Logg inn med Facebook eller Google!

Noen små glimt fra en (litt for lang) dagstur

Started by kaka, 10. Apr 11, 21:22:02

Previous topic - Next topic

Tjorven

Ja, det var litt av en trestamme. Jeg hadde sansen for hulekirka også, og for et flott inngangsparti. Må ha vært en egen stemning der inne.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

Fint å se bildene dine fra et kjent område. Jeg var spent på hvordan turen deres ble. Det er et vakkert område å kjøre i. Ja, du er flink til å se detaljer, kaka. Det er alltid spennende å følge trådene dine og se hvilke detaljer du har fanget inn. Det var en spesiell stemning i og rundt hulekirka. Gleder meg til fortsettelsen.

brit

Tusen takk kaka......nå som vi har bestemt oss for en ny uke i Kardamili blir dette enda mere spennende.....nydelige bilder som alltid,

kaka

Takk for hyggelige kommentarer igjen.

Så moro at dere skal en tur til nedover, da, Brit! Har jo skjønt at dere (også ) ble ganske betatt.

Ja, hulekirken var spesiell, og det var vakkert utenfor inngangen.
Et av motivene innenfra synes jeg passer godt som en illustrasjon til den nært forestående påskeuka.
KariK

kaka

Vi forlot hulekirken og den frodige plassen utenfor
KariK

Magnolia

Det er det største blåregntreet jeg noen gang har sett. Jeg måtte fotografere hele treet og vise bildet til gemalen for å forsikre meg om at det virkelig var blåregn.
(Vi har et mye mindre eksemplar i hagen). :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Da fikk jeg ihvertfall bekreftet det, Magnolia  :icon_smile:
Den gjorde inntrykk, der den sto.

Etterpå var vi en snartur innom \"pyramiden\", som jeg ikke tok noe bilde av, men det gjorde vel du, Magnolia?
Vi kom oss ihvertfall til Nafplio etterhvert, - i første omgang, til en rask rusletur i byen og et måltid. Da ble det bare et lite bilde av baksiden av en kirke vi satt ved. Jeg ble ganske fascinert av den fine vindusutsmykningen
KariK

JohnS

Total avsporing,  men jeg kunne ikke dy meg... Blåregnen på baroniet i Rosendal dekker nærmer 100 kvm av sørveggen.  

http://www.baroniet.no/no/planter.php

Men ellers var hulekirken i Kefalari en nydelig opplevelse. Litt spesielt var froskene i damanlegget utenfor. De var veldig vanskelig å oppdage, omtrent som de bildene/tegningene man av og til kan se hvor man skal finne gjemte dyr.  Det var nesten umulig å se den første, men når man først hadde sett de første, vrimla det etter hvert av dem  mellom vannplantene.  Jeg så spesielt en del unger hadde stor moro av å prøve å se dem.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kaka

De froskene oppdaget jeg ikke (jeg som var så glad i å fange småfrosk i min barndom  :icon_smile:  )
Har du noe bilde av dem, JohnS?
KariK

JohnS

Quote from: \"kaka\"De froskene oppdaget jeg ikke (jeg som var så glad i å fange småfrosk i min barndom  :icon_smile:  )
Har du noe bilde av dem, JohnS?

Dessverre, ingen bilder av froskene.og de andre bildene er til forveksling lik et par av dine..... ;-)
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kaka

Quote from: \"JohnS\"
Quote from: \"kaka\"De froskene oppdaget jeg ikke (jeg som var så glad i å fange småfrosk i min barndom  :icon_smile:  )
Har du noe bilde av dem, JohnS?

Dessverre, ingen bilder av froskene.og de andre bildene er til forveksling lik et par av dine..... ;-)

Hadde jo vært moro med et litt annerledes motiv, som disse froskene,
for det blir jo ellers mange like bilder når flere av oss har vært på samme sted.  :icon_smile:

- Som feks mitt bilde fra Epidauros, der Katherina nettopp har vist masse flotte bilder, og fortalt historien rundt stedet..
Etter måltidet dro vi dit, selv om jeg vurdert å heller bli i Nafplio for å få sett meg litt mere rundt. Men, siden jeg ikke hadde vært i Epidauros, så..

Jeg var nok litt for sliten til alt vi skulle ha med på denne dagsturen, så det ble bare en tur til  toppen. Etter det, orket jeg ikke gå mere rundt.
(Neste gang skal jeg ikke forsøke å få med \"alt i èn jafs\")
KariK

kaka

Vi skulle tilbake til Nafplio, og jeg gledet meg til å se litt mer av denne byen.
Jeg kunne bare se langt etter borgen, som jeg gjerne skulle besøkt (det - også, - får bli en annen gang)
Men jeg fikk da med meg noen glimt fra byen. Som vanlig fanget gamle balkonger min interesse.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...