Logg inn med Facebook eller Google!

Partyøya Kos lever i beste velgående! =)

Started by Nilsemann, 22. May 09, 15:05:37

Previous topic - Next topic

Nilsemann

Quote from: \"Mixelite\"At Kos gir mange treff på Facebook er vel ingen overraskelse. Det er da mange som reiser dit, har jeg oppfattet, både barn, voksne og ungdommer. Jeg skjønner at det er viktig for deg å bevise at Kos er en partyøy, men jeg vet ikke helt om jeg kjøper alle bevisene.

Håper du kommer tilbake med en utfyllende rapport om øya _etter_ at du har vært der også og har sett den med dine egne øyne. Jeg har store forventninger etter det engasjementet du har utvist _før_ du i det hele tatt har vært der.

Ja det stemmer, jeg ønsker å få formidlet at øya kanskje ikke er så uaktuell for partystemt ungdom som en kan få et visst inntrykk av her.
Har ikke kommet med noen \"bevis\", i beste fall indisier. Men ja, facebook gruppene er \"dessverre\" for dere, et godt et. Sjekker man de fleste av kos 09 gruppene så er det ungdom.. nei, sier ikke alle skal drikke seg dritings, ødelegge hoteller og rasere byen. forhåpentligvis og mest sannsynlig, en masse frisk og sunn ungdom som ønsker å kose seg, feste og ha det gøy med likesinnede. :)

Quote from: \"xristina\"Først vil jeg bare si; jeg håper at du snart slutter å lese innleggene mine som en viss en leser bibelen.
Selvsagt gjør jeg ikke det. Jeg samler fakta og informasjon om øya og plassen generelt, utenom min egen lille agenda her. Og du har en del vettugt å fare med. Det er ca 30 tråder i Kos kategorien og tar ikke lange tiden å lese igjennom, og da får man lest en god del av innleggene dine.[/quote]


Quote from: \"xristina\"Men jeg har sett at det har skjedd en endring de siste 5-7 årene, og spesielt i periodene mai/juni (fram til skoleferien) og i september. Det er det jeg forsøker å formidle - ikke noe annet. Før var det høy partyfaktor i de to bargatene uavhengig av om det var skoleferie eller ikke. Jeg har ikke vært der i skoleferien de senere årene, men de jeg kjenner som driver i bransjen, sier at ting har endret seg mye.

Kan vel ha noe med at flere av de største partyplassene har hatt en nedgang de senere årene? Det kommer nye partymål som blir \"in\" hele tiden, som f.eks Bulgaria og Tyrkia, (Sunny Beach, Golden sands, og Alanya), da blir det flere om benet, og alle må dele på massen, ergo litt mindre på alle de store. Dette merket vi da vi var i Ayia Napa, der 2 av de største clubene var blitt stengt det året. Og det ble sagt at \"storhetstiden\" var over. men det har man vel sagt i 10 år... De er fremdeles kongen på haugen.

Quote from: \"xristina\"Når de som driver hotellene får senger, madrasser o.l. ødelagt i disse sammenhengene, synes jeg det er enda verre.

Selvfølgelig finnes det de som ødelegger, men å generalisere ungdom slik er ikke rettferdig. De fleste er der for å slappe av, kose seg, sole seg, feste og bli kjent med nye mennesker. Når så mange tusen samles på en liten plass er det ikke til å unngå. Dette skjer jo her i lokalmiljøet i Norge også. Er ikke verre enn å bøtelegge de få som gjør ugangn så det svir, så tjener hotellet på det også. I de grøvste tilfellene så finnes vel lovens lange arm også i Hellas?

Quote from: \"xristina\"Men da kan i alle fall ikke såkalte seriøse reiseselskaper stilles ansvarlig.

Ingenting kunne vel vært bedre om noen kan holdes ansvarlig,?  å passet på at alt foregår under sikre, gode og rimelige rammer. At man hadde hatt et seriøst crew å forholde seg til..

Quote from: \"xristina\"Jeg vet at det er flere steder som sikkert "lider" av denne urettferdighet. Men siden jeg elsker Kos, og har et langt og nært forhold til den øya, så er det den jeg forsøker å forsvare. Og i alle år har jeg sagt; ja det er bra natteliv der, MEN det er så utrolig mye mer! Og det ønsker jeg at alle skal oppleve - uansett alder!.

Jeg ser den. Hadde du bare \"forsvart\" øya kos på riktig måte. Hva forsvarer du den mot? ungdom? er ikke de like velkommen som barnefamilier da eller? Du er tydligvis ikke interessert i å ha festglad ungdom på øya. Da du har tidligere sagt at du ønsker bargata nedlagt. Du \"angriper\" jo alle påstander omkring rykter rundt partyøya. Kan ikke ungdomen bare få feste i \"fred å ro\" og du kan få ha hele øya for deg selv uten forstyrrelse fra disse skadedyrene...

Tror heller ikke alle de innfødte på øya er like glad i barnefamilier som i ungdomen. Trenden er dessverre at barnefamilier i større og støre grad velger \"all inclusive\" hoteller  fremfor å gå ute å bruke penger på restauranter og andre fornøyelser. Dette tar livet av de som livnærer seg turismen. Hvem gjør akkurat dette, legger igjen store penger på mat og mye drikke...

Quote from: \"xristina\"Jeg gjentar - igjen! - at jeg aldri har sagt at St. Konstantin ikke er et ungdomshotell. Jeg sa bare at hotellet har blitt noe dyrere etter at de har pusset opp, og da er det en del ungdom som har valgt dette bort. Michelle ligger vegg i vegg, og det har alltid vært et utpreget ungdomshotell.

Beklager for den. Fikk bare inntrykk av at du mente at st.constantin ikke var ungdomshotellet til Ving lengre. Du skrev \"St. Konstantin var i mange år ungdomshotellet til Ving, men de har ikke lenger denne kontraktensom (Max-hotell)\". Ving er og blir ungdomshotellet til Ving sammen med Michelle. Grunnen at det ikke markedsføres som \"beach & boogie\" hotell lengre, er at det nå er forbudt med denne markedsføringen.


Quote from: \"Livsnyteren\"Og nilsemann,jeg må jo si at du ikke er skvetten når du diskuterer Kos med xristina som har vært der mer en noen andre jeg kjenner.Og spesiellt når du ikke har vært der selv.Må si at du har mye å glede deg til hvis du oppdager øya med åpne øyne.Kan absolutt anbefales.

Har all respekt for henne og funnet masse nyttig informasjon fra nettopp henne. Hun er jo rene \"guru\'en\" mtp Kos. Men det viste seg at hun er ene og alene grunnen for at jeg startet denne tråden.

Jeg føler at at hun har gitt et fryktelig skjevt bilde på kos som partysted. Nei jeg har ikke vært der. Men som dere/hun har sikkert har fått med seg så går jeg grundig til verks når jeg først engasjerer meg for noe. Så etter å ha lest meg opp på Kos her, Facebook og andre plasser, så samsvarer ikke hennes oppfatninger med omverdenens.

Og at det virker som om hun ikke vil ha festglad ungdom til \"øya si\", så må jeg dessverre ta hennes poster (som omhandler party) med en klype salt.
Quote from: \"xristina\"er \"bargata\".  Et område jeg håper blir omgjort til nettopp bare servingssteder, cafeer og tavernaer etterhvert. Ikke så godt å merke på dagtid at dette er det \"beryktede\" området på Kos... Ikke så lett å merke det på kvelden heller, forresten... Og fortsatt trist at et såpass lite område kan ødelegge såpass mye for en ellers flott øy!

Samt klassikeren:

Quote from: \"xristina\"
Quote from: \"Liv\"Det var jo Kos i flere år som var \"in-stedet\",men det virker som Xristina har ryddet opp der....he-he
Jepp - jeg truer med å sette meg på dem! :-D

Neida, det er dessverre noe fyll igjen i høysesongen, men det har hjulpet mye at reiseselskapene har kuttet ut barrundene sine.

Jeg er ellers god på å trashe Kos som feststed når jeg har muliget - i div. diskusjonsforum o.l.



Det kan hende Kos har vært på tilbakegang de siste 7 åra, men da må Kos ha vært en forferdlig stor fyllebøtte, og vært nummer 1. Og har nå senket seg på nivå med de andre store... eneste mulighet som forklarer det jeg har lest meg opp på.

Skal selvsagt utforske øya, og har mange planer utenom festing, og alle mulighetene som finnes. Men det var ikke dèt jeg ville få frem. Dèt finner man svar på i de 30 andre trådene om Kos ;)

xristina

Det er morsomt hvordan du har hengt deg opp i én setning av alle de jeg har skrevet om Kos opp igjennom årene. Jeg står inne for alle innlegg jeg har skrevet og signert opp igjennom tidene. Som f.eks. på VG-forumet i 2006: \"Det er ganske rolig på Kos i slutten av mai og begynnelsen av juni (heldigvis!). \"Trøkket\" kommer i slutten av juni, i juli og august, og så roer det seg i september. Derfor reiser jeg i begynnelsen av juni og i september! :-)\" Jeg kan ikke se at dette skal gjøre meg til en løgner og gud vet hva du ellers mener om meg. Siden du er så grundig i dine undersøkelser, så får du ta et søk på nettet og se hvor mange flere sånne innlegg du finner, hvor du mener at jeg trasher partylivet. Redd du blir skuffet... Det er fordi jeg rett og slett ikke har skrevet så mange. Jeg bjeffer noe mer enn jeg biter i det svaret til Liv. :-)

At jeg ønsker bargateområdet omgjort til et sted med cafeer og restauranter er først og fremst fordi området fortjener å komme mer fram i lyset. Dette er kanskje - rent bygningsmessig - en av de koseligste stedene i Kos by, sammen med gamlebyen.

Så er realitetene sånn - uansett hvor mange FB-grupper du graver opp som \"bevis\" - at det i de seinere årene har vært mye roligere på Kos utenom høysesong. Siden du aldri har vært der før, så blir jo det vanskelig å sammenligne for deg.

Tror bare at jeg skal anbefale deg å komme deg ut i solen og nyte været her hjemme akkurat nå. Jeg gidder i alle fall ikke å dra dette lenger. Du får reise ned og erfare selv! Du svarer jo ikke på når du skal nedover, men jeg håper du får den ferien du ønsker deg, og jeg vet at jeg får den ferien jeg ønsker meg!

Marit

Håper du reiser til Kos Nilsemann, for det er absolutt en øy jeg vil anbefale. Har ikke vært der like mange ganger som Xristina, men har vært der hvert år siden 1999 (første gangen var i 1994).

Det jeg har lyst til å si i denne sammenhengen er at jeg skulle ønske at bl.a. charterselskaper ikke annonserer Kos kun som et partysted, men kommer med mer info i tillegg og passer egentlig for alle.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Nilsemann

En liten oppdatering angående denne tråden. Hadde helt glemt tråden, har ikke tid skrive noe utdypende nå, men kommer mer senere.

Kos LEVER definitivt som partysted, og det i beste velgående!  :cheers:

Vi var der i midten av August, og dermed litt utenfor det verste rushet. Men merket ikke stort til det mtp partyfaktor!
Kan bare si at i år (sommeren 2010) står valget mellom Kos og Aiya Napa. fremfor både bl. a alanya, sunny beach og Magaluf. Og det sier vel sitt.
Vurderer Kos også i sommer fordi det var helt rått!, men også Ayia Napa siden det er et par år siden vi var der, og forandring fryder jo.

Bare still spørsmål hvis noen lurer på noe angående partyfaktoren, bargaten, partybåten, beachparty etc etc. var også på øyutflukt, samt leide bil og kjørte kos på langs.

Positive sider:
+Partylivet
+Klimaet, luftfuktigheten var mye lavere enn andre plasser vi har vært. Det var ikke så inntenst klamt som andre plasser.

negative sider:
-Prisnivået
-Kos by, samt området utenfor, var falleferdig, og skittent.
-Stranden, var også meget skitten, masse søppel i sanden.


Kommer som sagt tilbake med mer :-)

xristina

Bare til orientering; midt i august er overhode ikke \"utenfor verste rushet\". For det varer ut august. :-)

Svein~B

Quote from: \"xristina\"Bare til orientering; midt i august er overhode ikke \"utenfor verste rushet\". For det varer ut august. :-)

Ja, det er da vel august som er verste rushet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

xristina


Tjorven

Kan nesten ikke annet enn å glise, jeg, etter å ha lest \"ordvekslingen\" mellom Nilsemann og Xristina. Førstnevnte vil ha party party m.m mens Xristina foretrekker et roligere tempo og andre aktiviteter.
 Hva er problemet egentlig? Kos har jo begge deler, og er da vel stor nok til at dere kan \"dele\" på denne øya uten å måtte forsvare den med nebb og klør for å være det ene eller det andre  :flower:  Så her er det jo fritt fram for alle Ole Brummer: Ja takk, begge deler :)

Selv sier jeg nei takk til Kos, det fins heldigvis så mange andre steder i Hellas som jeg heller foretrekker å besøke. Men ønsker dere begge god tur og masse Kos neste sommer ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Jeg tror også du hadde forsøkt å rette opp feilinformasjon om \"dine\" øyer, Tjorven.

Tjorven

Jeg kan bare ikke se noen \"feilinformasjonen\" ang. Kos. Øya tilbyr jo noe for enhver smak, BÅDE for partyløver og de som foretrekker en rolig ferie.
Slik er det da på mange andre steder i Hellas også. Det kommer bare an på hva man velger å oppsøke.
There are no strangers, only friends we haven't met.

JohnS

Vi var på Kos i fjor vår, i månedsskiftet mai/juni, og opplevde så absolutt ikke øya som spesielt festpreget, til tross for at vi til alt overmål bodde på det \"tvilsomme\"  Hotel St. Constantin.  Vi opplevde hotellet som ganske fredelig, trivelig, men ordinært, med Ok frokost og grei plassering.

Riktignok var det kanskje litt heftig da vi spiste middag på Xristinas favorittsted.  Tarzan i lendeklede og med utestemme, med plagsomt høy pop-musikk på den ene siden, mens man på den andre siden så godt man kunne prøvde å overdøve Tarzan med en quiz, der deltagerne i hovedsak var meget godt voksne engelskmenn.  Hvilken aldersgruppe som forstyrret oss mest i et ellers meget trivelig og godt måltid, kan man jo diskutere...... :blackeye:

Men dette var vårt første besøk på Kos, og vi har ikke noe å sammenligne med, hverken tidligere år eller toppsesongen når ungdommene har fri fra skoler og universitet.

Alt i alt ble nok ikke Kos favorittøya vår, men det hadde ikke noe med festing eller lite festing å gjøre :drunken:
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Mixelite

Quote from: \"Tjorven\"Jeg kan bare ikke se noen \"feilinformasjonen\" ang. Kos.

Det må da være like feil å si at august er utenfor verste rushet på Kos som det ville være å si det om andre steder? August er jo feriemåneden over alle feriemåneder i Hellas.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...