Logg inn med Facebook eller Google!

..musiktavernan Pelagos.....

Started by Mikke, 04. Feb 09, 11:31:58

Previous topic - Next topic

Mikke

Quote from: kari on 01. Sep 13, 09:21:40
Pelagos og Karpathos skal vi tilbake til ja. Et vennepar av oss drar om noen få dager dit for andre gang i år- de falt pladask.
God tur til deg og Mikke.

Tak for dette,Kari !! Men da ses vi paa Pelagos inem kort !!!
mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...kikar in här på Pelagos-tråden, som jag till min glädje ser att många läst..... ;D ;D ;D ;D
Lite nyheter ( för en del) och för andra inte.
Dörren till herrarnas toalett byttes ju ut då den gamla gav upp i höstas 2013.....
Chroni har nån kompis i branschen som satte in både ny dörr samt karm. Då dom var bruna, så fick jag hedersuppdraget att bemåla dom. Och detta gjorde jag så gott jag kunde, men när den dörrn var klar, så såg dels ytterdörren och densamma in till damernas toalett lite luggslitna ut....

Jag föreslog då för Chroni att de bägge återstående dörrarna skulle bytas ut och att vi kanske skulle i samma veva uppgradera Pelagos toalettstandard. Byta ut toalettsitsarna, några klädkrokar, speglar inne på bägge toaletterna, och kanske nån fin bild på väggen, och slutligen ta en titt på belysningen. En högre toalettstandard tror jag skulle komma att uppskattas och bidra till Pelagos goda rykte....
Förhoppningsvis hinner detta ske till våren,så håll tummarna.... ;) ;) ;) ;)
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

..jaha, då ska dassdörrarna redan vara installerade på Pelagos, minsann !!
Detta enligt Chronis på en sprakande telefon, hoppas bara att jag hörde rätt....haha.....Eller så kom ett "inte" med, som jag kanske inte hörde.... ;D ;D ;D
Han har också hållit upp flera månader med rökningen, vilket naturligtvis kommer att märkas på sången, när det blir dax att sjunga varje kväll i fem månader....ca 3-4 timmar varje kväll, det blir nåra timmar det, ca 20 timmar i veckan,80 i månaden och 400 totalt... :bravo: :bravo:
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

Söndag 18 maj.
Jo, dassdörrarna bidde målade, men helt icke till toppklass..........Som vanligt är det många parametrar som ska stämma, och det är ju sällan som ALLT stämmer....
I mitt fall var det dels den låga temperaturen som gjorde att dörrarnas målade, och som jag trodde, torra undersida, fick avtryck av vad de vilade på....
Och som sen fick slipas av och bättringsmåla på....
Dock, nu sitter dom där och även tre krokar i varje toalett, samt nya ringar och dasslock, som ICKE ramlar ner, utan helt elegant sakta sänker sej ner UTAN smäll...Damernas dass haver ävenså fått en spegel, vilket männens inte fick....
Sen förhoppningsvis kommer det efter hand upp nån/några bilder.
I det yttre rummet med spegeln, kommer det vänstra handfatet att tas bort och ersättas med ett skåp med en tillpassad bänkskiva, som i ömmande fall kan användas att byta blöjor på nån liten batting eller så.....
Den uppmärksamme Pelagosgästen kommer även att upptäcka att bordet som kassaapparaten står på har fått blåa ben, istället för de tidigare svartmålade...
Dessutom har Dimitris skaffat och satt upp (med viss hjälp av undertecknad) en led-lampa som lyser upp skylten mot gatan.
Den nye kocken Petros verkar funka bra och jag har avnjutit några rätter som var mkt välsmakande, och även Jakobstadsgänget var mkt nöjda.....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Här kommer ett par bilder från toaletten som Mikke har fixat :D Han hängde upp en spegel och krokar på väggen på damtoan. Det var väldigt bra och kunna hänga väskan på kroken och kunna kamma sig lite framför spegeln ;) :D
Dom nya dörrarna hade fått denna fina blåa färg:-)
Annars var det som vanligt, väldigt trevligt på Pelagos :) Ibland var det nästan fullt och ibland helt fullt på kvällarna:-)


kaka

- et positivt innslag i den pågående diskusjonen om taolettforholdene i Hellas :)
KariK

Riitta

Ja, när jag läste det, så kom jag ihåg att Mikke ordnade fint på Pelagos :)

Mikke

Hej hopp !!
Ringde Chroni igår och enligt honom är det gott om gäster på Pelagos. Kocken Petros jobbar på och funkar fint, och det var roligt att höra........ :) :) :) :)
Fick också tag i Antoni, som har blivit en hävert på att byta blöjor på deras son.... ;D ;D ;D ;D
Vad anbelangar toaletterna, så hoppas jag fortsätta att snygga till det med diverse trevligheter i september..... :D :D :D :D
Tack för fina bilder, Riitta !!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...