Logg inn med Facebook eller Google!

Illegal innvandring

Started by ragnhild, 07. Mar 07, 11:02:37

Previous topic - Next topic

Barbro

At mennesker,og andre levende vesener,blir behandlet på en sånn måte er like avskyelig,samme hvilket land det skjer i.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

xristina

Det er jeg helt enig i, Winther!

Bare som et apropos: da jeg for mange år siden så dokumentaren om \"sykehuset\" på Leros, ble jeg så forbannet at jeg sendte brev til daværende statsminister Papandreou. Hva jeg fikk til svar? Et pent fargebilde av mannen, samt noen brosjyrer om fantastiske Hellas... :shock:

Liv

Quote from: \"xristina\"Det er jeg helt enig i, Winther!

Bare som et apropos: da jeg for mange år siden så dokumentaren om \"sykehuset\" på Leros, ble jeg så forbannet at jeg sendte brev til daværende statsminister Papandreou. Hva jeg fikk til svar?
Et pent fargebilde av mannen, samt noen brosjyrer om fantastiske Hellas... :shock:
[/b]


HÆ???!!!!   :shock:

De skulle vel blidgjøre deg med hvor pent det egentlig er i Hellas da?!  :roll:

xristina

Ikke vet jeg hva de ville, men snakke om Leros var helt tydelig ikke aktuelt...  :evil:

Barbro

Helt utrolig historie,xristina!
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

xristina

Ja, det er det, Winther. Men sant dessverre...

Roger

Det er mye av dette som det skrives om her som ikke kommer frem i mediene.  Du kan få høre litt av hvert når du snakker med tavernaeierne på de øyene nærme Tyrkia. Søk på Lesbos på vg.no Hellas er under sterkt press som ytterpunkt i Schengen-området.
Roger

bengalow

Nöden har ibland ingen lag, och inkvartering må ske på ett eller annat sätt. Jag har knappast sett tomma hus på någon ö - utom fallfärdiga ruckel, som ägs av någon emigrant i Australien eller USA, och som knappast är beboeliga.
När vi var i Kalamata juni1987, så var infarten  mot staden spärrad av  containers, där grekiska familjer bodde, eftersom deras hus heller inte var beboeliga. Det var någon/några kilometer av motorvägen som användes på det sättet. Hela stadsparken var full av nödtält, likaså bussterminalens stora plats. Det var t.o.m. så att man \"murat\" upp spisar utanför \"sina\" tält. Det klararde alltså grekerna bra, varför skulle inte en \"flykting\" klara det?
Jordbävningen var på hösten 1986......vi kom i juni 1987
Flyktingar som kommer till Grekland har många gånger \"köpt\" en resa för surt belånade pengar, och lovats guld och gröna skogar. Ofta komer dom från områden där bostadsstandarden inte är ett dugg bättre än i en container.
Vad skall \"vi\" göra? Bygga nya hus åt dom? Sända pengar till Irak eller var dom kommer ifrån? Hur många av er har sett ett europeiskt flyktingläger? Det är en sluss f.v.b. något annat land i Europa men en utredning måste först ha sin gilla gång. Varför slänger dom sina pass innan dom kommer till Europa? Jag tror inte att ens 10 % av dom som kommer hit kommer uppfyller den flyktingstatus som FN har som grund. Dom vill tjäna mer pengar, för att överleva, naturligtvis. En högst mänsklig drift. Var har t.ex. en somalier lärt sig något om Sverige eller Norge? Vet dom ens var det ligger eller att det finns överhuvudtaget? Ändå säger dom i Grekland eller Spanien att dom vill hit!
Säg gärna emot mig, men vi klarar inte att ta emot 5-6000 nya i månaden, och hålla dem med mat och bostad. Det är fullständigt  orimligt!!

Nu berättar Lutherhjälpen på TV att \"1 miljard\" människor saknar rent vatten. 1 tusen millioner!!! \"Skänk en slant!\" Till 1 miljard människor?????
Mina ögon är torra, det finns inga mer tårar - jag/vi kan inte hjälpa alla, hur mycket vi än vill.
Vill bara lägga till att det \"tidningarna\" skriver läser jag inte. Det är mest vinklingar för att sälja mer. Den största nyheten ikväll var att en \"svensk\" journalist sitter i fängelse i Somalia, för att han varit \"regeringskritisk\". 1 st journalist är mer värd än 100 000 svältande/döende, typ!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mixelite

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169952
Nok en flyktningerapport. Denne gangen 7 døde, 11 overlevende og 4 savnet utenfor Samos.

Liv

Skulle akkurat nå til å poste link om dette....
tragisk.....

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...