Logg inn med Facebook eller Google!

"Mine" greske strender

Started by fila, 29. Mar 13, 22:22:29

Previous topic - Next topic

fila

Lindos by med sin Acropolis er en opplevelse. Vi ble anbefalt å besøke byen om kvelden, da er det ikke så mange besøkende der og så er det ikke så varmt som på dagtid. Stranden i Lindos er flott, deilig sand, deilig vann og bra tavernaer til lunchen.

fila

Empros Therma ligger sydøst på Kos og er en steinstrand med en liten snackbar både nede på stranden og oppe ved parkeringsplassen. Varmt vann fra en kilde i en hule i fjellet ledes ut, gjennom en trang kanal,  til et lite "basseng" på stranden. Det varme vannet holder 80 grader C, men blandes med sjøvann slik at temperaturen i "bassenget" er ca 35-40 grader C. "Bassenget" blir som regel ødelagt av vinterstormene og må bygges opp på nytt hver vår. Vannet inneholder kullsyre, hydrogensulfid (det lukter svovel) og andre gasser og sies å ha positiv effekt på hudlidelser, luftveislidelser, øyelidelser og muskellidelser. En anneledes badeopplevelse som må prøves.

fila

I Kefalos-bukta på sydkysten av Kos ligger flere strender, blant annet Paradise Beach. Nydelig sand og vann og muligheter til en god matbit.

fila

Stranden ved Taverna Old River i Lampi var et godt sted å være. Flott sand, passe langgrunt og kort vei til Yusuf og hans gode kolleger på Old River.

fila

Sammen med "nabostrendene" er stranden i Georgiopouli til sammen nesten 1 mil lang. Store områder med fin sand og langgrunne, slik at det er godt å bade. Det er flere strandbarer der en kan få slukket både sult og tørst. (pga en feil på linsen på kameraet er bildene litt ulne  :()

Tore

Denne fine stranden er i Votsalakia som er et rolig og avslappende sted.De to siste strandbildene viser stranden ved Chesters som er et fint sted å innta så vel lunsj som middag.Det siste fotografiet er fra Chesters.

fila

Like vest for Georgiopouli ligger Kalivaki-stranden. En trivelig spasertur gjennom byen, over broen over Almyros-elven, ut langs havnen der fiskebåtene ligger, så er du der.

fila

For 20 år siden besøkte vi Makrigialos på sørøst-Kreta. Vi bodde på SunVing-hotellet der. Vi hadde med barn i ten-årene, så det ble mye tid på stranden.Bildene er "gjenopplivet" fra en VHS-film, derav kvaliteten.

Kritios

Quote from: fila on 29. Oct 17, 20:00:08
For 20 år siden besøkte vi Makrigialos på sørøst-Kreta. Vi bodde på SunVing-hotellet der. Vi hadde med barn i ten-årene, så det ble mye tid på stranden.Bildene er "gjenopplivet" fra en VHS-film, derav kvaliteten.

Pussig 😃 Makrigialos og Sunving der var vårt første møte med Kreta, for akkurat 20 år siden !
Fruens eldste datter feiret sin 13-års dag der den 26. Oktober. Hun ble 33 nå.
Kanskje vi var det samtidig og at du har oss på film fila 😁
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

fila

Quote from: Kritios on 30. Oct 17, 17:27:51
Quote from: fila on 29. Oct 17, 20:00:08
For 20 år siden besøkte vi Makrigialos på sørøst-Kreta. Vi bodde på SunVing-hotellet der. Vi hadde med barn i ten-årene, så det ble mye tid på stranden.Bildene er "gjenopplivet" fra en VHS-film, derav kvaliteten.

Pussig 😃 Makrigialos og Sunving der var vårt første møte med Kreta, for akkurat 20 år siden !
Fruens eldste datter feiret sin 13-års dag der den 26. Oktober. Hun ble 33 nå.
Kanskje vi var det samtidig og at du har oss på film fila 😁

Ja, det hadde jo vært noe, å kunne ha sendt deg en video der dere var med. F.eks fra en av kveldene på La Tasca, eller fra Taverna Zorba  eller Taverna Gabbioni, rett over gata. Men, vi reiste nok hjem i midten av juli, så vi var nok ikke samtidig der.

fila

Legger ut noen flere bilder fra 1997. Elendig kvalitet, gode minner :)

Sitia:



Vai:





fila

Deler enda noen gamle bilder, denne gangen fra Korfu for 21 år siden. Beklager kvaliteten.

Først noen bilder fra Benitses:






Så kommer et bilde fra Kassiopi:



Et par bilder fra stranden i Paleokastritsa:





Til slutt litt fra stranden i Agios Gordis, der vi bodde:












Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...