Logg inn med Facebook eller Google!

Vil du klage på flyselskap, charter o.l?

Started by polyanna, 30. Mar 15, 22:31:41

Previous topic - Next topic

therese

Quote from: mouche on 01. Apr 15, 09:12:16
Argumentet er vel at siden alt må transporters til øyene så blir alt dyrere enn på fastlandet og de største øyene, distriktspolitikk som vi ser i Norge, les Nord Norge.

Jeg gleder meg fortsatt over at enkelte medlemmer her har dype lommer og ikke ser noen grunn til å få de rabatter som loven tilsier, dem om det.


selv om det er helt på siden i denne diskusjonen...når ble distriktspolitikk==Nordnorge?
og jeg for min del lever godt med dype lommer, i hvertfall når det gjelder 12 euro - dette hadde jeg altså ikke giddi å bry meg om.

polyanna

01. Apr 15, 22:19:53 #13 Last Edit: 01. Apr 15, 22:27:11 by polyanna
Quote from: therese on 01. Apr 15, 21:02:53
selv om det er helt på siden i denne diskusjonen...når ble distriktspolitikk==Nordnorge?
og jeg for min del lever godt med dype lommer, i hvertfall når det gjelder 12 euro - dette hadde jeg altså ikke giddi å bry meg om.


Enig, helt på siden av diskusjonen å trekke inn nord og distriktspolitikk i denne saken. Mange 'søringer'; sør for Finnmark eller Troms eller Nordland  ;D ) bor 'avsides' - må spe med ekstra for å reise. Vi bodde i sin tid i ulike deler av landet, pga jobbmuligheter. Jeg elsker 'nord', mer enn Hellas. Der er hjertet mitt. Men til tross for alt det fantastiske som fulgte med, var det et stadig 'sutreomkved' blant de lokale om forfordeling og ekstrautgifter og distriktspolitikk. Men selv vi sørpå bor ikke nødvendigvis i gangavstand til flyplassen. Det kan koste dyrt. Og 12 euro enten det er her eller der blir en bagatell.

mouche

Beklager hvis noen følte seg fornærmet med henvisning til Nord Norge, men Finmark og tre kommuner i NordTroms ( på husken) har en rekke særfordeler som går direkte på økonomi som gjelder for arbeidsgiveravgift, strømpris, barnetrygd og slikt og dette er incentiver som er tenkt å ha en positiv effekt på samme måte som lavere mva på de mindre greske øyene, derav sammenligningen.

Hva gjelder å få refundert et tilgodehavende så er det fritt for den enkelte, selvølgelig, å gjøre det eller ikke, men når jeg alikevel må vente to timer på neste flight i Athen så gidder jeg å gå innom Aegeanskranken og få skrevet om biletten og få refundert 12 euro per person. Får jo nesten inntrykk av at man skal ha dårlig samvittighet her for å gjøre det! Dype lommer er forøvrig et uttrykk som brukes om rike mennesker.

Hadde det vært en tanke å "få inn" de 12 euroene per person hver vei og heller gi disse til noen verdig trengende på det lokale plan hvor man er/ferierer for der monner slike beløp?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...