Logg inn med Facebook eller Google!

..musiktavernan Pelagos.....

Started by Mikke, 04. Feb 09, 11:31:58

Previous topic - Next topic

Riitta

Ikväll är det säsongsöppning på Pelagos :) Jag ringde till Xroni och önskade dom en fin kväll och säsong :) Själv kan jag inte njuta av den fina musiken innan i September ::) :)

Riitta

Mikke

...yep, jag ringde också, men till Pelagos.....Sist jag surra me Manoli och Antoni, så skulle det öppnas i morrn, men tydligen blev trycket för stort.....När jag ringde så svarade Maria Panaretos, som jag inte träffade när jag var på Karpathos, för hon var på Rhodos.....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

....språkade med Chronis häromdan, och han har delat ut jubileumsdiplom till stamgästerna, och det var kul, tyckte han. Det har rullat på rätt ok också på tavernan, och alltefter turisterna kommer så går det förhoppningsvis ännu bättre....Jag undrar hur många som bor på Alimunda Mare som går till Pelagos, men sånt är väl svårt att få något exakt besked om......
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

JohnS

Det blir antagelig Karpathos for første gang til høsten, og jeg er litt nysgjerrig på Pelagos, som  det har vært skrevet så mye om.  Det ser jo ut som "alle" turister havner der, så som uvitende undres man jo om dette er en ekstremt vellykket turistfelle, eller om lokalbefolkningen også er flittige til å benytte stedet.  (Jeg nesten litt redd for at jeg tråkker i salaten når jeg spør, men tar sjansen   ;)  )
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Riitta

Ingen fara John :)  Vi är ju många trogna"Pelagosbesökare" här på Hellasforum och vi trivs ju där :)
Skall försöka svara på dina frågor efter hur jag upplever det hela;
Det finns ingen inkastare. Musiken börjar 20.30 och då brukar det vara mycket folk, så ibland har det varit fullt kanske en halvtimme vid den tiden. Inte alltid.
har varit med om barndops- förlovnings och andra fester som Grekerna har haft där. Ofta speciellt på helgerna är det många familjer som kommer och äter där.
Musiken är bra och inte störande och det kommer ofta folk som vill sjunga eller spela och det får man göra :) Många Greker kommer dit senare när det har slutat på sina jobb för kvällen!

Tycker absolut att ni skall prova :-) Sedan har man ju tycka olika om saker, men värt och testa i allafall :)

Riitta

JohnS

Quote from: Riitta on 02. Jul 12, 19:33:02

Tycker absolut att ni skall prova :-) Sedan har man ju tycka olika om saker, men värt och testa i allafall :)

Riitta

Takk for svar!   Pelagos er notert som ett av stedene vi skal teste!   :D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Riitta

Trevligt John, då kanske vi ses där :)

Riitta

Niaas

Jeg har hatt mange hyggelige kvelder på Pelagos, og husker spesielt en hvor det kom en gjeng med greske damer, fra Kreta (eller Rhodos? husker ikke helt..). De danset mye og hadde en herlig kveld, og Antonis og Dimitris løp frem og tilbake med mat til dem.
Ja, det går mange grekere til Pelagos, spesielt i helgene, da!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Mikke

....på dom tio år som Pelagos funnits till, så jag nog tillbringat ca 40-50 kvällar per år där....I runda slängar ca 4-500 gånger totalt.... ;D ;D ;D :-- :--
Då kan man med (viss) säkerhet säga att man trivs där.... :juble: :juble: :juble: Dessutom fyller tavernan 10 år i år... :happybirthday: :happybirthday: I stort sett är det en familje-taverna, då en av ägarna, Manolis Panaretos näst äldste son Antoni är lixxom förste servitör och hans yngre bror Dimitris är också servitör. Sen sitter deras goa syster Maria ofta i kassan.Moder Irini sitter en och annan gång i kassan medans Chroni Panaretos ofta sjunger  :synge: och spelar tillsammans med Florios på bouzouki. Sen dyker ofta broder Dimitris "Mimis" Panaretos upp och spelar och sjunger efter att han stängt sin och sin fru Connies guldmedsaffär. Nån gång emellanåt kommer ävenså brodern Georgios dit och sjunger fint  :synge: ......Medans Manolis jobbar med kocken Frank i köket....Ofta dyker det upp grekiska kompisar :cheers: till Panaretos framåt elva-tolvsnåret på kvällen, och sjunger och dansar.... :juble: :juble: :juble: Jag brukar förlägga min födelsedag där i september... :kake: Då får jag en kaka med ljus....Den delar jag sen upp och ger bort till gästerna... Den lilla proceduren brukar ta en fem-tio minuter, sen är det klart. Befriande kort och dito trevlig...
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Entusiast

Hei, har endelig registrert meg i dette fine forumet! ;)

Dere kjenner meg som syngende Tyskere ;D med Norsk- og Greskkunnskaper i Pelagos i noen är. Min botid paa Karpathos var ikke sä lenge men nä skal jeg snart tilbake pä min öy.
:) Vi sees, hilsen Stephan

Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes

Mikke

....ringde igår kväll ner till Andreas Diakidis (Zephyros Village) som befann sej utanför Pelagos. Jag skulle meddela att jag hittat en enkelbiljett (Fritidsresor) för 498 SEK mellan Örebro och Rhodos den 9:e september :sol: :sol: :sol: :sol:. Musiken som hördes :headset: via hans telefon lät inte riktigt som vanligt :synge: :synge: :juble: :juble: så jag frågade. Då berättade Andreas att det var visst ett rätt stort gäng grekättlingar från Pittsburgh, USA som just nu höll på att lira :synge: :vinke: :juble: :juble: :cheers: :cheers:....Ja, kanske inte alla femton på den lilla scenen, men tydligen några av dom.....Enligt Andreas så roade dom sej kungligt :goodjob: :goodjob: :juble: :juble: :-- :--,vilket möjligen kunde stå i visst samband med volymen, vad vet jag....  ;D ;D ;D ;D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....