Logg inn med Facebook eller Google!

Paros rundt

Started by Ole, 07. Mar 15, 13:19:26

Previous topic - Next topic

Ole

Takk, Kaka! Det ER lekkert på Paros!    😊

Anita

Tusen takk for denne herlige tråden Ole  :D Nå gleder jeg meg enda mer til å besøke Paros  ;D ;D
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ole

Takk, Anita! Paros blir aldri feil. Finn dere en bil og kjør rundt øya! :)

Kjører man over fjellet fra Parikia til Lefkes, kjører man forbi det lille stedet Marathi. Man kan knapt kalle dette en landsby, og et stopp her gjør man for å besøke de gamle marmorgruvene. De ligger litt oppe i fjellsiden ovenfor Marathi, og de er godt skiltet. Man kan få guidede omvisninger her, eller man kan utforske på egenhånd. Mye er avsperret av sikkerhetsmessige grunner, men det er lett å komme seg forbi sperringene. :)

filhellener

Quote from: Ole

Kjører man over fjellet fra Parikia til Lefkes, kjører man forbi det lille stedet Marathi. Man kan knapt kalle dette en landsby, og et stopp her gjør man for å besøke de gamle marmorgruvene. De ligger litt oppe i fjellsiden ovenfor Marathi, og de er godt skiltet. Man kan få guidede omvisninger her, eller man kan utforske på egenhånd. Mye er avsperret av sikkerhetsmessige grunner, men det er lett å komme seg forbi sperringene)


I denne tråden har jeg fått kjennskap til mange "nye" interessante og FINE (ser jeg av bildene) steder å besøke på Paros, tusen takk, Ole  :)

Men... jeg reagerer på, i en ellers f l o t t tråd  :)  at du , som webmaster, vil /tør å anbefale at folk ikke skal "respektere" sperringer som er satt opp av sikkerhetsgrunner / "at det er lett å komme forbi sperringene" :o
Kari

Ole

Ja, tja, jo.... Regler er til for å holdes. Det er jeg enig i. I alle fall i prinsippet. Jeg kjører nesten alltid 10 km/t over fartsgrensa, og bryter dermed regler ganske ofte. Det stod på skiltet at det var forbudt å gå forbi gjerdet pga. sikkerheten. Hadde det vært uforsvarlig å oppholde seg der vi var, så hadde vi ikke vært der. Jeg er ikke interessert i å utsette verken meg selv eller reisefølget for noen risiko. Hadde vi gått innover i gruven, og ikke stoppet ved åpningen, kunne det muligens vært en risiko, men en svært liten risiko. Forøvrig en risiko som guiden jeg nevnte i forrige innlegg tok.

Slike skilt er nok satt opp like mye for å ha sitt på det tørre etter en eventuell episode, som å fortelle at det er farlig å gå der.

At jeg driver denne siden syns jeg ikke har noe med saken å gjøre. Jeg er bare en helt vanlig mann og turist som nok ikke er mer feilfri enn andre. Og jeg anbefaler ikke folk å bryte regler.....det er å dra det litt langt.   :)

Ole

Ambelas er en liten fiskerlandsby på østsiden av Paros. Den ligger litt utenfor allfarvei, men det er absolutt verdt å ta en tur innom. Her er ei lita sandstrand og noen fisketavernaer. Man kan ta buss hit fra Naoussa.

Ole

Santa Maria er en av de flotteste strendene på Paros. Egentlig består området av 2-3 fine strender, og her er ofte mye folk i høysesongen. Man kan leie solsenger, og her er et lite utvalg av sportsaktiviteter. Her er også en taverna som serverer den nydeligste mat i rolige omgivelser. Siste bildet viser beliggenheten til tavernaen. Vi stoppet her og hadde en nydelig lunch. Det er selvsagt en fordel å ha bil eller scooter hvis man skal hit, men taxi fra Naoussa er også et alternativ. Jeg vet ikke om det går buss hit. Et annet alternativ er å ta badebåt fra Naoussa til Langeri og gå det siste stykket.

Ole

Langeri/Lageri er ei flott strand som er godt skjermet fra alt og alle. Det er kanskje derfor stranden domineres av naturister. Så vidt jeg husker er det ikke noe særlig med muligheter for å kjøpe mat der. Man kan ta badebåt fra Naoussa til Langeri.

Svein~B

Hva er det vi ser på det siste bildet?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole


filhellener

Quote from: Ole on 01. May 15, 14:04:27
Santa Maria er en av de flotteste strendene på Paros. Egentlig består området av 2-3 fine strender, og her er ofte mye folk i høysesongen. Man kan leie solsenger, og her er et lite utvalg av sportsaktiviteter. Her er også en taverna som serverer den nydeligste mat i rolige omgivelser. Siste bildet viser beliggenheten til tavernaen. Vi stoppet her og hadde en nydelig lunch. Det er selvsagt en fordel å ha bil eller scooter hvis man skal hit, men taxi fra Naoussa er også et alternativ. Jeg vet ikke om det går buss hit. Et annet alternativ er å ta badebåt fra Naoussa til Langeri og gå det siste stykket.


Enig i at det er ei virklig flott strand  :--

- og det går buss fra Naoussa, vi tok buss dit   :)
Kari

Ole

Naoussa trenger vel ingen nærmere beskrivelse? Her er alt man ønsker seg som turist i Hellas: Tavernaer, butikker, barer, hoteller, hvite hus, smale gater etc. Det eneste som mangler er vel ei flott strand? Er man ikke fornøyd med strendene i umiddelbar nærhet til byen, kan man ta badebåter til de flotte strendene i nærheten.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...