Logg inn med Facebook eller Google!

Kali Limni

Started by Bente, 02. Feb 08, 21:28:00

Previous topic - Next topic

Bente

Er det noen som har vært på Kali Limni, og har en grei beskrivelse av turen opp dit? Har vært flere ganger på Karpathos, men aldri besteget fjellet.  Kjørte opp dit så langt veien gikk, sist gang vi var på Karpathos, i oktober i fjor. Så flere som kom gående ned fra fjellet, men det hadde vært fint med en skikkelig beskrivelse av turen opp.  :cheese:

Arkouda

Har ikke vært på toppen, men har lest et sted at det tar ca 1 1/2 til 2 timer fra Thanassis Taverna til toppen. Men pass på at det er klart vær, skyene legger seg fort der oppe! Ser fram til en rapport fra din tur til Kali Limni, Bente!!  :bounce:

Bente

Ja Arkouda, har lest det samme. Men er fortsatt intr. i en turbeskrivelse av veien. Rapport kommer når jeg har vært på toppen!!

Bente

Jeg må si jeg er litt skuffet! Av alle de Karpathos-frelste som er her på forumet, og så er det ingen som kan fortelle meg litt om Kala Limni? Hva er det dere holder på med på øya, bare bader og soler? Ingen fjelltur...? :blackeye:

xristina

Vel, jeg har vært på Kos 30 ganger, men aldri på toppen av Mount Dikeos. Løper ikke rundt i fjellene i 30 graders varme jeg... :-D Men skulle gjerne vært der en gang. Det får evt. bli en vinter jeg besøker øya.

Mikke

...nja....eg har varit paa Thanasis taverne noen ganger, men aldri haft noen fölelse att bestige bergets topp....dette låter eg andre gjöre,da.... :D
Men one of these days, som Xroni og eg bruker sie....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Bente

Men til høsten, Mikke, da tar du steget opp fra Thanasis Taverna og til toppen av Kala Limni, deal.....?

Tommy

Mej bi, mej bi, om vädret e torrt o humöret e gott,
kan man ta sig en bit på vägen dit opp,
när det våras,
o kroppen känner sig på topp :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ROLLE

Är kanske kanske försenat med mitt svar om bergsbestigningen till Kali Limni ? Men du Bente har nog ingen chanse och komma ens nära med bilen till toppen, antar att där du varit inte är Kali Limni, utan toppen dit det går en bilväg nästan upp alltså där radarn finns, K.L. finns på motsatta sidan, på den västra ? Har ej klivit upp dit själv, men sådana som gjort det säger att det tar ett par timmar upp ifall du inte springer och ner en timme. En bra utgångspunkt är Thanassis taverna, var du efter utfärden kan avnjuta hans gästfrihet med mat och dryck och möjligen övernatta på hans nya gästgiveri ? Lycka till. Troligen behöver du inte vara någon Armin Hillary för att göra bravaden, men barfota skulle jag inte klättra !

Bente

Takk for svar, Rolle. Jeg tenker på Karpathos høyeste fjell, og vi har kjørt opp til Thanassis taverna et par ganger før. Men vi har nå store planer om å gå opp til toppen, nå til høsten! Tenker ikke på radarne, men fjellet på motsatt side, som du skriver. Har også hørt at det tar et par timer opp, men det jeg er ute etter er en sti-beskrivelse. Men det går kanskje en sti  opp dit som er grei å følge? Vi ser an været og ikke minst varmen!!!

ROLLE

Missförstod din beskrivelse. Det är nog \"bara\" kliva rakt upp och rakt ner tillbaka, ifall du spörjer Thanassi får du troligen samma svar. Beroende på när du skall kliva upp, det finns knappas någon molnig, regnig dag, så du får ta ordentligt med vatten med, o rejäla skor, inge tåtossor !!Tror ej att Thanassi själv varit uppe på toppen ? Har aldrig själv hört eller sett någon göra det, varför man gör det är kanske den utsikt du möjligen har. Annars anser jag själv att de ej är någon ide ? Men det finns en hel massa andra saker jag ej heller gjort och andra gör, he he !!! Lycka till iallafall med klivet, kanske du rent av tar och fäster Norska flaggan på toppen.

murmeldyret

Hei,

Dette svaret kommer nok litt sent, men da har dere tips til neste år. Turen opp til kaliLimni tar ca. 2 t avhengig av hvor mange pauser en må ta. Løypa er rødmerket og starter ved siden av tavernaen til Thanasis.
Jeg har vært der oppe mange ganger, og anbefaler turen på det sterkeste.

God tur !
MvH murmeldyret

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...