Logg inn med Facebook eller Google!

Digitale leketøy på ferie

Started by IngeS, 22. Jan 14, 16:45:51

Previous topic - Next topic

IngeS

Kunne vært moro å høre hva andre synes om det all klikkingen på nettbrett og mobilmonstre på barer og tavernaer.

Selvsagt må folk få ta seg til det de selv vil når de er på ferie, men personlig synes jeg det virker direkte usosialt når man er ute for å kose seg med god mat og drikke.

Hva mener dere andre?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

mouche

Eneste jeg tar med meg er en gresk mobiltelefon når jeg er rundt på slike steder. Greit med litt "ferie" fra elektroniske dippedutter av og til!

IngeS

Denne har jeg alltid i en lomme i tilfelle noen vil ha kontakt med meg
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

Det eneste jeg har med meg i ferien av slike ting er mobilen min, men det er også alt. Ingen pc, nettbrett, padder eller podder er nødvendig når jeg har ferie  8) Har ikke behov for slikt hjemme heller, unntatt pc'n så klart. Og den greier jeg meg heeeelt fint uten en måneds tid  :)  Har sjelden med meg mobilen på stranda, men syns den er kjekk å ha når jeg går ut om kvelden. Det er ikke alltid like artig å sitte alene på en taverna, så jeg bruker den gjerne som "selskap" for å sende meldinger mens jeg venter på maten  :D  Men noen klikkelyd høres ikke når jeg taster, den lyden har jeg alltid av  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

IngeS

Quote from: Tjorven on 22. Jan 14, 19:40:27
Det er ikke alltid like artig å sitte alene på en taverna, så jeg bruker den gjerne som "selskap" for å sende meldinger mens jeg venter på maten  :D  Men noen klikkelyd høres ikke når jeg taster, den lyden har jeg alltid av  :)


På Samos slipper du å sitte alene på taverna
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

IngeS

Turistene går til middag på taverna sent, og senere til en bar, Hva med klikkefri periode mellom 18:00 og 01:00 ?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

fila

Jeg reiser ikke til Hellas for å klikke på dibbedutter, snarere tvert om. Det er deilig å slippe alle inntrykkene fra elektroniske plageånder og heller nye inntrykkene fra det som er rundt deg. Jeg har naturligvis mobiltelefon med, den ligger ofte i safen og blir sjekket en gang om dagen eller to. En svakhet har jeg imidlertid; videokamera og litt (for mye) lydopptaksutstyr, men det deler jeg jo litt av med dere, så da er vel det ok??

IngeS

Quote from: fila on 22. Jan 14, 20:12:47
En svakhet har jeg imidlertid; videokamera og litt (for mye) lydopptaksutstyr, men det deler jeg jo litt av med dere, så da er vel det ok??


Resultatetene av din svakhet vil vi gjerne se her i forumet
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

fila

IngeS: Mange av de ligger allerede under reiseskildringer  :)

Admirala

Om min kindle, lesebrett, er en elektronisk dippedutt, så er den med overalt jeg tror jeg kan få tid til å lese, men selvsagt ikke om jeg skal spise eller gå på kafe/bar med venner.
Telefonen er også alltid med, men den bor i veska med mindre den ringer. På stranda tar jeg også ofte med iPod, herlig å lytte til musikk i fine omgivelser. Men iPaden får bli hjemme.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

ingaberentine

Til Fila.

Hva mener du med lydopptaksutstyr?

Har du f. eks en egen lydopptaker utenom videokameraet, i tilfelle hva slags og hva er din evt erfaring med slikt utstyr?

Kristian

Så har vel opptil flere med seg digitale kameraer?

:o
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...