Logg inn med Facebook eller Google!

Flytransport til Hellas

Started by Ole, 11. Oct 07, 08:55:25

Previous topic - Next topic

Tzasiki

Thessaloniki fra Rygge, dette var en glede!! :cheers:

Mixelite

Siden Norwegian slår til med direktefly til Thessaloniki i sommer, synes jeg riktig mange forumister skulle benytte anledningen til å ta en tur til nord-Hellas. Et fint område å loffe i :) Rikelig med severdigheter og knallfine strender!

marjana

I disse dager truer pilotene i Norwegian med streik, og det kan ta 14 dager med forhandlinger fra i morgen, og et par, tre dager etter det så vet man om det blir streik.
Det er kun et par, tre dager før min avreise til Aten med Norwegian 10.mai, så jeg legger opp til en plan B.

Jeg ser på muligheten med å fly med SAS i stedet til Aten rundt samme dato. De har ofte to avganger om morgenen, en kl 06.10 og en 07.10 fra Oslo til København. Flyet kl 07.10 har kun 30 minutter mellom landing og avgang i København.

Spørsmålet mitt er:
Rekker man flyet videre med kun 30 min. på bakken? Og hva med bagasjen? Rekker de å få den ut av Osloflyet og over til Atenflyet på kun 30 minutter? Begge flyene står på terminal 3, men det virker som det er en meget liten margin.

Noen som har efraringer med denne flighten med SAS kl 07.10 fra Oslo via Køben til Aten?
Glika i zoi

filhellener

Quote from: marjana on 18. Apr 12, 23:40:52

plan B.

Jeg ser på muligheten med å fly med SAS i stedet til Aten rundt samme dato. De har ofte to avganger om morgenen, en kl 06.10 og en 07.10 fra Oslo til København. Flyet kl 07.10 har kun 30 minutter mellom landing og avgang i København.

Spørsmålet mitt er:
Rekker man flyet videre med kun 30 min. på bakken? Og hva med bagasjen? Rekker de å få den ut av Osloflyet og over til Atenflyet på kun 30 minutter? Begge flyene står på terminal 3, men det virker som det er en meget liten margin.

Noen som har efraringer med denne flighten med SAS kl 07.10 fra Oslo via Køben til Aten?


Jeg reiste med SAS via København 16.mars i år og var som deg usikker på kun 30 min / den knappe tiden i Kbh dersom jeg valgte å reise kl 07.10.
Kl 06.10 e r tidlig, men jeg valgte å reise da for å være sikker og fordi jeg vet det kan være fhv store avstander  i Kbh selv innen samme terminal.
Vi var i Kbh helt i rute, jeg traff Forummedlemmer ( ^-^  ) da jeg gikk av flyet og vi snakket jo litt før vi begynte å gå, men ikke lenge siden vi skulle videre til Athen alle tre og hadde følge til gate'n.

Det v a r et stykke å gå,  fordi jeg tenkte på om jeg hadde hadde god nok tid dersom jeg hadde tatt flyet kl 07.10 sjekket jeg klokka, o g jeg hadde rukket det, mener det tok 20 min fra vi gikk ut av flyet.
Hvordan det ville vært med baggasjen...., d e t tror jeg ville gått bra, det er jo SAS selv som setter opp rutene!
Så spørsmålet er om du vil ha noe "stress" på turen eller vil ofre en times søvn  ;)

Ergerlig å evt bli rammet av streik, Marjana  :(  - men jeg håper det ordner seg fint for deg  :)
Kari

Ikaros

Ikke for å skremme, men jeg vil minne om at mange reiseforsikringer ikke dekker noe hvis den opprinnelige flybilletten ikke har minst 2 timer mellom hvert flybytte, - uansett flyselskap!

Marit

Noen som vet om enveisbillettene til Apollo er lagt ut for sommeren, da tenker jeg på august-september? T/R-billettene synes jeg er for dyre. Hadde tenkt å reise siste flyavgang med Norwegian til Kos og med charter hjem igjen (og Apollo har vært det eneste charterselskapet som har hatt enveisbilletter tilgjengelig fra Kos til Oslo i slutten av august/september tidligere). Nå finner jeg ikke noen enveisbilletter etter juni fra Kos til Oslo.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Kristian

Quote from: Marit on 22. Apr 12, 00:12:01
Noen som vet om enveisbillettene til Apollo er lagt ut for sommeren, da tenker jeg på august-september? T/R-billettene synes jeg er for dyre. Hadde tenkt å reise siste flyavgang med Norwegian til Kos og med charter hjem igjen (og Apollo har vært det eneste charterselskapet som har hatt enveisbilletter tilgjengelig fra Kos til Oslo i slutten av august/september tidligere). Nå finner jeg ikke noen enveisbilletter etter juni fra Kos til Oslo.


Har ikke peiling, men om du holder deg for nesa har Ryan billetter til 80-90 euro med baggasje i begynnelsen av september
Kristian/Planer er til for å utsettes

Marit

Jo, Ryanair er et alternativ, men foretrekker å reise til Gardermoen om det er mulighet for det. Det gjelder nok bare å ha tålmodighet til å vente og se om enveisbillettene lengre ut på sommeren blir lagt ut.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

mouche

Quote from: Marit on 22. Apr 12, 00:12:01
Noen som vet om enveisbillettene til Apollo er lagt ut for sommeren, da tenker jeg på august-september?


Det er vel bare å gå inn på deres hjemmesider og søke? Jeg synes de har en ryddig hjemmeside og nokså greit å navigere der i allefall. Man må følge med underveis for det er stadige endringer både mht pris og tilgjengelighet.

Marit

Jeg har selvfølgelig sjekket Apollo, og som jeg skriver, så finner jeg ikke enveisbillett fra Kos til Oslo etter juni. Tenkte noen her inne kanskje viste om enveisbilletter blir lagt ut etterhvert.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

filhellener

Quote from: Marit on 22. Apr 12, 21:39:44
Jeg har selvfølgelig sjekket Apollo, og som jeg skriver, så finner jeg ikke enveisbillett fra Kos til Oslo etter juni. Tenkte noen her inne kanskje viste om enveisbilletter blir lagt ut etterhvert.


Jeg gikk inn og sjekket på Apollo nå og det finnes  enveisbilletter til Kos, men... prisen er høy  :o  ..foreløpig, får håpe det blir billigere etterhvert  :)
Nå er det kr 1798 pr/pers med avreise 21.sept, og 1698,- med avreise 28.sept ( sesongens siste)
Kari

karri

Quote from: filhellener on 22. Apr 12, 22:56:33
Quote from: Marit on 22. Apr 12, 21:39:44
Jeg har selvfølgelig sjekket Apollo, og som jeg skriver, så finner jeg ikke enveisbillett fra Kos til Oslo etter juni. Tenkte noen her inne kanskje viste om enveisbilletter blir lagt ut etterhvert.


Jeg gikk inn og sjekket på Apollo nå og det finnes  enveisbilletter til Kos, men... prisen er høy  :o  ..foreløpig, får håpe det blir billigere etterhvert  :)
Nå er det kr 1798 pr/pers med avreise 21.sept, og 1698,- med avreise 28.sept ( sesongens siste)

Ikke for å pirke, men det var vel enveisbilletter fra Kos det var spørsmål om?!  ;)
KARRI

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...