Logg inn med Facebook eller Google!

Kjøp av fergebilletter - Blue Star Ferries

Started by anemos, 14. Feb 16, 18:54:52

Previous topic - Next topic

anemos

Når jeg nå skal kjøpe tur med Blue Star Ferries over nett har jeg forstått det slik at disse billettene må hentes fysisk i ett av kontorene deres(?). Kan jeg i så fall få disse utskrevet i Parikia (Parikia -> Piraeus)?

Ole

Gå innom et av utsalgsstedene i Parikia en dag eller to før dere skal reise og kjøp billetter der. Hvis dere vet når dere skal reise, så kan dere jo stikke innom kontoret enda tidligere. Blue Star har store båter med plass til mange mennesker.

Har dere ordnet overnatting på Paros? Si fra hvis du trenger et tips.    :)

anemos

Quote from: Ole on 14. Feb 16, 19:16:28
Gå innom et av utsalgsstedene i Parikia en dag eller to før dere skal reise og kjøp billetter der. Hvis dere vet når dere skal reise, så kan dere jo stikke innom kontoret enda tidligere. Blue Star har store båter med plass til mange mennesker.

Har dere ordnet overnatting på Paros? Si fra hvis du trenger et tips.    :)


Var bare at jeg var innom directferries.co.uk (som virker som en seriøs side), og der tilbydde de "super economy" billetter til noen og tjue euro pr. billett. Er vel ikke helt sikkert at disse varer så lenge? Så lurer egentlig litt på gangen i det om jeg skulle bestille fra nett..

Overnatting på Paros er nå ordnet! Du hadde vel bare prøvd å lokket oss til feil bukt uansett  ;) Takk for tilbudet uansett  :)


Ole

Hvordan det funker å bestille på nett vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet?

Frynse

Vi har pleid å bestille via http://www.pacifictravel.gr/ og hente billettene hos bagasjeoppbevaringen på Athen flyplass.

filhellener

Quote from: Frynse on 14. Feb 16, 22:57:25
Vi har pleid å bestille via http://www.pacifictravel.gr/ og hente billettene hos bagasjeoppbevaringen på Athen flyplass.

Vi har og god erfaring med å bestille via Pacific og hente på flyplassen :)
De tar kun et lite gebyr pr billett.
Kari

Svein~B

Hvis du bestiller på Blue Star Ferries sin hjemmeside, kan du hente billettene hos hvilken som helst av deres agenter. Det vil i praksis si hvilket som helst reisebyrå i Parikia.

http://www.bluestarferries.com/en

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil bestille dem fra et annet sted og vet ikke noe om hvordan det fungerer på directferries.co.uk. Det regner jeg med at det går an å lese seg til på sida deres. Et kjapt google-søk nettopp nå fortalte meg at mange har dårlige erfaringer med det selskapet:

https://no.trustpilot.com/review/www.directferries.co.uk


Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Nå har jeg lest på directferries.co.uk at du får en bekreftelse på e-mail som du må skrive ut og ta med. Der står det hvor du skal hente billettene, men det er "at the port", det vil si i Parikia. Så jeg går ut fra at du får beskjed etter at du har bestilt billettene om ett bestemt reisebyrå i Parikia der du skal hente billettene.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Solgry

Vi har bestilt på nett, og fikk billettene sendt hjem. Men tror det kostet litt ekstra. Husker heller ikke hvor vi bestilte billettene fra.
Lodotter er englenes tøfler.....


anemos

15. Feb 16, 10:52:54 #10 Last Edit: 15. Feb 16, 11:11:00 by anemos
Takk for mange gode tilbakemeldinger og erfaringer!

Grunnen til at jeg eventuelt vil gå for directferries.co.uk er at de ser ut til å være de billigste for øyeblikket med ganske god margin. Om det i tillegg stemmer at jeg kan plukke dem opp fra et kontor i Parikia vil det være ganske optimalt for min del. Ellers ser det ut til at de fleste andre kjører samme pris. Har sendt mail for å forhøre meg nærmere, viss ikke tar jeg det nok bare direkte gjennom Blue Star Ferries.


Ser i forhold til denne oversikten at det er "Super Economy" billettene som tilbys via directferries.co.uk. Billetter som egentlig ikke skal være mulig å bestille fra "on-line booking system". Hmm.

http://www.bluestarferries.com/images/prices/PRICES_CYCLADES_from_01.09.15_english.pdf

Diddi

Vi bestilte direkte hos Blue Star Ferries første gang vi var på øyloffing, siden det var pinse og det var ventet stor trafikk og fulle ferger. Vi tok med utskrift og hentet ut billettene i en av disse kioskene på havnen i Piraeus (gule/blå) . Husker han på hotellet var veldig imponert, ellers hadde vi ikke fått billett før om et par dager.ALT var fullt.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....