Logg inn med Facebook eller Google!

kalyves

Started by carin, 20. Apr 12, 13:59:44

Previous topic - Next topic

carin

Er det noen som er kjent i Kalyves som kan rekomendera ett koslig leilighetshotel runt havnen?

carin

Reser det ingen nordmenn til Kalyves  :(

mouche

Hvis du kan ta til takke med nabobyen ALmyrida kan jeg foreslå Ansi Apartments - http://ansi-almyrida.gr/ Bodde der en uke ifjor og ligger flott med fri itsikt til Soudabukten, rent og pent og det du trenger Ikke internett, men det får du greit på mange tavernaer like ved. Ansi ligger rett ved stranden, helt i enden av denne, men rolig og fredelig og kort vei til alt.

filhellener

Quote from: carin on 25. Apr 12, 13:21:56
Reser det ingen nordmenn til Kalyves  :(


Det gjør det sikkert, Carin  :)
- men kanskje ikke blant de som har vært her på Hellasforum de siste dagene.
Selv er jeg glad i Kreta og har besøkt mange plasser, men ikke Kalyves hittil, dessverre, selv om jeg har hørt/lest  mye positivt om stedet/området  :)
Kari

carin

Ansi ser koslig ut og jag har også googlat på Almyrida som virker veldig gresk (som vi liker) men er redd for at det er litt for stilla der, men det er ju ikke långt til andre byer hvis vi "kjeder" oss  :D reser vi på egen hand kan vi ju bo litt her og der. Vi ska nemlig gifta oss på Kreta / Almyrida nesta år så til høsten ska vi ned for å se hvor vi vill bo med slekt og venner  :D :D :D

mouche

Hei igjen. Jeg opplever ikke at Almyrida er stillere enn Kalyves da det vel ligger flere store hoteller i Almyrida enn i Kalyves. Bor vel også flere grekere i Kalyves enn i ALmyrida hvor det kanskje bare bor et titall grekere. Hva er du egentlig ute etter når du sier at et sted er for stille? Et annet sted å bo er i Plaka og da hos familien Goustis som jeg kjenner godt. Hotellet har seks dobbeltrom og en leilighet for fire, alle rom er helt nyoppussede og modernisert, men hotellet og området har beholdt sin greske sjarm. En liten landsby, men med masse tavernaer og mye folk rundt da mange har feriehus rundt i området (oss selv inkludert og er der nå). Plake ligger to minutter med bil, femten minutter å gå fra Almyrida. Ikke uten grunn at vi har falt for dette området og bygget hus her!

carin

Hej igen ja. Jag mener om ett sted er for stille da har du sett allt på 1 dag. Men som sagt det er ju bara å kaste seg på en buss/sykkel/vespa for å se noe "nytt". Har sett på andre steder på Kreta men antingen er det for långt unna flyplassen (gidder ikke å sitta på en buss i 2 timer) eller så er det for turisifisert, derfor fallt jag for Almyrida/Kalyves som virker å ha gresk småbysjarm  :D Det kommer ju også venner og barnefamiljer til brøllopet neste år, så det ska ju også anpassas...Men da vet du, som er heldig å ha hus der nede om det går buss fra flyplassen (chania) dit eller om man må in til byen? Blir nog vi reser på egen hand da apollo kun har "residenser". Plaka ser sjarmigt ut ja, så det er ikke uaktuellt. Jag takkar så mycket for intressant info  :)

mouche

Løsningen er å leie bil på flyplassen og levere den tilbake når du reiser hjem. Skal du rundt er det mitt klare råd å leie bil og så slipper du å tenke på busser,taxier osv som jo også koster litt og som man da skal finne ut av og være avhengig av. Jeg synes det er veldig enkelt å kjøre bil her og ikke vanskelig å finne frem. Kjøp et godt kart og ikke bruk en masse penger på å leie bilnavigasjon, fungerer bra for oss.
Vi leiet bil via APollo da vi fløy med dem ifjor og fikk en god pris. Leiebilen var fra Sixt som er et seriøst selskap med eget kontor på flyplassen.
Meb bil vil du da oppleve sjøen og strender, landsbyer og innland, fjellområdene, ta en tur til sydkysten osv og det finnes en masse å se og å gjøre her!

Vet du når til høsten du skal nedover?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...