Logg inn med Facebook eller Google!

En kjølig uke i Plomari, - med mange varme møter

Started by kaka, 10. May 11, 22:47:58

Previous topic - Next topic

Athina

Karina: Høres ut som dere har hatt en fantastisk uke på Lesvos!
Jeg var på øya for første gang nå i april/mai, og det ga sånn mersmak at jeg nesten ikke kan vente med å reise tilbake :icon_smile:

Har sikkert sagt det før, men den turen kaka og jeg gikk 1. mai var en estetisk nytelse :bootyshake:
Noen blomsterbilder tatt på veien mot Trigonas:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

22. May 11, 14:12:54 #49 Last Edit: 15. Oct 11, 21:43:06 by kaka
Takk igjen, Athina! - og her synes jeg det passer å si: \"Åh, så vakkert!\"  :icon_smile:


Etterhvert som vi nærmet oss hovedveien, hørt vi stadig flere lyder som tydet på liv av ymse slag.

Hesten var av det roligere slaget, mens hønene kaklet og hanene gol

Vi skulle etterhvert se at fjærkreholdet var ganske utbredt rundt og i disse landsbyene. Høner og haner i alle farger.
KariK

Tjorven

Jeg kan heller ikke si annet enn \"Åh, så vakkert\" til Athina  ;)  (og det er helt oppriktig)

Klart jeg fortsatt vil være med dere på tur, kaka   :thumbright:   Det er jo en visuell nytelse! Slike   :walk: turer får jeg dessverre ikke oppleve med mine vonde bein lenger, derfor er det ekstra fint å få vandre i deres fotspor, på nett istede  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

22. May 11, 16:51:22 #51 Last Edit: 15. Oct 11, 21:44:59 by kaka
Det er jo så hyggelig med selskap, Tjorven. Du får være med oss i tankene  :icon_smile:

Vi krysser hovedveien og begynner på veien inn til Trigonas.

Som så mange ganger før, fascineres jeg av gammelt og slitt materiale.
Men, det var ikke mindre flott med noen fargerike 1.-mai kranser innimellom.

Trigonas var litt stillere enn Plagia (da vi endelig kom oss inn i sentrum der)

Her håpr jeg igjen Athina vil supplere (hun tok også en del bilder, ja  :icon_smile: )
KariK

Karina

Sååå utrolig flotte bilder - blomstene er jo på det vakreste nå! Jeg må si meg enig, er helt klar for reise dit igjen, NÅ :-)  Skal prøve å legge ut bilder....

Athina

Herlige bilder, kaka, og takk for hyggelige kommentarer :icon_smile:
Batteriet til kameraet mitt var nesten utladet da vi kom til Trigonas, så jeg har ikke så mye å bidra med her.
Men dette er vel tavernaen vi snikfotograferte gjennom vinduet :icon_smile: :
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

Her vil jeg si både

\" åhh, så vakkert\" og \"for  en sjarm\" , Athina og kaka   :flower:
Kari

kaka

Jeg hadde glemt at du fikk trøbbel med batteriet, Athina, men husker jo nå, hvordan du stadig gjorde nye forsøk i håp om å lure deg til enda et bilde  :cyclopsani:
Men, de bildene du har fått med, er praktfulle! Særlig de to \"nabobildene\".  Kjenner igjen motivene, ja (men tror det var en annen kafenion jeg smugtittett gjennom vinduet til)

Jeg fortsetter med litt dører, frukt og vinduer, jeg.

- og der kom du innimellom, mens jeg skrev, Filhellener.
Ja, det er ikkeno`å si på sjarmen i disse landsbyene
KariK

JohnS

Kom hjem fra to uker på Kreta i går, og holder på med å oppdatere meg litt i cyber-verdenen etter to ukers fravær fra PC\'n.  Plomaritråden her var den første jeg kasta meg over, og jeg har gledet meg over mange gode bilde fra et av mine favorittområder.

Jeg føler meg beæret og takker for spesialservice når det gjelder bilde av \"min\" barber i Plomari, en god gammeldags Herrefrisør (med H) i alle betydninger av ordet.  Det er vel ingen bombe at jeg selv ikke har kommet på å ta noe bilde av ham eller salongen hans, så jeg tillater meg å kopiere og legge inn i mitt eget album.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kaka

Så hyggelig, JohnS.
Det bildet ble tatt med tanke på deg, så du er veldig velkommen til å kopiere det. Vi var litt i tvil om det \"passet seg\" å ta bildet slik, men kunne ikke helt dy oss. Jeg husket jo du hadde skrevet at du ikke hadde kommet deg til å ta bilde derfra selv, og jeg hadde lyst til å ta et \"for deg\". Så, vi delte på ansvaret; jeg tok bildet, - men med Athinas kamera, - og jeg tror ingen merket det  :diabloanifire:
KariK

kaka

Vi ruslet, som vanlig, opp og ned og på kryss og tvers.
Fant til og med veien som går på oversiden mellom Trigonas og Plagia.
Etter noen minutter kjentejeg  igjen skolebygningen med sin sterke farge. Vi kom inn i byen ovenfra, helt i utkanten.
Jeg tror jeg må ha vært litt sliten akkurat da (hadde jo vært ute rundt 5 timer nå, så..) Jeg var ikke i stand til å finne frem til sentrum i Plagia. Det ble noen runder frem og tilbake, - heldigvis ga Athina (pent og forsiktig) uttrykk for at hun gjerne ville finne sentrum, - og til slutt var vi der.
Da vi nærmet oss det lille torvet, ble vi raskt møtt av en frodig fyr, som vi skjønte inviterte oss til å sitte ned hos han. Det gjorde godt! Og vi fikk servert deilig lunsj, mens vi satt og betraktet livet.
KariK

Tjorven

Du verden, kunne han norsk? Jeg mener, det er vel ikke akkurat noen turistby dere var innom  ;)  Men koselig ser det ut til å være der, iallfall.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....