Logg inn med Facebook eller Google!

Medlemmer av forumet på Samos

Started by IngeS, 18. Jun 11, 19:41:08

Previous topic - Next topic

Diddi

Quote from: \"kaka\"Så, da var det tilnærmet et lite treff hos i adelfi, da, selv om jeg bare sirklet rundt. (er litt sjenert)

Jeg hadde en avslappende uke der nede, Inge, og kjente at den etterlengtete ferieroen senket seg.
Det tok litt tid før jeg vente meg til et såpass turist-tilpasset sted, men jeg erfarte en rolig og vennlig atmosfære.
Dagen før avreise kom jeg meg litt rundt med lokalbussen, bla. med et par timers stopp i Mytilinii - og slikt hjelper på!

Ja,velkommen hjem fra meg også! Den følelsen du beskriver fikk også vi når vi kom til Kalymnos (Mirties).Men etter turer rundt hele øya,og ikke minst båtturer over til Telendos,endret synet seg.Vi bodde jo helt 1.klasses,men omgivelsene ga en stor overgang fra Lipsi og Patmos.

Bli spennende å se og høre fra Samos,da jeg godt kan tenke meg en tur dit en gang :lol:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

Takk for velkommen-hjem-hilsener.  :grin:

Ja, det ble endelig Samos, marjana. En øy jeg har vært i nærheten av å besøke i mange år, - og så bestemte jeg meg plutselig.
Som du antyder, har jeg besøkt en del steder i Hellas etterhvert, - og opplever hvert sted forskjellig. Noen steder tar det bare litt lengre tid å se og oppleve særpreget, fordi de mange turistbutikkene, barene og spisestedene preger førsteinntrykket.
Som sagt over, satte jeg pris på den vennlige og rolige atmosfæren jeg etterhvert kjente på i Pythagorion.

Det kommer nok litt bilder etterhvert, fra denne turen også, klarer neppe å holde meg unna det.  :smile:
KariK

IngeS

Quote from: \"kaka\"Takk for velkommen-hjem-hilsener.  :grin:

Ja, det ble endelig Samos, marjana. En øy jeg har vært i nærheten av å besøke i mange år, - og så bestemte jeg meg plutselig.
Som du antyder, har jeg besøkt en del steder i Hellas etterhvert, - og opplever hvert sted forskjellig. Noen steder tar det bare litt lengre tid å se og oppleve særpreget, fordi de mange turistbutikkene, barene og spisestedene preger førsteinntrykket.
Som sagt over, satte jeg pris på den vennlige og rolige atmosfæren jeg etterhvert kjente på i Pythagorion.

Det kommer nok litt bilder etterhvert, fra denne turen også, klarer neppe å holde meg unna det.  :smile:
Det er to ting som ikke er lov i Pythagorion. Den ene er den som er lik over hele landet, papiret og toalettet. Det andre er at de ikke er lov med stress her. Selv om det er en del turister her er det ingen turistmaskin. Tilpasningene som er gjort for turisme tilfredsstiller UNESCO`s krav. Pythagorion tilhører verdens kulturarv.

Synd at jeg ikke kunne ta deg med rundt om på øya
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Heidrun

Vel. Vanskelig å bli tatt for å kaste toalettpapir i toalettet da.
Yamas til livet og til

Anders

Vanskelig å bli tatt seriøs noen ganger også...

kaka

Det virket som begge forbudene ble respektert, Inge.  :smile:

- og spor av tidligere liv var jo synlig over alt. Det var artig å se de som holdt på med utgravninger. Hadde så lyst til å ta bilde av han som forsiktig børstet med noe som liknet en stor, myk barberkost på den gamle kulturarven. Jeg spurte om å få ta bilde, men fikk til svar at det ikke var lov. Da lot jeg selvsagt være, - men skjønte etterpå at jeg ikke vill fått kjeft av han ihvertfall, om jeg hadde sneket meg til et bilde av han i arbeid. (angret etterpå, at jeg ikke tok sjansen)
KariK

SiwH.

Da er jeg også hjemme. Hyggelig å hilse på deg Inge. Nå skal jeg prøve å lande litt før jeg titter på alle bildene som vi tok.

IngeS

Quote from: \"SiwH.\"Da er jeg også hjemme. Hyggelig å hilse på deg Inge. Nå skal jeg prøve å lande litt før jeg titter på alle bildene som vi tok.
Hyggelig å hilse på deg også SiwH. Er spent på bildene og hvordan du hadde det på Samos
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

IngeS

Har hatt glede av å vise fem oppmerksomt lyttende personer litt av Pythagorion, og gitt dem litt innblikk i Samos historie og praktiske ting om oppholdet her. Forumets medlem Sunnaelskersol og noen fra hennes familie er her.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

Så hyggelig med alle forumgjestene du har hatt besøk av, Inge, både hjemme og i byen  :)  Til felles nytte og glede vil jeg tro.
Ønsker samtidig kaka og Siw velkommen hjem.
There are no strangers, only friends we haven't met.

IngeS

Møtte enda et forummedlem et par dager på rad. En hyggelig jente med avataren samina har tatt turen fra Tromsø sammen med en venninne
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

samina

Hei Inge  :) Ja har vært hjemme på Samos  ;). Koslig å treffe deg igjen.  Er tilbake i Norge nå og lurer fælt på hva jeg gjør her 8)
Hilsen

Samina

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...