Logg inn med Facebook eller Google!

Juni på Skiathos 2008

Started by Anne, 03. Jul 08, 12:58:17

Previous topic - Next topic

Tjorven

Du verden så herlige lengtebilder du serverer, Anne. Jeg har også flydilla, og det beste er selvsagt når jeg sitter oppi ett. Da er jeg i himmelen i dobbel forstand. Tenker det blir spesielt godt for deg å komme tilbake til paradiset ditt nå snart :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Barbro

Virkelig herlige bilder,Anne..nydelig.Falt totalt for Mythos-og fot i vannbildet :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Annlaug

Helt fantastisk med alle disse bildene. Kan nesten høre lydene og kjenne luktene selv om jeg ikke har vært på denne øya enda. Men det nærmer seg nå :)
Ser gjerne flere bilder.

Torill

Helt enig med Annlaug Anne!!! Pøs på hvis du orker :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

parga

Åh Anne! Som vanligt lyckas du med dina bilder! TACK IGEN!

Det börjar närma sig med stora steg nu. Bara 27 dagar och 17 timmar kvar nu!!! Fattar inte att det är så nära. Bokade resan i februari och nu är det redan augusti. Egentligen är det ju nu som det är härligast att resa, jag menar innan man är på plats. Längtan, funderingarna, känslan, förväntan mm. Ellerhur?! Sedan är det ju så snabbt över. En vecka i Grekland går ju så fasligt snabbt.

Ska verkligen ta mig en tur ut till den lilla tavernan, vill också doppa tårna i det härliga vattnet och få flygplan i håret! :cheers:

Ha det gott alla!

Jenny

Anne

Kanskje vi blir sittende ved siden av hverandre med tærne i vannet og fly i håret Jenny.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

parga

Kanske det du, Anne! Vore trevligt! Tänker i varje fall dra med mig hela gänget till er taverna. Hört mycket gott om den, både maten och servicen ska vara tipptopp! Bör upplevas. Hoppas jag hittar dit bara....
Vi kanske ses där också! :)

Anne

Jeg har tatt dere med til Kastro i tidligere tråder også, men det er aldri to like turer dit. Naturen er vill og været skifter slik at farger og stemninger blir ulike. Kastro er et sted som du bør besøke når du er på Skiathos. Dit tar du deg med båt (øya rundt tur) eller bil/moped. Det er litt langt å gå for de fleste tror jeg. Kastro er en viktig del av øya sin historie og det var øyas eneste by når venezierne overtok øya i 1453. Befolkningen valgte å forlate byen ved havna og bosette seg i dette naturlige forsvarsområde i første halvdel av 1400 tallet. Plyndringer og ødeleggelser av pirater var årsak til at de flyttet. Lokalbefolkningen flyttet tilbake til sin gamle by ved havnen i 1829 og etterlot en viktig del av sin historie på Kastro, en historie skrevet i blod og svette. Hvis man vet litt om stedet før man kommer dit så er det ikke vanskelig å fornemme noe av alt det som må ha hendt der. Hvis du ikke er historie interesert så er utsikten og naturen både vill og vakker.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Torill

Skjønner jo at vi må dit!!! Flotte bilder Anne :flower:
For en med en smule høydeskrekk,går det bra for sånne som oss også tru :pale:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Livsnyteren

Nå vet jeg i hvertfall hvor jeg skal dra neste gang jeg er på Skiathos :cheers: Kastro skal jeg ha med meg.Fine bilder Anne :flower:

Anne

Det går helt fint med høydeskrekk Torill. Jeg lider også av det. Blir svimmel av å stå på noe i taburett høyde :drunken: , men på Kastro går det fint. Du blir bergtatt av utsikten og den ville naturen og du kan gå inn i en av kirkene og roe ned. Det kommer flere bilder av området og av kirkene.
Dere må få det med dere neste gang Arli. :flower:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Barbro

Vakre bilder,Anne..vill og vakker natur.Har høydeskrekk jeg også,det har vært så ille at jeg nesten ikke klarte å stå på en balkong i 2dre etg,men..i sommer har jeg hengt i stige langt oppe på veggen og malt hus :P ,så det går nok an å moderere skrekken etterhvert.Kunne virkelig tenkt meg en tur opp til Kastro :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...