Logg inn med Facebook eller Google!

Kamari 2009..

Started by Thera, 12. Jul 09, 13:11:15

Previous topic - Next topic

brit

Spennende Thera! Gleder meg til mer!
Kjempebillig leilighet da.......
Lykke til!

Morten

Lykke til med jobbsøking og oppholdet ellers Thera! Tøfft!! Det er slikt en skulle gjort. Håper du gir oss litt info underveis hvordan det er å \"bo\" på Santorini.  Du får lære bort noen trøndergloser, så skal du se alt ordner seg...  :compress:
Κρήτη στην καρδιά μου.

Barbro

Ønsker deg lykke til,Thera..å våge er å vinne :cheers: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Gro

Tøffe Thera:-) Lykke til ! krysser fingrer og tær for deg:-) Og som flere har nevnt, det er ikke et nederlag om du ikke får jobb, men en stor seier at du tør å prøve:-) Lykke til :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Koselig reisebrev og fine bilder, Thera. Ønsker deg lykke til med langtidsoppholdet ditt, om du får jobb eller ikke. Nyt livet på øya di uansett :) Hvis avstanden blir for lang, kan du jo leie sykkel kanskje. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg, og du finner nok fort ut at aleneferie ikke er så skummelt likevel ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thera

Takk, alle sammen! :)

På torsdagskvelden føles det som at jeg hadde vært her i noen dager allerede, men jeg kom jo tidlig på morgenen.. Rart..
Kom meg ikke ut på jobbjakt før kl 22. Gikk rett til stedet jeg hadde mest lyst til å jobbe, men de trenger bare folk som snakker gresk. Sånn var det også noen andre steder. Og de fleste hadde nok ansatte.
Men jeg var kanskje aktuell et sted. Snakket lenge med sjefen der og han skulle ta kontakt i løpet av de nærmeste dagene sa han.

I går våknet jeg tidlig med en grusom hodepine, og var for det meste i leiligheten og slappet av/sov.
Gikk ut ca kl 23 og snakket med noen som ville hjelpe meg å finne jobb. Han ene begynte å snakke om papirer, og at det ikke er så lett å få jobb siden Norge ikke er med i EU. :o Men det er visst bare enkelte steder de er nøye med det. Fikk tlf.nr og adresse til et sted i Fira som jeg tenkte å kontakte i dag.
Først var jeg på stranda. Utrolig herlig.. Perfekt start på dagen! Akkurat da jeg skulle til å spise gyros litt senere ringte mobilen min. En av de som ville hjelpe med jobb spurte om jeg kunne komme dit han var så fort som mulig. Der snakket jeg med sjefen og ble tilbudt jobb! :)
Skal stå utenfor et sted, hilse på folk og invitere de inn. Håper det er en ok jobb og at det er litt travelt der, så jeg kan hjelpe til med andre ting også. Skal jobbe fra kl 17 og utover.. Starter i dag!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Barbro

Blir spennende å høre mer om dette :flower: .Lykke til :flower: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Ninette

Lykke til med en ny og spennde tilværelse!

Håper jobben svar til forventningene dine, og at du vil trives. Og fortsett og holde oss underrettet - dette er spennende lesing for oss som drømmer om en tilværelse i Hellas :-)

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Thera

Takk! :)

Jeg spurte på forhånd om det var greit om jeg prøvde en dag, så fikk jeg se om jeg ville fortsette i jobben. Det var helt i orden. Jeg ble ikke plassert ved hovedinngangen til stedet, ved strandpromenaden, men ved ny inngang i en sidegate. Alene.. Sjefen sa at han var fornøyd hvis jeg fikk inn ti gjester, og jeg tenkte \"piece of cake\"! Men det var ikke så lett, gitt.
Jeg får meg ikke til å være pågående, det syntes heldigvis ikke sjefen at vi burde være heller. Så jeg smilte, hilste og pratet litt med folk. Men ikke en eneste gjest gikk inn den inngangen iløpet av de 5 timene jeg stod der. Veldig rolig og kjedelig!

Neste dag var det utrolig varmt og lite skygge der jeg stod, men det gikk greit. Vet ikke hvor lenge jeg stod der uten at det kom noen.. Men jeg kom i prat med et par jeg hørte var trøndere. De ble de første gjestene. Endelig! Rett etter kom det fire andre, og flere og flere. Kom tilsammen rundt 20 personer.. Så det var jeg fornøyd med!

I går møtte jeg opp en og en halv time senere enn før, for det er egentlig unødvendig å stå der så tidlig. Jobben gikk veldig greit. Da jeg hadde stått der i ca en halvtime gikk sola ned bak fjellet, det var herlig! Kom endel gjester og.. Da jeg var ferdig spiste jeg spaghetti og gresk salat der jeg jobber, sammen med en kollega. Veldig kjekt!
I dag skal jeg være ved hovedinngangen sammen med de andre, og få litt opplæring. Blir spennende og sikkert mer å gjøre enn i sidegata..

Dagene er veldig like her. Søvn, jobb, dusj, mat, avslapping.. I dag er jeg litt rastløs.  :bounce:  Håper at det går over snart.. Har ikke tatt et eneste bilde her ennå, på tide å ta med kameraet ut snart. :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Katherina

:sunny: Spennende å følge med deg. Flott at du våger å ta steget ut og leve ut en drøm. Ønsker deg riktig lykke til videre.  :cheers:

brit

Spennende Thera! Lykke til fortsatt!

Thera

Takk, Katherina og Brit!

På tirsdag kjørte jeg bil her for første gang! Han jeg leier leiligheten av spurte om jeg ble med for å hente bilen hans som var på service i Pyrgos. \"Og så kjører du tilbake?\" sa han. Selv hadde han mopeden sin. Så jeg kastet meg ut i det, gikk veldig greit det. :)
Samme dag spiste jeg lammekjøtt, poteter, brød og fetaost på jobben, mens jeg hørte på live musikk. Fantastisk! Brødet var helt utrolig godt, smaken minnet om pepperkakedeig.. ;)
Dagen etter vasket jeg leiligheten. Var på stranda en tur og. Der var det skikkelig store bølger, så det var ikke så gøy å bade. Jobben gikk fint. To timer servering og rydding av bord, to timer i sidegata for å prøve å få folk til å komme inn.

I går var den morsomste jobbedagen jeg har hatt her hittil! Ingen sidegate, bare servering og rydding av bord. Timene fløy!
Spiste nydelig \"burger uten brød\", potetskiver og gresk salat. Mmm! Får veldig god mat der. Etter jobben ble jeg med en venn og en kollega av han til Albatross, det er ikke helt et sted etter min smak.. Liker steder med mer rocka, men dempet musikk, så man ikke trenger å rope når man har noe på hjertet.. De dro etterhvert til et lignende sted i Fira, så jeg dro til leiligheten.
Har hilst på veldig mange folk mens jeg har vært her og blitt litt kjent med noen. Er ikke så lett å holde styr på alle nye ansikter, navn osv. men det går seg vel til.

Kjøpte tre bøker før jeg dro hit, akkurat nå leser jeg \"Ondskapens smil\" av Marianne Fredriksson når jeg er på stranda alene.. :book:
Faren min har tenkt seg hit en tur i august, så nå skal jeg sjekke priser for han. Blir koselig med besøk! :)
Har tatt noen få bilder nå, her er et av de:
..Don`t dream your life, live your dreams..

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...