Logg inn med Facebook eller Google!

Gode skikkelig greske restauranter ?

Started by Ut-på-tur, 16. Jun 14, 13:50:08

Previous topic - Next topic

Ut-på-tur

Halve gleden med Hellas er jo den gode maten man får på de greske tavernaene.. Har dere noen tips til gode restauranter? Og da mener jeg de gode greske... <3 De de lokale går på..
Vi skal bo på Alimounda Mare - som jeg har forstått er omtrent i byen.. :)

ingaberentine

Jeg kjenner ikke Karpathos og har dessverre ingen konkrete tips å komme med.

Jeg vil heller fortelle om min opplevelse en gang jeg stilte en lokal greker samme spørsmål. Dette var på Antiparos, en øy jeg har besøkt hvert eneste år siden 92 og gjerne flere ganger hvert år. Så jeg vet om mange gode spiseplasser der, men var allikevel på jakt etter det som denne lokale mannen anså som hans beste spisested på øya. Han spurte om jeg mente nå og jeg svarte ja, dette var midt i sommersesongen og til min forundring så svarte han at han ikke hadde noen spiseplasser å anbefale meg for etter hans mening så var det ingen av spisestedene som midt i den travleste sommersesongen hadde tid til å lage virkelig god gresk mat. Med nærmere ettertanke så må jeg jo være enig med ham. Heldigvis vet jeg om flere spisesteder som serverer god gresk mat på Antiparos"¦"¦"¦"¦

kaka

Den mest spennende maten synes jeg at jeg har fått på små, lokalesteder som serverer meze.
Den type steder fant jeg ikke i Pigadia (Karpathos by), men noen av de faste Karpatosreisende nevnte flere ganger to Elliniko, som et godt sted å gå, - og som er åpent året rundt (Jeg var faktisk der, men da kome det en "busslast" fra England, så det ble litt ståkete.)

Her er et bilde Riitta hadde fra stedet. Det ligger vel et par gater ovenfor havnegata, mener jeg å huske.
(Riitta, eller dere andre karpathosfarer, -hvor er dere??)
KariK

filhellener

Ja, To Elliniko er den / av de beste  :)

- vi likte veldig godt "Mesogeio"  langs strandpromenaden,  "Elia" et kvartal opp fra den, og de enkle stedene med g o d mat  "Seven Eleven" ( et par kvartaler ovenfor hotellet deres)
og " Psiloratis" på venstre side i en av hovedgatene (når dere går t i l byen, og ikke går langs havet ) :)

Det er mange gode steder å spise i Pigadia, det kommer nok flere tips  :)
Kari

Tore

Min erfaring er at en generelt får god mat på tavernaene på Karpathos.I tillegg til de spisestedene som har blitt nevnt,må jeg nevne Maxim som ligger på havnepromenaden i Pigadia.Maxim har god mat til rimelige priser,og tavernaen har en god og lun atmosfære.

Niaas

Pigadia Restaurant langs havnen har også god mat, og trivelig betjening.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Mikke

29. Jun 14, 23:29:47 #6 Last Edit: 29. Jun 14, 23:34:05 by Mikke
....alldeles "bakom" Alimunda,  vid stora vägen, ligger ju musiktavernan Pelagos, som har fått en "ny" kock, Petros.
Han har fått goda vitsord för smakliga rätter,dessutom får ni levande musik på köpet....och väldigt nära "hem".... ;D ;D ;D
Skulle ni sen vilja testa en mindre taverna, så fortsätter ni mot Aperi på huvudgatan till det andra stora hotellet, Constantinos Palace.
Mittemot det ligger det ett litet matställe, Nenas Taverna, mellan scooteruthyrningen och biluthyrningen på hörnet. Nena är en trevlig dam som med (viss) hjälp av sin dotter Angeliki och mer hjälp av en annan trevlig dam ( Daisy) lagar god mat i olika variationer....Hälsa gärna ifrån mej..... ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

....ringde till Nena på hennes taverna igår, och hon berättade att folk börjar hitta till hennes ställe.Hon lät glad och pigg och det ska bli kul att komma ner i september och kanske måla nåt mer på hennes väggar.
Dotter Angeliki ville visst ha en sjöjungfru nånstans, och det passar väl ( kanske) ihop med ett fyrtorn....Vem vet, det kanske blir en följetong att måla sej runt väggarna hos Nena.... ;) ;) ;) ;)
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...