Logg inn med Facebook eller Google!

Karterados

Started by Tjorven, 02. May 10, 18:32:04

Previous topic - Next topic

Tjorven

Holder på å planlegge siste del av ferien min. På vei hjem fra Antiparos må jeg vente 12 timer på flyet mitt fra Santorini, som i fjor. Siden det ikke er oppbevaringsbokser på flyplassen, \"valgte\" jeg å oppholde meg der og på kafeen i nærheten hele tida. Prøvde å sove litt på flyplassen før avgang i 4-tida om natta, men frøs nesten ihjel av A/C\'n. Det gjør jeg ikke igjen ;)

Så i år har jeg tenkt å slappe av og kanskje få noen timers søvn på hotell istedet. Har funnet en del koselige og rimelige bosteder i Karterados, med basseng og gratis transport til/fra hotellet. Karterados ligger jo like ved Fira, så det går jo an å ta seg en tur å se på byen om jeg vil, men vil i utgangspunket bo på et rolig sted, bade litt i bassenget, spise på en hyggelig taverna og tidlig i seng.

Er det noen som har vært i Karterados, og har bo-/spisesteder å anbefale der? Eller kan noen anbefale rimelig bosteder andre steder, ikke så langt fra flyplassen?
Vil nødig havne i den situasjonen på Kos, hvor forhåndsbestilt taxi aldri kom  :(  og jeg sto med tung koffert ute og venta midt på natta. Skrekk og gru! Bare flaks at jeg kom meg til flyplassen i siste liten.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Greece-Traveller

Jeg bor alltid her i utkanten av Fira når jeg er på Santorini. Hyggelig vertskap, 10 minutter til torget i Fira, basseng tilgjengelig:

Hotel Melina
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Takk for tips G-T, men 80€ for et singelrom blir nok alt for dyrt for meg. Jeg har funnet flere til 25€, så det blir nok i den prisklassen. Fira er jo også dyrt, så tenkte ikke å bo der. Men å titte litt rundt i byen er jo gratis ;) og heller bo andre steder.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Finner du et rom på Santo til 25€, inkl transport til flyplassen, så ta det!
Hvordan er beina da? Er litt oppover mot byen...

Thera

Det er en restaurant i Karterados som er veldig koselig. Rett ved et bakeri. Tror den heter Tabasco:)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Anders

Jøss! Vælkøm houm, Thera?

Tjorven

Tusen takk for tipset, Thera, Tabasco skal jeg notere meg :)

Anders, jeg har faktisk funnet flere bosteder i Kartados til 25€, alle med basseng og gratis transport fra havna og til flyplassen  :cheers:  (Er etter hvert blitt en kløpper på å finne rimelige OG bra bosteder på nettet  :cyclopsani: ) Nå er det mest valgets kvaler det står på ;)
Beina mine er litt kranglete, jeg klarer ikke å gå så langt eller lenge, så noen stor byvandring blir det nok ikke. Tar buss inn til Fira i så fall.
Men blir vel helst å rusle litt rundt i Karterados, tenker jeg. Kommer ikke til Santorini før halv fire på ettermiddagen, så da tenker jeg det blir godt å ta seg en dukkert i bassenget, samt nyte de siste timers sol  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Nå har jeg bestilt hotell. Endte opp med Hotel Babis.
Ikke alle tilbyr å kjøre folk til flyplassen midt på natta, (forståelig nok!) men kunne fikse taxi for ca 12€.
Fikk en hyggelig mail fra Babis,som tilbød meg rom for 30€. Han både henter meg på kaia og kjører meg til flyplassen, helt gratis :)  Så deilig, da kan jeg bare slappe av, kose meg i bassenget, og forhåpentligvis få noen timer på øret før flyet går 04.45   :cyclopsani:  
På toppen av det hele tilbyr de gratis skyttelbuss tur/retur Fira hver halvtime til midnatt, så vi får se....
Godt å vite at alt er i boks, og ikke minst at jeg ikke trenger å slepe tung koffert hit og dit   :flower:

Thera, du tydeligvis vært i Karterados. Hva syns du om \"byen\"? Har sett endel bilder derfra, og syns det ser veldig trivelig ut der.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Prøvde å sove litt på flyplassen før avgang i 4-tida om natta, men frøs nesten ihjel av A/C\'n. Det gjør jeg ikke igjen ;)
Reiser du hjem natt til 27.juni, Tjorven?
- i såfall møtes vi på flyplassen - om ikke før :-)
Kari

Tjorven

Ojsann, så du skal også hjem den natta, Filhellener Med samme fly (til Gardermoen) eller? Da må vi jo treffes, så klart   :cheers:  Skal du/dere også \"halvovernatte\" på Santorini, eller ankommer dere såpass sent at dere står over det?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Det der med skyttelbussen til Fira hørtes jo helt perfekt ut!
Tror du kommer til å få et okay Santo-opphold :-)

Tjorven

Det tror jeg også, Anders   :cheers:  Godt å kunne se fram til sin siste feriedag med både forventning og glede, tross alt. Og spesielt om man treffer \"kjentfolk\" fra forumet i tillegg ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...