Logg inn med Facebook eller Google!

Mykonos september 2012

Started by Anders, 18. Oct 12, 20:13:45

Previous topic - Next topic

Anders

Ja-a... så var man der igjen da? På den øyen man hadde besøkt noen timer bare tre måneder tidligere. Og i sitt stille sinn bestemt seg for å overse resten av sine dager. Vi ankom sånn ca lunsj-tider (det er jo et romslig begrep?) og var der til sånn ca etter-lunsj-tider dagen etter. Utrolig hvor mye posi/nega-tivt man klarer å få med seg i løpet av et døgn?

Byen var fin. Det skal den ha. Veldig fin, faktisk. Men akk så dominert av turismen... jeg tenkte mer enn en gang at hadde det ikke vært for alle de der cruise-skipene så kunne det sikkert vært levelig der noen dager, for å se mer av øyen, men jeg orket liksom ikke den der "togingen" rundt med diverse grupper asiatere som slavisk fulgte nummerskiltet i front.

Ved ankomst hadde vi faktisk problemer med å bli kvitt et innpåslitent romselgermenneske... men vi kom oss nå inn på bussen og fikk en heller lang tur før vi var rundt byen og fremme ved det minste "bus-station"-skilt jeg noen gang har sett :-)  Reisefølget ledet an, hun visste hvor hun ville, og etter litt frem og tilbake og tviling og testing så nådde vi nå helt ned til den gamle havnen. Hvor undertegnede slengte seg glatt i en myk-sofapute-stol og bestilte en Mythos mens fruen jaktet rom.

Rommet var spikret før Mythosen kom... lettere fortvilet måtte jeg love den fortørnede kelner at jeg kom nedigjen om fem minutter!

Jeg satt her...


Og når jeg snudde meg i stolen var det ikke langt til trappen opp til rommet... Mykonos' eldste hotel, forresten!


Vertinnen het Maria og var et litt forunderelskelig menneske. Men vi kom godt utav det :-)
Og mitt reisefølge hadde altså bodd der en gang før... vi ble iallfall ekstremt godt mottatt!

Og fra sånne tavernaer har man jo også utsikt til mye av det passerende livet... jeg holdt mitt løfte til kelneren!




Apollon ble vårt lille krypinn... to VELDIG smale dører fra hvert sitt rom til den der balkongen! Som virket som en finérplate lagt på litt shaky underlag, så jeg trødde forsiktig...









Anders

Men det var jo fin utsikt fra den der finérplaten...








Tjorven

DEN utsikten var det ingenting å si på, nei  ;D  Man kan jo ellers bruke mange balkongtimer på bare å sitte og se og nyte  :-*  (men det hadde vel ikke dere tid til den korte tia dere var der  ;) )  Gleder meg til å se mer av Mykonos gjennom dine linser, siden jeg heller ikke har tenkt meg dit, selv om det er vakkert der......
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Og at det var Mykonos' "eldste hotel" var det liten tvil om :-) Knirkende tregulv og null isolasjon mot vind... man måtte gjennom fellrom for å finne fellestoalett og fellesdusj... og Maria lå på sofaen og leste avisen idet jeg snek meg forbi :-)
Men utrolig sjarmerende på sitt vis... med alle de gamle møblene og diverse forfedre beæret med plass på veggen...










kaka

Du verden, der var det flott!
KariK

Anders

Ja, kaka... det var virkelig en litt anderledes opplevelse... familien satt rundt bordet og spiste og det var som å bo hjemme hos noen... hvilket vi for så vidt også gjorde :-)

Anders

Og her noen flere "hipp-som-happ"-bilder... byen er egentlig veldig fin, hvis man liker sånne "gamle" kykladiske byer.. og opplevelsen hadde sikkert blitt en annen uten de der hordene med turister.
















Anders

Og her et halvminutt av den samme utsikten fra den der finérplaten...


Tzasiki

Mye kjent og kjært her også!!  :)

Tjorven

Det var virkelig et spesielt og hjemmekoselig bosted dere hadde  :)  Der hadde jeg også trivdes ja, og med oversikt over "alt" fra balkongen  ;D 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Og her en litt lengre snutt med mer av den samme utsikten :-)   2:30 ca...


Anders

Det var heller ingen tvil om at Mykonos by er av den der typen "krinkelkrok-smitt&smau"-typen som jeg liker så godt. Så det var ikke spesielt vanskelig å rusle rundt og kikke og se og knipse og filme... men det gjorde jo alle andre også :-) Så da havner jeg vel i kategorien "erke-turist" :-)













Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...