Logg inn med Facebook eller Google!

Det frodige, vakre området på Mani!

Started by kaka, 24. May 09, 19:57:15

Previous topic - Next topic

kaka

Hyggelig du liker bildene Frost. Det var utrolig vakkert der nede nå!. Tar jeg ikke helt feil, er avataren din tatt ved Kallogria stranda?
Jeg tror sikkert dere kommer tilbake dit.
Men i mellomtiden skal dere jo utforske Lesvos, med utgangspunkt i Petra. Jeg tror dere blir fornøyd med det og!
KariK

Frost

Quote from: \"kaka\"Hyggelig du liker bildene Frost. Det var utrolig vakkert der nede nå!. Tar jeg ikke helt feil, er avataren din tatt ved Kallogria stranda?
Jeg tror sikkert dere kommer tilbake dit.
Men i mellomtiden skal dere jo utforske Lesvos, med utgangspunkt i Petra. Jeg tror dere blir fornøyd med det og!

Vi får det sikkert fint i Petra også. Og du husker helt riktig om avataren min. :)
Mani har fått en spesiell plass i hjertet mitt, og jeg vet at jeg skal tilbake. :)
Jeg og mannen fabler også om vårturer når ungene ikke er med lenger.  Kunne nemlig godt tenkt meg å rusle rundt i fjellskråningene på Mani. :)

kaka

02. Jun 09, 19:06:09 #38 Last Edit: 27. Oct 16, 17:07:21 by kaka
\"Voksentur\" i heiene er topp!

Ellers ser jeg spørsmål om Palataki i en annen Kardamilitråd idag. Da passer det å legge ut litt mer fra stedet.
Jeg var ganske skeptisk til å skulle bo på bakkeplan i to uker, men det var det som var ledig på aktuelle bosteder.
Så viste det seg at jeg hadde fått en koselig liten \"hytte\" eller bestemorsanneks for meg selv!! Jeg var så fornøyd!
Ble det for varmt å sitte i ettermiddagssolen utenfor \"hytta\", tok jeg en tur i bassenget. Der var det og solstoler i flere etasjer, og en skyggefull plass øverst, der frokosten kunne inntas.
Savnet verken aviser eller pc der, nei (og med TV på rommet fikk jeg sett avsltemningen av Grandprixfinalen (uten lyd), med Norsk brakseier)
-jeg har virkelig funnet \"mitt sted\" i Kardamil! Tenk, en hytte for seg selv!
KariK

kaka

03. Jun 09, 20:54:25 #39 Last Edit: 27. Oct 16, 17:06:25 by kaka
Nesten uansett hvor jeg gikk tur i heiene, så jeg den snøkledde toppen av Profitis Elias. Det er et syn jeg aldri blir mett av.

KariK

Athina

Som jeg koser meg med denne tråden din, kaka :cheers:
Her var det flere kjente ansikter å se på bildene fra Kastania, ser ut som du bodde godt på Palataki, og det er flott å se \"heiebilder\" fra området rundt Kardamili. Pyramideformede Profitis Ilias er jo noe helt for seg selv. En av sønnene mine gikk til toppen for noen år siden. En stri og ikke helt enkel tur. Han gikk fra hotellet i 7-tiden om morgenen. Halv tre sendte han melding om at han satt på toppen og spiste lunsj. Han var ikke tilbake i Kardamili før lenge etter mørkets frembrudd, og mobilen hadde sluttet å virke, så det var noen som begynte å bli nervøse. Men det gikk heldigvis bra.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Frost

Nydelig!  :love5:
Jeg elsker dette landskapet. Jeg synes det ser ut som et eventyr. Så vakkert at det nesten er uvirkelig.

bipbap

Takk for mange fine bilder. Jeg blir full av lengsel  :love:
Har vært der tre ganger, men hele fire år siden sist! Er nok det stedet som har fått størst plass i hjertet mitt.

kaka

Takk for \"lengselsfulle\" tilbakemeldinger, bipbap, Frost og Athina. Tydelig at området har satt mange hjerter i brann.  :love9:
Ja, naturen er mektig og usedavanlig vakker der nede (men jeg har jo også sett liknende mektig skjønnhet på bilder fra Karpathos, også ...)

- Tøff tur han tok sønnen din, Athina. Jeg hadde vært ganske engstelig som mor....  Men han hadde sikkert en stor opplevelse.
Jeg ble invitert til å være med på tur, gå opp fra \"baksiden\" til et lavere nivå, men det takket jeg nei til. Kanksje en annen gang? Det hadde vært flott å vært der opp.
KariK

Katherina

:flower: Deilig gjensyn som vekker mange gode minner,kaka.  For en uke siden var jeg der og vandret rundt.

kaka

04. Jun 09, 20:50:44 #45 Last Edit: 27. Oct 16, 17:05:47 by kaka
Jeg har allerede kost meg med bildene dine Katherina.

Så du hadde fanget en av 1.mai-kransene. Jeg oppsøkte de, for jeg synes det er så fint å se, selv de som begynner å visne. (Jeg har en egen forkjærlighet for blomter i overgangen til det visne. Synes ofte de blir så fine i fargene da)
Blomster skaper glede, enten de er innesteng, viser seg med strittende \"pigger\" eller bare pynter opp en gammel eiendom.
- og nisjeblomstene er heller ikke så gale

(prøver å fjerne doble opplastinger, men tror nisjeblomsten forsvant helt)
KariK

Katherina

:flower: Jeg koser meg med blomsterprakten rundt omkring på de utroligste steder enten de vokser vilt eller er plantet. Da jeg var i Kardamili i fjor vår, fikk jeg blant annet med meg 1. mai. Det var flott å se hvordan både gammel og ung koste seg med å binde blomsterkranser og å pynte dører, vinduer eller andre steder på husene med dem.
Jeg så flere rester etter 1.maikranser da jeg var der nede nå, men så var det jo bare 2 uker etter 1. mai.

Kjenner igjen nisjeblomsten din. I påska var det plassert lys i denne nisja.

Hyggelig at du har vært innom og sett på bildene mine. Det kommer mer etter hvert, særlig fra områder utenfor Kardamili. Peloponnes er utrolig spennende tror aldri jeg blir ferdig ned dette området.

kaka

04. Jun 09, 21:04:27 #47 Last Edit: 27. Oct 16, 17:07:53 by kaka
Et utvalg av 1.mai-kranser, - mer eller mindre visne:

KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...