Logg inn med Facebook eller Google!

Ryanair - igen

Started by bengalow, 30. Sep 13, 15:09:46

Previous topic - Next topic

karri

KARRI

mouche

Fløy hjem fra Kreta for en drøy uke siden med Ryan, og det var min aller første gang med dem. Ble en halv time forsinket fra Chania, men det skyldtes et SAS-fly som måtte nødlande i Chania bare få minutter etter take-off. Ankom Rygge kun noen få minutter forsinket. Hadde bestilt sete ved nødutgang og da er man også automatisk i priority-køen før ombordstigning. Vi ble sendt ut med egn buss først og inntok våre seter i ro og fred. Veldig god benplass passet mine lange bein bra så turen ble ganske behagelig. Personalet var behagelige, og det var effektiv bestilling og servering så midtgangen var stort sett alltid fri for disse vognene. Mat og drikke som ble solgt stod ikke noe tilbake for hva Norwegian eller charterselskapene selger/serverer. Alt i alt en meget grei reise som frister til gjentagelse, og prisen? Langt under alternativene!

Marit

Har reist med Ryanair kun én gang, i sommer, og det var fra Leeds til Dublin (var eneste alternativ for en direkte reise). Siden vi hadde bagasje på mer enn 10 kg så måtte vi kjøpe på for bagasjen, men prisen var ikke så ille på denne reisen. Synes det ble litt kaotisk ombord siden vi ikke hadde betalt ekstra for seteplass eller prioritert ombordstigning (de første radene på begge side var "stengt" av da vi kom ombord) så var det å gå bakover for å se etter plass. De "avstengte" plassene ble etterhvert åpnet for bruk og fikk da plass på rad 2.

Ut over det hadde ikke jeg noe å si på servicen eller noe annet.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

Mer nytt om Ryan Air, vilket gör att jag får vatten på kvarnen...

http://www.aftonbladet.se/ledare/article18458186.ab

Jag kommer inte att sätta min fot på deras flygplan - tro jo mi! Oavsett
deras pris. Då betalar jag hellre lite mer, och håller på principer.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Hva står det i arbeidskontraktene til kineserne som har produsert det meste du har kjøpt de siste ti årene?

bengalow

28. Feb 14, 20:53:36 #17 Last Edit: 28. Feb 14, 22:04:33 by bengalow
Det var nog det märkligaste svar jag kunde ha förväntat mig...! Vad anser du då om senegaleserna som skall gå miste om sin fångst, för att norrmän skall göra Omega3-olja av deras fisk med enorma trålar? Har vi utjämnat jämförelserna nu?
Vidare, om du vet vad som står i kinesernas kontrakt, så berätta det här. Jag tror inte att du vet enda dugg om det!!! Skrymt och pladder!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Quote from: bengalow on 28. Feb 14, 20:53:36
Jag tror inte att du vet enda dugg om det!!! Skrymt och pladder!!


Kalo mina!

Du har nok helt rett i at jeg ikke vet det dugg om hva som står i de kontraktene, men er også usikker på om de egentlig har noen kontrakter og om de eventuelt følges. Jeg kan bare vurdere dette utifra hva som fremkommer i pressen (TV, radio, aviser osv), og da er det mye som tyder på at ikke alt er som det skal. I så måte har du nok vurdert min kunnskap, eller mangel på sådan, helt korrekt. Muligens er jeg ikke alene om denne mangefulle kunnskap (?) hvilket også var mitt poeng siden vi kjøper en mengde ting hvert eneste år alle sammen av arbeidere som trolig har rettssikkerhet og lønn som gjør at de som jobber i Ryan fremstår som vinnere, ikke tapere selv om det er en del å utsette på forholdene hos Ryan.

Håper du får en fin dag!

bengalow

Det är nog inte bara Ryan Air, som behandlar sin personal som boskap. Det ser ut som om flera följer efter, eller kanske man skall säga går i förväg? Nu är dessa andra arabiska, och deras kvinnosyn har väl inte nått den nivån vi förväntar oss i västvärlden...
Det skrämmande är ju, att det som en gång var ett "drömyrke" för många, har blivit mer eller mindre ett slavarbete.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18465410.ab
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

02. Mar 14, 15:40:43 #20 Last Edit: 02. Mar 14, 15:42:47 by mouche
Nå er det vel fortsatt frivillig å søke jobb i Ryan, eller i SAS, og kontrakten blir vel lest før man undertegner vil jeg tro? I 1946 kostet det 3.870 norske kroner å fly til/fra New York, samme kronebeløp som i dag, men ville tilsvare 70.280 kroner i dag, var alt så mye bedre før?

bengalow

Har du läst artikeln, eller skriver du bara för att provocera?
Det svar du ger, har ingen relevans med överskriften till ämnet. Var god håll dig till det som behandlas, om du har något att säga! 
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Ja, jeg har lest artikkelen, har lest dine kommentarer, forholder meg til disse og "tillater" meg å kommentere disse. Jeg tror nesten at du må leve med at ikke alle deler ditt syn i ett og alt og også gir uttrykk for sine egne meninger. Jeg aksepterer fullt ut dine meninger og at du gir uttrykk for disse selv om jeg ser ut til å ha en annen oppfatning enn deg i enkelte saker hvilket vi begge nesten bør kunne leve med. Hvis det er slik å forstå at du ikke ønsker andres meninger hvis disse ikke er i henhold til dine så si bare ifra, og jeg vil hoppe over dine innlegg og de tråder du starter. Forøvrig trodde jeg at dette også var et diskusjonsforum hvor en viss uenighet må kunne få komme til uttrykk?

carin

Er det flere som har problemer med å få sjekka in og skriva ut bordingkort på Ryan Air disse dagar ???

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...