Logg inn med Facebook eller Google!

Naoussa på Paros

Started by Ole, 28. Jul 14, 00:28:07

Previous topic - Next topic

filhellener

Quote from: Ole on 29. Jul 14, 16:01:20
Nå har jeg ikke sagt så veldig mye negativt om Naoussa, da..... :)

Ja, vi har bodd i Naoussa. 4-5 dager i 1999.


Ja, vel, såpass lenge siden :)
- da sammenligner du kanskje med "det som var"?  Regner med at det var enda mer sjarm den gangen ?

Nei  :) - jeg oppfattet det ikke slik  :) - du så vel at jeg skrev ordet negative i anførsel  :)
Men det med pris? - var det generelt, eller mat du synes er "dyrt/dyrere" der? - det hadde jeg gjerne villet vite  :)
Kari

Ole

Mat på tavernaer er en god del dyrere i Naoussa enn i Parikia, og mange andre steder. Dette er fra begynnelsen av juli 2012 og 2014. I 1999 betalte vi 13000 drakmer for rom i Naoussa, mens vi betalte 8000 i Perissa og 7000 i Naxos by. I Athen betalte vi 17000.  Mitt inntrykk er at det er forholdsvis dyrt i Naoussa, men langt fra Mykonos-nivå.  Kanskje flere har erfaringer?

Ole

.

filhellener

Quote from: Ole on 29. Jul 14, 21:22:07
Mat på tavernaer er en god del dyrere i Naoussa enn i Parikia, og mange andre steder. Dette er fra begynnelsen av juli 2012 og 2014. I 1999 betalte vi 13000 drakmer for rom i Naoussa, mens vi betalte 8000 i Perissa og 7000 i Naxos by. I Athen betalte vi 17000.  Mitt inntrykk er at det er forholdsvis dyrt i Naoussa, men langt fra Mykonos-nivå.  Kanskje flere har erfaringer?


Tallene dine fra 1999 viser tydelig at Naoussa var dyrere, dvs dersom dere bodde med lik standard de forskjellige stedene  :)

Angrer litt på at jeg ikke har notert priser m.m gjennom årene, var stort sett "allergisk mot papir og blyant" i feriene mens jeg var i arbeid  ;)
-  hittil har jeg husket ganske godt, må vel innse at det kan bli verre etterhvert  ::) - så ....  :)

At det fortsatt er større utvalg av rimelige steder å bo på Naxos, tror jeg, siden Naxos har overkapasitet. Men min erfaring , fra i år, er at forskjellen ikke er stor på steder med høy standard, det skulle vi ha den første ferieuka vår da hele familien var sammen og "feiret" noe :)

Når det gjelder mat i 2014, må det være virkelig billig i Parikia, eller dere spiste på spesielt dyre steder i Naoussa? Jeg ble positivt overrasket over Tavernaprisene der, absolutt ikke dyrere enn på andre øyer/steder vi har vårt i år/ de siste årene.

Vi var 9 personer, ingen prisforskjell på barn og voksne , siden ungene er såpass store ( 11, 14 og 18). Fordi det yngste barnet + en voksen har cøliaki, spiste vi  ikke på den greske måten at "alle deler alt", alle hadde sin egen rett, eller det var retter"for to".
Det var store porsjoner de fleste stedene i Naoussa, vi ble alltid gode og mette, og jeg ble positivt  overrasket over regningene., de løs på fra 79,50 på et sted som hadde virkelig god mat. Vi spiste der igjen neste kveld og betalte 99,50

Jeg har et par eksempler på rettene vi fikk der, det var en Pikilia med trad. gresk mat for to, og en mixed grill for to, vi ble ( positivt ) overrasket da vi s å maten  :o

Her var det mye godt, for mye til to;) - prisen var 13 euro :



Mixed grill til to : 16 euro:










Kari

filhellener


Jeg n y t e r  Naoussabildene dine, Ole  :smile12: -  s n a k k om LENGTE bilder  :hoppende:
Kari

Solgry

Naoussa er bare herlig! Vi er snart på plass der, for ca. 12. gang, og sommerfuglene i magen flagrer litt ekstra, når jeg ser bildene dine, Ole! :99hhj:

Syns ikke at det er dyrt der, og vi har vært på de fleste tavernaene, selv om vi etterhvert har funnet oss et par stamsteder: Messario og Meltemi, som begge har veldig god mat og kjempetrivelig betjening.  :)

Vi bor alltid på Scorpios, og der blir vi tatt imot, med kyss og klem, og stampriser.... :hjerte34:

(Vi har også bodd noen dager på Mykonos, og forstår sammenligningen, når det gjelder hvordan smågatene ser ut, men der stopper likheten.
På Mykonos er det MYE mer "glam" og MYE dyrere! Regner ikke med å "måtte" bo der, igjen, nei!)

Gleder oss til årets ferie, til Paros, Naxos og siste natt på Santorini!!!!!!!!!!
Lodotter er englenes tøfler.....

dagstaalesen@hotmail.com

 Du tar meget bra bilder, ser veldig fint ut der Ole.
Dag.

Ole

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! :)

Når det gjelder priser, så er det bare å konstatere at vi er en smule uenig! :)

Flere Naoussa-bilder kommer i kveld....

stein

Flott altså. Har alltid hatt lyst til å besøke Naoussa. Lysten ble ikke mindre nå. Kanskje jeg må revidere noen seilplaner  8)

Supre bilder, Ole.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Ole

Mer Naoussa...

Ole

Enda litt mer Naoussa...

filhellener

Quote from: Ole on 30. Jul 14, 18:48:32

Når det gjelder priser, så er det bare å konstatere at vi er en smule uenig! :)


Det lever jeg veldig godt med at vi er  :)

- uten å gjøre d e t til et tema  - vil jeg si at  for meg er Naoussa, ( ifht Parikia), virkelig er verdt den ( evt ) forskjellen  :)
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...