Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Koufonissi 2011

Started by Tjorven, 26. Jul 11, 15:13:52

Previous topic - Next topic

Diddi

Så fint bilde av deg,på en virkelig sukkersøt restaurant!! Der skulle jeg likt og vært :grin: Flotte bilder Tjorven!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Takk for nok en hyggelig kommentar, frudiddi. Du hadde nok likt deg der, ja. Det var dattera (og servitør) Paris, som foreslo å ta et bilde av meg også, der jeg svinsa rundt og knipsa  ;)  Fikk jo god tid til å prate med både henne og broren, de var så søte begge to.
Paris fortalte at hun var oppe i femtida hver morgen, for å være med far Dimitris ut på sjøen for å hente opp dagens fangst, så her serveres fersk sjømat!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Vilken härlig taverna :smile:  Tänk bara Tjoven att du får spara några fina tavernabilder till fototävlingen också :grin:

Riitta

Tjorven

Tenkte litt på det, mht denne tavernaen, men jeg hadde så mange bilder herfra, og da hadde den nok blitt ganske gjenkjennelig i konkurransen. Men jeg har muligens noe annet på lur  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

07. Aug 11, 13:11:30 #76 Last Edit: 12. Oct 11, 23:00:27 by Tjorven
KATO KOUFONISSI
                                        ...........................

Som tidligere nevnt, var ikke badebåtene til strendene rundt på øya begynt å gå ennå, da jeg var der. Men, det gikk en daglig utfluktsbåt til naboøya Kato Koufonissi, og den turen ville jeg ha med meg.(Selve Koufonissi heter egentlig Ano Koufonissi, til orientering)
Båten Melissa,  går fra innerst på ferjekaia kl.11.00, og returnerer fra Kato Koufonissi kl. 17.00. Sjøen var blank og rolig, sola skinte, en perfekt dag for båt- og strandtur  :D

Den lille øya er ubebodd, men det fantes en taverna og ei flott strand der, hadde jeg hørt. I mitt lille hode, innbilte jeg meg at tavernaen lå på  stranda, og at begge deler befant seg der båten la til. Ingen ting av dette stemte med min fantasi   :???:

Men foreløbig var jeg lykkelig uvitende om den heller strabasiøse ferden jeg skulle ut på   :eek:   Det var en glad gjeng som entra båten, kapteinen satte på gresk musikk, og jeg gleda meg til en deilig utfluktsdag.
På veien fikk vi med oss en liten bonusopplevelse også. Kapteinen manøvrerte båten innimellom noen flotte klippeformasjoner, a la slike jeg har sett på bilder fra Milos.
Her er noen inntrykk fra første etappe:

PS. På bilde nr 2 ser vi bostedet mitt fra sjøsiden, til venstre, i huset med den grå steinsatte underetasjen.


Utfluktsbåten Melissa


Vi legger Ano Koufonissi bak oss


og seiler mellom klippene












Ankomst Kato Koufonissi
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Det vannet rundt de klippene er helt utrolig!
Men det bittelittegrann stusselig ut ved ankomststedet? Nå er det jo mye \"utenfor\" bildet, så kanskje det var kjempeidyllisk?
KariK

Tjorven

Det var mye flott natur på øya, men det kommer senere, kaka  ;)  På selve ankomststedet var det jo ingen ting, annet enn ei lita kai der båten la til.
Den turkisfargen på sjøen rundt klippene var helt utrolig, og slik er det flere steder langs kysten av Koufonissi også  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Hei igjen fra Koufonissi.
Jeg ble ikke ferdig med denne tråden før jeg dro på ny Hellastur, og tenker jeg vil fortsette snart. Men i mellomtida har vi fått nytt forum, og alle bildene mine er vekke   :o Dvs, det fins billedlenker ( jeg ser bare billedtekstene) under innleggende mine t.o.m side 3, men resten er forsvunnet. Både jeg og dere har kommentert bildene som ikke er der lenger, så jeg skal prøve å legge dem inn på nytt der de hører hjemme, ellers er jo hele tråden uforståelig og nytteløs.
Jeg lurer imidlertid på om dere får opp billedlinkene som er der, og får sett dem på en enkel måte, eller om jeg skal legge inn alle på nytt? (Har vel egentlig lyst til det selv, siden de ikke vises automatisk i tråden, og den mister helhetsinntrykket etter min mening) En annen ting er om det fortsatt er interresse for tråden, før jeg gir meg i kast med dette?



There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: Tjorven on 22. Sep 11, 18:13:19
Hei igjen fra Koufonissi.
Jeg ble ikke ferdig med denne tråden før jeg dro på ny Hellastur, og tenker jeg vil fortsette snart. Men i mellomtida har vi fått nytt forum, og alle bildene mine er vekke   :o Dvs, det fins billedlenker ( jeg ser bare billedtekstene) under innleggende mine t.o.m side 3, men resten er forsvunnet. Både jeg og dere har kommentert bildene som ikke er der lenger, så jeg skal prøve å legge dem inn på nytt der de hører hjemme, ellers er jo hele tråden uforståelig og nytteløs.
Jeg lurer imidlertid på om dere får opp billedlinkene som er der, og får sett dem på en enkel måte, eller om jeg skal legge inn alle på nytt? (Har vel egentlig lyst til det selv, siden de ikke vises automatisk i tråden, og den mister helhetsinntrykket etter min mening) En annen ting er om det fortsatt er interresse for tråden, før jeg gir meg i kast med dette?


Jeg har lagt inn bildene på nytt i min Koufonissi-tråd. Jeg synes det tar seg best ut at bildene ligger framme, i hvert fall i miniatyr, sånn som de gjør her i det nye forumet. Og jeg lover deg at jeg er veldig interessert i at du fortsetter tråden også.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

pippi1

Quote
Det kan godt være den heter Lefteris (men innbilte meg at det lå på andre siden av bystranda) Det var ingen bosted knytta til selve tavernaen, men det kan jo ligge et annet sted en tavernaen? Har du noen bilder derfra, Pippi1?
\"Min\" taverna kan skimtes til høyre for palmen i kveldsbildet på forrige side.

Takk for mange flotte bilder! [/img]Etter at du har sett og kommentert bildene til Svein B's Koufonissi-tråd med bilder fra denne omtalte tavernaen er vi vel enig om at den heter Lefteris og ligger rett forbi stranden. Og romma er rett over tavernaen. Trappa opp til romma ser du på bildet fra 17. september :D. Må legge til at som bosted får de ikke full score fra meg, men tavernaen var topp!

Tjorven

Det var hyggelig å høre, Svein  :) Jeg lurte litt på hvorfor "alle" andres tråder var komplette, men ikke mine. Det oppklarte du også, de fleste har vel gjort som deg  ;) Siden jeg var på ferie når ny-forumet åpnet, har jeg jo ikke fått med meg alt fra begynnelsen. Da er det bare å brette opp ermene og prøve seg fram...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Takk for fin tilbakemelding og flott bilde, Pippi1   :) Ingen tvil om at tavernen er Lefteris, nei  ;) 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...