Logg inn med Facebook eller Google!

Grekisk musik.......

Started by bengalow, 07. May 07, 10:23:57

Previous topic - Next topic

bengalow

Bouzoukispelaren, som jag inte kommer ihåg namnet på, är en av de mest ansedda på detta instrument. De andra två är Manolis Karantinis och Thanasis Polykandriotis. Spelningen är från ett \"Stin ygeia mas\"-program - vilket vi brukar titta på varje lördag. Mer eller mindre. Det är häftig musik i alla fall!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Fint å få litt bakgrunsstoff også, Bengalow. Det var tydelig at det var gode musikere!
Jeg har lurt mye på dette programmet som jeg har sett nevnt ofte. Tror neppe det er tilgjengelig for meg, men jeg har skjønt at det er verdt å se på.
KariK

bengalow

Om man googlar på \"stin ygeia mas\" och klickar på \"video\" så kommer det upp hur många \"filmsnuttar\" med musik som helst från dessa programmen. Där kan man uppleva nästan alla grekiska artister!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Takk for tipset, Bengalow! Den er nå lagt til \"Favoritter\" hos meg :cheese:
KariK

bengalow

Hej, Handyman! Kan du inte skriva i inlägget vad slags musik/film det rör sig om...t.ex. Zorbas, om det nu är det....Det blir lättare för oss andra då.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Vedlig artig å se igjen den lille snutten, - og høre den, etterhvert noe forslitte, melodien i sin rette sammenheng!
KariK

Frappe

Quote from: \"Frappe\"
Quote from: \"Frappe\"
Quote from: \"bengalow\"Frappé, har du fått fatt i skivorna och DVD:n????

Jepp köpte dem i sommras, MEN bäst av allt ska jag se Mitropanos live den 22 oktober i Aten på Iero odou :drunken:

Camilla

SKIT!!! inte blev det någon konsert för mig... den flyttades till den 30e oktober...

Camilla

MEN nu har det blivit av... jag var nere mellan den 15e och 25e Januari och var äntligen och så Mitropanos, OJ OJ OJ  säger jag bara ett minne för livet. Hera Odou var FULLT av folk, vilken stämmning och vilket röj till 04.30 helt otroligt. Peggi Zina var där oxå och jag blev positivt inställd hon e inte helt fel?
Men  som sagt det finns bara en och det är Dimitris the one and only som de säger :bom: Köpte med mig hem dubbel Cdn Ta tragoudia tis zois mou Live inspelning från september 2009 på Odeio Irodou helt underbar.

camilla

bengalow

Grattis, grattis! Nu återstår det för mig att åka ner och se honom. Jag tror att tiden börjar bli knapp, för oss båda....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Heidrun

Dere som kan mest om grekisk musikk. Vet noen av dere om en artist som er i sjangeren til Billy Joel eller John Denver, og spiller rolig musikk uten tempo ?.
Tenkte å ha littt rolig musikk i baskgrunnen mens jeg går hjemme
Yamas til livet og til

bengalow

Jag sitter och njuter av Dimitris Basis, en artist som vinner i popularitet i Grekland. Han har en relativt nasal röst. så det är ingenting för dig xristina, men han har en skön framtoning, och väldigt melodiös. Han kan behandla sångtexten, så att den blir njutbar utan att man behöver förstå orden. Han kan sjunga starkt utan att skrika...
Han har 3 skivor som spelades in på en live-konsert nu i juni, och det är den jag lyssnar på.
Jag tror inte att jag nämnt honom förut, som någon stor stjärna, men jag kan gissa att han är en av dom, som kommer att ta över, när de gamle tar slut.
Här är ett exempel på en känd Dalaras-låt \"Kali tychi\", just från denna konserten, som redan finns på spotify

Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Jeg ser han har litt på Spotify, så nå skal jeg lytte litt til det :cheese:
Akkurat nå går \"pame mia volta sto feggari\"
KariK

bengalow

Prova denna, kaka, Drapetsona....jag får \"ståpäls! Han är bara så äkta grekisk som man kan bli!

Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....