Logg inn med Facebook eller Google!

En liten reiseskildring hittil

Started by Heidrun, 15. Jul 11, 09:30:20

Previous topic - Next topic

Turid

Det er morsomt å følge med deg på tur, Heidrun. Du ligger ikke mye på stranda og later deg, for å si det sånn.

Det er en tankevekker å høre om det som skjedde deg i går. Nå er jeg veldig \"avhengig\" av vann, men uansett å få en påminnelse om hvor fort gjort det kan være å komme ille ut.

Håper du får en fin dag i dag også, selv om det blir å ta det litt rolig. Det skal bli morsomt å følge deg videre på ferden :)
Det er etter regn at fuglene synger!

Heidrun

Etter 2 dager i Kamari uten kameraet har jeg merka at Hellasfølelsen slettes ikke er den samme som før. Hellas er iferd med å bli utvanna. Ihvertfall i Kamari på Santorini. Det er mindre grekere som jobber på tavernaene. Samme på Folegandros. Stort sett er det albanere eller de som er biligere i drift enn Grekerne. Da blir det ikke helt det samme med det å reise til et sted fordi man vil snakke med Grekere evt. Maten i Kamari er under enhver kritikk. Kan nesten ikke skille de forsjellige taveraene fra hverandre. Det er tørr mat og f.eks lammekotteletter som var så godt før. ja de er totalt ødelagt av en kokk som antagelig er ansatt fordi han  er billig.
Hellas er desverre ikke slik det var før hvis jeg skal bruke Kamari som utgangspunkt. Ikke missforstå meg. Men hvis jeg til neste år opplever at det er det samme andre steder i Hellas. Ja da blir det kanskje dragning mot Kroatia neste gang jeg tenker på en ferie utenom Chania på Kreta. Kanskje jeg her er en liten tulling. Hvorfor reiser jeg rett og slett ikke til Chania hver gang. Jo grunnen er så enkel at jeg vil opplve flere steder i Hellas. Men akkurat nå så vet jeg at Santorini ikke blir besøkt av meg flere ganger. Prisene er godt opp ganske kraftig. så desverre så har jeg mista litt av den gode følelse jeg hadde når jeg snakker om Hellas. Jeg koser meg. Men jeg kunne like gjerne vært i Spania for den saken skyld
Yamas til livet og til

kaka

Synd du opplever det slik, Heidrun, men du har vel også valgt en øy som i stor grad er preget av turisme, - og det som følger med.

Neste gang kanskje du skal velge et sted der grekernes hverdagsliv fortsatt er det som dominerer, men da kan det hende du vil savne noen av barene, - og andre ting som er lagt opp for turismen.

Men, - hva skjedde med kameraet?? Skal du ikke glede oss med flere bilder? For sett herfra, gjennom \"ruta\", er det mye vakkert du har vist oss.
KariK

filhellener

Quote from: \"Heidrun\"Maten i Kamari er under enhver kritikk. Kan nesten ikke skille de forsjellige taveraene fra hverandre[/b

Det e r nok vanskeligere å finne riktig god mat i Kamari, Heidrun, men det går an, prisen trenger heller ikke være ublu  :smile:
Jeg er ikke godt kjent i Kamari, bodde der 2 netter i fjor, vi ble anbefalt å spise på \"Glaros\"  :smile:
Vi  fikk hyggelig service og veldig god mat der  :smile:  
Ønsker deg fortsatt god ferie  :smile:
Kari

Heidrun

Quote from: \"kaka\"Synd du opplever det slik, Heidrun, men du har vel også valgt en øy som i stor grad er preget av turisme, - og det som følger med.

Neste gang kanskje du skal velge et sted der grekernes hverdagsliv fortsatt er det som dominerer, men da kan det hende du vil savne noen av barene, - og andre ting som er lagt opp for turismen.

Men, - hva skjedde med kameraet?? Skal du ikke glede oss med flere bilder? For sett herfra, gjennom \"ruta\", er det mye vakkert du har vist oss.


Ikke bekymr deg kaka. Det kommer flere bilder etterhvert
Yamas til livet og til

kaka

Det gleder jeg meg til, Heidrun.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...