Logg inn med Facebook eller Google!

Calypso Bay

Started by Bente, 28. May 09, 18:41:57

Previous topic - Next topic

Bente

Jeg drar snart til Karpathos, og skal bo på Calypso Bay. Det ser bare helt fantastisk flott ut der. Jeg bar bare et lite \'problem\': Er litt plaget med vond rygg, og pleier å ta med meg min reise-Tempur (madrass). Denne er litt stor og tung, men tidligere har jeg reist med gutta mine (1 stor og 2 \'små\'), så de har vært sherpaene mine! Denne gangen drar jeg med 3 venninner, altså ingen som kan bære madrassen for meg....!! Vet at sengene generelt er harde i Hellas, Karpathos ikke unntak. Har vært der noen ganger før, og bodd på forskjellige steder, og det er stort sett harde senger der (man trenger å sove LITT, selv om antall timer i senga er begrenset!). Det er sikkert flere som har bodd på Calypso Bay, og som kanskje kan fortelle meg litt om \'sengekvaliteten\'? Jeg håper at jeg kan slippe å drasse på Tempuren min :cheese:

kari

Hei!
Jeg var på Calypso Bay, en uke i september 2007. Verken jeg eller min venninne reagerte på at det var harde senger, men nå er det ingen av oss som har spesielle ryggproblemer. Så det kan jo hende at du føler at de er harde selv om vi ikke har reagert på dette.
Det er uansett et flott hotell. Dere kan glede dere.
God tur!!!!!
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

bengalow

Jag brukar använda \"vinterfiltarna\" som bäddmadrass, om jag finner att sängarna är för hårda. Dom brukar ligga i ett klädsåp på rummen. Det hjälper för mig ialla fall! Jag brukar dessutom ha problem med kuddar...antingen är dom alldeles för mjuka och tunna, eller också alltför hårda och stoppade, så att man halvsitter i sängen...ja, ja..
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Bente

Tusen takk, Kari, ja gjett om vi gleder oss. Har gått forbi Calypso Bay flere ganger, og det ser virkelig koselig ut der.

Stor takk til deg også, Bengalow, det var et godt råd. Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Skal prøve det, og så tar jeg sjansen på å droppe madrassen min! Men Tempur-puta mi MÅ jeg ha med, for putene er som regel ikke bra, helt enig!!

effie

Heisan! Har nettopp kommet hjem etter en herlig uke på Karpathos. Det var moro å overraske mamma:)

Jeg får alltid vondt i hoftene uansett hvilket hotell jeg bor på, så kanskje jeg skal investere i en sånn tempur reisemadrass:)
Ellers var tipset om å bruke \"vinterdynene\" under lakenet bra! Da blir det jo litt mykere:)
Bodde på Panorama nå, og der var vi veldig heldige med putene - noe av de beste jeg har hatt på tur noen gang!
I løpet av 14 dager på Karpathos blir jeg alltid litt stiv og støl i rygg og hofter, men solsengene har jo selvfølgelig også sin del av skylden der.... Derfor tar jeg meg råd til å bli massert av han ene kineseren på stranda  2-3 ganger i løpet av ferien. Nyyydelig!
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

janita

:compress: jeg har bodd på Calypso Bay!  Jo det var harde senger der,men du kan jo legge teppe under:))

Heidrun

Sliter med ryggen jeg også med harde senger. Så tipset om noe under lakenet er meget godt. Uansett så skal jeg ikke oppfordre til drikking. Men et par raki før man legger seg. ja det får kroppen til å slappe av. Da ligger man ikke så anspent før man sovner. Man våkner dertil også mer avslappet
Yamas til livet og til

bengalow

Förvisso, men du har det ju bra, som ligger där själv. Man slipper irritera någon med sin snarkning, vilket jag gör om jag tar ett par snapsar till kvälls!!
Å andra sidan. så blir ju inte sängarna mjukare av raki....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

polyanna

Tipset om Tempur reisemadrass, kjempefint! Et lite minus at den veier 5-6 kilo og koster noen tusen. Har forøvrig sett den avertert brukt på finn.no
Kanskje det finnes andre og rimeligere alternativer?

Jo, harde greske madrasser kan være en lidelse om man har dålig helse, revmatisme eller andre ting som gir kroniske smerter. Da hjelper det ikke veldig mye med tepper å ligge på. Derfor kan jeg selv heller ikke lenger ligge rett på stranden eller fjellet. Så fint om der hadde vært en tråd om overnattingssteder med gode eller til-leve-med-madrasser? Hadde vært supert.

Bente

Sengene på Calypso var VELDIG harde :bom: Men ikke verre enn sengene på Karp ellers :cheese: Det måtte noen gode glass med rødvin til for å sove. Men skitt au, man har jo ferie, og Karp er jo et så fantastisk flott sted, så hva gjør det med litt dårlig senger en uke :flower: Hadde ikke med meg Tempuren min, og ryggen overlevde :drunken:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...