døra og spørre om de har et rom ;D Får jo ikke større gleder en man lager selv.


Reiseklar (Allerede ...)

ingaberentine

Man kan vel si at sesongen på Antiparos starter rundt 20 mai og ender i slutten av september. 

Har selv vært der i månedskiftet september /oktober for en par/tre år siden og da var det flere spisesteder som allerede hadde stengt ned og andre igjen stengte ned mens vi var der. Har også vært der i begynnelsen av mai og da var det også mye stengt, både av overnattingsteder og spisesteder, men det er ihvertfall minst 3 spisesteder som er åpne året rundt og flere spisesteder åpner opp for vårsesongen rundt 1. påskedag. Når det gjelder overnattingssted ville jeg nok forsikre meg hos dem man pleier å bo hos, om man har noen faste, når de åpner opp for sesongen og når de stenger ned, eller om det er greit å komme å bo der litt utenom vanlig sesong.

Har også vært der om romjul/nyttår/vinter/påske, men da hadde jeg avtale med mitt vanlige overnattingssted om å bo der de dagene jeg var på Antiparos, helt utenom sesongen.

Kristian

Quote from: ingaberentine on 17. Aug 12, 16:53:32
Man kan vel si at sesongen på Antiparos starter rundt 20 mai og ender i slutten av september. 

Har selv vært der i månedskiftet september /oktober for en par/tre år siden og da var det flere spisesteder som allerede hadde stengt ned og andre igjen stengte ned mens vi var der. Har også vært der i begynnelsen av mai og da var det også mye stengt, både av overnattingsteder og spisesteder, men det er ihvertfall minst 3 spisesteder som er åpne året rundt og flere spisesteder åpner opp for vårsesongen rundt 1. påskedag. Når det gjelder overnattingssted ville jeg nok forsikre meg hos dem man pleier å bo hos, om man har noen faste, når de åpner opp for sesongen og når de stenger ned, eller om det er greit å komme å bo der litt utenom vanlig sesong.

Har også vært der om romjul/nyttår/vinter/påske, men da hadde jeg avtale med mitt vanlige overnattingssted om å bo der de dagene jeg var på Antiparos, helt utenom sesongen.


Så enig

Avtal overnatting, mat får du alltid og det er alltids litt liv på Paros
Kristian/Planer er til for å utsettes

Vegard

Takker for svar :)
Da tror jeg målet må være og ringe ned og avtale om det skulle vise seg at vi reiser ned sent sept eller over mot oktober.
Hotellet er forøvrig Mantalena :) anbefales!

Vegard

ingaberentine

Ser på prislisten til Mantalena at de har priser for både mai og oktober, så da vil jeg tro at de ihvertfall har åpent i slutten av september og du evt. kan gjennomføre din uanmeldte reise som ønsket. Man kan jo forta en litt mer anonym oppringning og høre på generelt basis når de stenger for sesongen og evt. når de pleier å åpne om våren.........

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...