Logg inn med Facebook eller Google!

Gode madrasser?

Started by Turid, 23. Dec 10, 10:01:43

Previous topic - Next topic

Annlaug

Hotellet vi bodde på i Athen nå i desember hadde ortopediske madrasser og var veldig behagelige:)

Hellasfrelst

Det tipset som Polyanna skrev om stemmer godt. Kristinas rum i gamlebyen i Rhodos by har gode madrasser. Svenske madrasser med overmadrass. Og ikke bare det, hun har et utrolig sjarmerende pensjonat. Hvis vi trenger overnatting på Rhodos på tur til eller fra en øy igjen, så er det ikke aktuelt å bo noen andre steder enn nettopp der.
i zoi ine tora - livet er nå

Turid

Quote from: \"polyanna\"Har lest et sted at Kristina Rooms i Rhodos by har kjempegode senger. Selv har jeg bodd på et ok charterhotell på Naxos med gode madrasser. Hotell Continental på Kalymnos   h a d d e ok senger for noen år siden, det kan ha forandret seg. Og på hotell Afendoulis i Kos by er sengene til å leve med - i hvert fall bedre enn en del andre steder/øyer lenger nord.  Greit å få hvile kroppen et par netter  før returen!

Takk for konkrete tips her! Husker du hva charterhotellet på Naxos heter?
Det er etter regn at fuglene synger!

Turid

Quote from: \"marjana\"Ellers som en kuriositet så fikk jeg et rom for et par år siden på Hotel Delfini i Pireus som hadde vannseng! Den var i hvert fall ikke for hard, og heldigvis ikke altfor myk heller. Det er ikke sikkert du har lyst til å bruke hele ferien din der, Turid, men hvis du skal overnatte i Pireus, så vet du hvor du skal gå for å få en myk seng. :sleepy2:

Jeg har bodd på Hotel Triton i Pireus en gang, og der hadde de skikkelig gode senger!
Det er etter regn at fuglene synger!

Turid

Quote from: \"Annlaug\"Hotellet vi bodde på i Athen nå i desember hadde ortopediske madrasser og var veldig behagelige:)

Husker du navnet på hotellet?
Det er etter regn at fuglene synger!

Turid

Quote from: \"Hellasfrelst\"Det tipset som Polyanna skrev om stemmer godt. Kristinas rum i gamlebyen i Rhodos by har gode madrasser. Svenske madrasser med overmadrass. Og ikke bare det, hun har et utrolig sjarmerende pensjonat. Hvis vi trenger overnatting på Rhodos på tur til eller fra en øy igjen, så er det ikke aktuelt å bo noen andre steder enn nettopp der.

Skal jeg til Rhodos en gang så kommer jeg helt klart til å vurdere dette bostedet som alternativ ja. Tusen takk for tips :)
Det er etter regn at fuglene synger!

Helene

Jeg kan anbefale Billys House på Skiathos.
Vi har bodd der i 2 år og er fornøyd med både rom og madrasser.
Bostedet ligger på en høyde like ovenfor Skiathso by.  Flott utsikt

hilsen Helene

JanBe

25. Oct 15, 11:03:06 #19 Last Edit: 25. Oct 15, 15:28:30 by JanBe
Tar opp denne tråden igjen, da jeg kansje har et tips........


De siste årene har det kommet flere hoteller med riktig så gode madrasser. Trolig ikke på de billigste hotellene for de madrassene jeg tenker på er veldig dyre etter gresk målestokk. Jeg diskuterte  dette med en  hotelleier på Antiparos i sommer og jeg så hun måtte skaffe Cocomat-madrasser. Ja hun var helt enig og hadde veldig lyst til det, men de var etter hennes utsag ekstremt dyre, men hun vurderte å kjøpe Cocomat overmadrasser og det anbefalte jeg henne å gjøre.

Jeg sliter også veldig med de harde madrassene og har selv tatt med meg en sommerdyne fra Ikea som jeg legger under lakenet for å prøve å gjøre madrassen litt mykere"¦"¦.

Det var nå i forbindelse med den turen jeg kanskje skal ta til Pelion om et par ukers tid at jeg kom på å søke på Google med søkeordene Cocomat og Pelion. Jeg var rimelig sikker på om at hvis det fantes et hotell der som hadde cocmat-madrasser så ville de skrive om det på hjemmesiden sin. Det var det, selv om de fleste av hotellene som hadde skaffet seg slike madrasser lå i den dyrere enden av skalaen, men jeg fant i hvert fall et hotell som hadde slike madrasser og som jeg kunne få til 55 Euro natten nå i november.

Om denne fremgangsmåten kan brukes  over hele Hellas vil jeg jo tro, det er bare å prøve"¦"¦.

Her er mitt eksempel

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=Seu9VZXUE8uBYP_-mYAF&gws_rd=ssl#q=cocomat+Pelion

Fant bl.a. dette hotellet

http://www.alekas-house.gr/en/accommodation-pelion/double-room.html

bengalow

Är madrasserna "för hårda", så brukar jag använda filten, som oftast finns i en garderob. Den lägger jag dubbel- eller trippelvikt under lakanet.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

JanBe

25. Oct 15, 12:58:20 #21 Last Edit: 25. Oct 15, 13:00:54 by JanBe
Er helt enig med deg Bengalow, pleddene I skapet på rommet brukes ofte som "overmadrass" under lagenet, men må innrømme at etter å ha tilbrakt en natt I en seng med Cocomat-madrasser så var det som å ligge på en svært god skandinavisk madrass. Helt tilfeldig så hadde det hotellet vi overnattet på I Metsovo I sommer slike madrasser og de var virkelig, virkelig behagelige å ligge på. Vi bare plukket ut det første hotellet vi passerte når vi kjørte inn til byen, litt utpå kvelden den kvelden vi ankom og de hadde tydeligvis mange ledige rom og vi betalte 50 euro, inkl frokost for en natt i et rom med ei seng vi ikke har glemt etterpå.........

http://www.hotelkassaros.gr/index.php?lang=en


dagstaalesen@hotmail.com

 Her var det gode tips, i Stoupa på Peloponnes har vi bodd på flere steder, men et sted som heter Theano og bare har to stjerner + var det helt fantastiske madrasser.  I Kardamili har vi bare bodd på to steder, der opplevde vi det samme når vi bodde på Anniska med sine tre stjerner.
Dag.

Runar Solvik

Problemet med steinharde "halmmadrasser" har jeg også vært borti, og det har jeg enkelt løst med å ta med et ordentlig liggeunderlag hjemmenfra eller kjøpt et der nede. Legg underlaget under lakenet, og du sover godt. Det som er veldig greit med et liggeunderlag er at man kan bruke dem på stranda også, samt på disse grusomme hvite solsengene som mange leier ut på stranda. Det finnes skikkelige liggeunderlag som er små, og som kan blåses opp, Det selges på de fleste sportsforretninger her hjemme, og de tar liten plass. Plass er heller ikke et problem for oss som loffer med ryggsekk, men kanskje litt verre for de som reiser med koffert.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...