Logg inn med Facebook eller Google!

til Plomari i August

Started by fremo, 14. May 10, 09:21:52

Previous topic - Next topic

fremo

Dette var noe impulsivt, mest begrunnet et godt tilbud fra Lilleput.
Vi skal bo på \'Coralli\'
Og jeg bryr meg ikke så innmari mye om hvordan hotellet er, det er helt sikkert akseptabel.

Men:: Hva er det man kan gjøre der i strøket.

- vet noen om noen goe fotturer?
- hvor finner jeg den beste stranda?
- går det an å leie sykkel der?
- er det noe vi MÅ gjøre?

Vi skal være der kun en uke.

Jeg la merke til at det var en del eldre poster her, så jeg håper på en oppdatering.


God sommer folkens!
fred Moerman

kaka

Med din henvisning til \"eldre poster\" har du antagelig lest tidligere innlegg, som bla beskriver fotturer til nærliggende landsbyer Plagia og Trygonas, og på olivenmarkene i området. Coralli er et godt utgangspunkt for de turene.
Andre har fortalt om sykling, så det er helt sikkert mulig å få leid.

Mange trives godt på Coralli (der skal jeg bo neste gang, - tror jeg..)Bitteliten butikk rett ved også.
Definisjon av \"best strand\" kan jo variere, men dere skal bo ganske rett ved den største stranda.
Jeg liker godt en liten, bortgjemt strand du kan komme til ved å gå/sykle (eller kjøre bil) mot Ag. Varvara. (En liten vei fra svingen, der bussen stopper, - i retning havet.. . følg veien langs sjøen, og gå videre over steinene/svabergene, eller ta veien oppover igjen (henger du med ennå?)..)
MÅ man gjøre noe annet der? - enn å ha ferie (august er varm, og fotturer kan bli litt tungt). Ja, dere må inn til Plomari en kveld eller fler, helst før det blir mørkt, så dere kan krysse litt i smågatene før dere finner et sted å spise Koselig liten by. I Ag. Isidoros \"må\" dere spise på tavernaen opp bakken fra kirken, - og til høyre  (Paradis?? husker dårlig navn)
Tavernaen i svingen er også koselig.
Ellers er det et ganske rolig område, uten de store severdighetene i gangavstand. Men masse sjarm , spesielt i landsbyene  og Plomari.

Så forresten i \"min tråd\" at Maritsa har leid sykler hos Yannis i Plomari, - sjekk omtent midt på siden her http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=3546&finish=15&start=15

God tur!
KariK

fremo

takk for svaret.

hyggelig å kunne forberede seg litt og få noen pekere i rett retning.

du snakker i en annen post om turer i olivenlunder, det høres riktig flott ut.
mener du da det jeg så andre steder om \"olive trails\"?

kan du forklare litt for en uvitende?
fred Moerman

kaka

Jeg kjenner ikke til noen bestemte \"olive trails\", i området. Har bare gått ved å \"følge min nysjerrighet\".
Jeg legger ved noe kartutsnitt, så kan du få en viss peiling.
Stranda jeg viste bilde av ligger vel omtrent nedenfor 3.3 på kart 3.
Coralli ligger langs den stiplete streken ned fra krysset der gul vei tar av fra rød vei (står Ag, Isidoros). Den gule veien går mot Ag. Varvara. her ser du flere hvite veier og stiplete stier, som krysser olivenlundene. Vi har gått over til Trygonas fra Ag. Varvara (en gang måtte jeg snu, - fant ikke frem, men fint å gå tur uansett.)

På det andre kartet ser du også Plomari. Det er flere turmuligheter i den retningen også. Det kjedelige, på en av mine turer, var gjerdet nederst i veien da vi kom til Plagia. Men fin tur så langt! Mener jeg tok opp veien før 2.1. Der kan vi komme ned på hovedveien, rett før Plagia (Vi tok stien siste biten, og måtte snu pga gjerde)
Disse to landsbyene er virkelig verdt flere besløk!
KariK

Haris

Sykkel kan anbefales, spesielt i august da det kan bli varmt å gå.
En fin sykkeltur som jeg tar ofte, er hovedveien langs havet videre fra Plomari mot Melinda(ca. 5km). I Melinda er det en fin strand og et par tavernaer. Ønsker man en litt lengre tur fortsetter man hovedveien fra Melinda opp en litt tung bakke (ca. 500m). Ta av grusvei som fortsetter langs kysten mot Panagia Krifti (ca. 3km) som er en liten kirke i en vakker bukt.
Her ender veien, så det umulig å bomme. Det er også fine oliventrær ved Panagia Krifti.

Om man leier bil anbefales en tur til Vaterá, hvor man garantert får en plass for seg selv på stranda.

____________________
Redskaper er best nye, men vennskap er best gammelt

kaka

Hei igjen, fremo. Du spurte etter \"Olive trails\" her inne.
Jeg har nettopp vært i området (bodde 1 uke på Coralli: bra!) På torget i Plomari, ved siden av drosjene, fant jeg et noe slitt oppslag om disse turene i olivenlundene, mellom landsbyene. Da kom jeg akkurat tilbake fra (drosje-) tur til Megalohori, og ble veldig ineterressert i disse turene! Men, det må være litt kjøligere enn ca 35 grader.
Nå vet jeg ikke om du titter innom denne tråden din igjen, før dere drar nedover. Men jeg legger ved noen bilder jeg tok av oppslaget (som sagt, ganske slitent oppslag)
Kanskje det kan være til inspirasjon? Jeg fikk ihvertfall kjempelyst på en vårtur der nede!
KariK

fremo

dette var morsomt.
takk for innspillet.
jeg gleder meg mer og mer, dette blir sikkert flott.

\\fred
fred Moerman

kaka

Ønsker dere en riktig flott tur nedover!
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...