Logg inn med Facebook eller Google!

Parga i augusti

Started by Johanne, 03. Sep 09, 22:25:46

Previous topic - Next topic

Riitta

Det var lite snålt med mat för djuren :cyclopsani: Annars såg det ut och vara fina och gröna omgivningar :flower:

Riitta

Johanne

Ja, Riitta det var smått med maten der. Men någon dag efter hadde fårbonden öppnat en grind och fåren fick ett nytt bete. De såg piggare ut med en gång!


Här kommer några nya bilder fra Parga. När kvällsskymningen kom så ruslet vi ner mot centrum.


By stranden Krioneri med den lilla ön med kyrkan bakom


Det var folksamt och trångt i gatorna..


Nu skall det bli gott med mat!


Kveldsutsikt uppe från borgen ner mot hamnen.

Varma sköna kvällar var det :)

Johanne :)

brit

Nå er jeg helt sikker på at til Parga vil jeg!! :flower:
Tusen takk for flotte bilder!

Johanne

Takk Britt! Du har ju ett fint paradis du också har jag sätt...

Ja, Parga är en skön plats :)... åker också gärna tillbaka men då kanske i juni eller september månad, men augusti månad har sin charm det med.

Johanne :)

kaka

Jeg gikk glipp av første runde Parga bilder, men her var det mye kos, ser jeg. Takk for fine bilder, Johanne.
Ca 15 år siden jeg var der selv, så det var artig å se igjen stedet.
Absolutt et sted å vurdere gjenbesøk til.
KariK

Torill

Det ser utrolig herlig ut der Johanne!
Vi skulle egentlig vært der i år,men så ble det Lesvos i stede.
Vet hva som står HØYT på ønskelista mi for neste år!!! :flower:
Nydelige bilder :cheese:  :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Johanne

Takk Kaka och Torill for hyggelige kommentarer! Ja, det er jammen mange steder i Hellas som man vill se  :flower:

Her kommer noen flere kveldsbilder fra våre rusleturer om kveldene og utsiktsvyer från Tavernaer vi satt på og bara njöt av god mat och vackra vyer :)


Nu sitter vi og koser oss på resturang The Three Plane Trees och det her er utsikten vi såg när vi tittade ner mot höger. Detta är Valtos stranden med Ali Pachas borg som lyser upp i det fjärna.


Utsikt ner till vänster var till husen som kryper efter vägen som går opp från Valtos stranden. Vi ser bl.a ner på taverna Flisvos. Månen är täckt av ett moln och det ser ut som om den är på väg ner mot oss ;)


Ett foto tagit ner mot den lilla ön Panangia med kyrkan som är vigt till Virgin Mary  - från ett annat håll än innan.


....men nu efter maten var vi sugna på en kaffe eller något annat gott så då bar det inn i borgområdet och till deras bar och uteservering. Vi måste först igenom denna tunnel.....

Johanne :)

Tjorven

Takk for et herlig billedbrev så langt, Johanne  :cheers:  Dette ble en skikkelig mimrestund. Har vært i Parga 3 ganger (en gang kun på 2dagers besøk) og første gang var for 20 år siden! Jeg falt pladask for Pargas sjarm. Det er virkelig en perle, på tross av alle andre som også har funnet ut det  :colors:
 Bare tanken på å sitte i havna å se utover bukta med den opplyste Maria-kirka på lilleøya og den flombelyste borgen oppi skråningen gjør meg nesten svimmel. Der kunne jeg tenkt meg å være akkurat nå  :flower:

Ser på bildene dine at byen heldigvis ikke har forandra seg mye, hit MÅ jeg tilbake :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Så fint at bildene vekker gode minner Tjorven  :flower:

Jeg syntes ikke Parga hade forandret seg så mye på de fem år siden jeg var der. Det var byggd endel nye hoteller på vei ut fra byen og også på Valtos siden, men ellers så var mye seg likt. Men antar du Tjorven skulle se en stor forandring siden du var der förste gang. For meg handlet forandringen mest om att det var så mye flere turister der än det lugna Parga jag hadde med meg i mitt hode ;). Men vill man finne lugnet så finner man det i augusti også -  bare man leter litte granne :)

Johanne :)

Tjorven

Jøss, du la ut de siste bildene dine samtidig som jeg skrev forrige innlegg, og de viser jo nettopp litt av den stemningen jeg hadde i hodet  :bom:

Har sett på bilder at Valtos-stranda har fått masse bebyggelse i nærheten, det er vel stort sett hoteller,tror jeg. Ei fin strand, men ellers befant jeg meg og bodde nær sentrum. Den gang var det ikke solsenger/parasoller på bystrendene heller, men like fint å bade der da også ;) Og som du sier, rusler man bare litt vekk fra selve bykjærnen ved havna, så finner man masse spennende smågater, gjerne gjennom små tuneller :)

Jeg var der alle ganger i august, og det var godt med folk den gangen også, så neste gang tror jeg det må bli en vår- eller høsttur.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Blir du med neste år Tjorven??? JEG skal hvertfall dit!!! :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Seriøs Torill? I så fall er svaret JA! Parga er et sted jeg gjerne vil tilbake til som du skjønner, men ikke alene  :dumb:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...