Logg inn med Facebook eller Google!

..musiktavernan Pelagos.....

Started by Mikke, 04. Feb 09, 11:31:58

Previous topic - Next topic

Mikke

....pinglade Karpathos igår och fick tag i bl.a Chroni Panaretos (Pelagos) och Andreas Diakidis (Zephyros&Garden Villa). Det lilla ( 3 lägenheter) annexet tvärs över gatan  mot Zephyros verkar rulla på ok, och blir förhoppningsvis klart till maj.Tvillingarna Minas och Logothetis med mor Maria haver hemkommit från Cypern och blir väl kvar några veckor till, innan det bär iväg till skolan på Cypern igen.
Chronis fyllde år igår och jag fick en påminnelse om detta av Riitta, som är bra på att komma ihåg sånt, så jag ringde och grattade. Chronis berättade att dom gjorde 7 spelningar i New Jersey och att det var trevligt och gick bra.
Florios är fortfarande kvar i Staterna, men kommer väl tibax te Karpathos om nån månad....Släkten Panaretos mådde bra och mamma Irini hade piggnat till och skuldran hennes hade läkt helt ok.
Det hade regnat ganska mycket under hösten och olivskörden blev stor och fin och det var grönt och grant på öa..... :D :D

God fortsättning alla Hellofiler,
önskar Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Entusiast

Tusen takk for oppdatering, Mikke! Setter virkelig stor pris pä dette ogsä her i Tyskland. Var desverre syk nä i jula her i 10 dager - men det blir sikkert bedre snart og jeg ser fram allerede til min juni-ferie pä öya.
Jeg hadde det utrolig bra i 2012 pä Karpathos og gleder meg allerede til neste gang.

Hilsen Stephan

Mikke

....Hej alle !!
Pelagos ser ut att sakta vakna till liv, for Chroni kom forbi Zephyros haer om dan och igar sag jag Manolis bil utanfor.....
Snart dax att saetta upp skylten oxo.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...idag var det full fart pa Pelagos, for Antoni och Dimitri var daer, tillsammans med Chroni och Manoli.....Det sopades,tvaettades,spolades och rensades for fulla muggar, for till torsdag kommer naesta plan med turister.....Sen naer Pelagos oppnar, aer en oppen fraga.... ;D ;D ;D Men det blir snart, aer jag saeker pa.....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...ringde Chroni Panaretos igår och ikväll öppnar Pelagos....  :23: :juble: :bye: :bravo: :bravo: Florios har ännu inte kommit, men Mimis hänger på,så det kommer nog att liras  :gitar34: :gitar34: :band2: :band2:..och dansas  :dfdf: :dfdf: :blomst56: :ehdj: :ehdj: :ehdj:...medans andra låter sej väl smaka det goda köket... :langrekke: :-- :cheers: :cheers:  :sjampis: :sjampis:
Vi får hoppas att det blir fullsatt  :hoppende: :hoppende:..och kanske rent av kö utanför.....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

19. May 13, 01:12:01 #101 Last Edit: 19. May 13, 01:14:13 by Mikke
....jo, första kvällen på Pelagos var välbesökt och trevlig, sa Maria Panaretos när jag ringde och frågade, och det tog visst inte slut förrän vid två-tiden peau morron.....Annars har jag för mej att dom "bara" får spela fram till tolv..... ;D ;D ;D ;D
Så nu går Pelagos in på andra decenniet, vilket är riktigt bra, med tanke på att dom håller öppet ca 5 månader och betalar hyra i tolv.....
Chronis berättade att han minsann skulle dela ut mera diplom, för det finns en hel del kvar......Sen fick jag upp den nya skylten oxo, den sitter till höger om entren, för den var för stor att skruva upp där den gamla satt.
Hoppas nu bara att den inte blåser ner....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

....ringde Andreas Diakidis (Zephyros Village) idag, och som väntat satt han på Pelagos....Det är alltid lite svårt att snakka när man har musik och prat i bakgrunden, så jag får begränsa mej till ja eller nej, o.s.v.....Hursomhelst så var det fullt på Pelagos (vilket hördes...) och han sa att annexet vid Zephyros börjar bli klart, så han tror sej kunna hyra ut en och annan lägenhet där innan säsongen är slut....Nåja, vi får väl se hure blir me de...
Den flyfingrade bouzoukifiluren Florios har som bekant återvänt, så Pelagos genljuder av originalbandet.....
mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Kom hem från Karpathos i förgår efter en härlig vecka där :) På Pelagos var det så gott som fullt varje kväll och mycket musik och dans :)
Här kommer ett par bilder. Mikkes nya skylt tog jag bild på förstås :D


Riitta

Ett par bilder till från Pelagos :)

Mikke

....pinglade ÖverHovMästare Antoni Panaretos häromdan.
Han var på Pelagos och hade börjat förbereda kvällen, och passade på att snacka lite medans han donade med glas,etc....
Slutet på juni var visst inte så superbra, men det hade tagit sej med mera gäster  i juli,sa han med glad röst.
Han berättade också att brorsan Dimitri fått ett annat deltidsjobb, så han arbetade inte lika mycket som vanligt på Pelagos.
Kocken är som vanligt Frank, eller Francobollo, som jag kallar honom.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

....ringde Andreas Diakidis häromdan.Då satt han på Pelagos, och det var fullt me folk.
Roligt att höra att Pelagos tuffar på. Till stor del beror det säkert på att det är så många som återvänder dit, år efter år.
Jag är ju numera en "karpathosveteran" ,och varje år jag återvänder till Pelagos möter jag många som jag sett tidigare.
Så jag får passa på att tacka er alla från HellasForum som varit där.
Hoppas att ni återkommer nästa gång ni besöker Karpathos !!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

kari

Pelagos og Karpathos skal vi tilbake til ja. Et vennepar av oss drar om noen få dager dit for andre gang i år- de falt pladask.
God tur til deg og Mikke.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...