Logg inn med Facebook eller Google!

Hjelp...

Started by xristina, 03. May 07, 19:52:21

Previous topic - Next topic

-POE-

Ja som gammal före detta \"ring & spring-tekniker\" kan jag inte annat än
älska denna video!

//PO  zthhhhhhtttttt
//PO

Pjokken

Quote from: \"xristina\"Ok - nå har jeg installert Firefox, og nå raser det av gårde her! :-D
Høres ut som du har samme problemene som jeg har hatt, Sigbjørn. Rare greier...

PO; den videosnutten (som jeg ikke fikk sett i Firefox, men i IE...) er noe av det morsomste jeg vet om. For en herlig ide de hadde da de laget denne! :-D

Og den har jo blitt populær over hele verden.
Ypperlig humor !

http://www.nrk.no/nyheter/sideblikk/1.1871716

xristina

Quote from: \"-POE-\"Ja som gammal före detta \"ring & spring-tekniker\" kan jag inte annat än
älska denna video!
Tro det eller ei; men jeg har også vært ring&spring-tekniker! ;-) Det er nok derfor jeg også elsker denne...
Den er jo skrevet av en av mine store helter; Knut Nærum. Han har en fantastisk form for humor!!!

Ole; ja det \"finker\" fint nå! ;-)

Calle

Quote from: \"Atle\"En liten oppklaring der Calle  zxzaxxxxxxxxxx  Fordi om du har se,no eller com så sier ikke det noe hvor serveren står. Det kan du velge selv. Kjører flerne domener på min egen maskin hjemme da med com,org,net og info som endelse og kan kjøre alle domener som finnes så net sier ikke noe hvor server står. Sjekka litt og fant ut at denne sida ligger på en server i Danmark.

Hej!
Jag VET att man kan placera en com, org, net domän nästan var man vill! Det var bara en tanke att Ole möjligen hade placerat domänen i USA, så jag ville bara hjälpa och tipsa om en tänkbar anledning! Jag sjekkade nu också och kom fram till att nserver var:
ns1.b-one.nu
 ns2.b-one.nu
 ns3.b-one.nu

Domänen däremot är reggad hos \"Joker.com\" (som jag misstänker har tysk anknytning), \"Registrar Jore-1\" (COMPUTER SERVICES LANGENBACH GMBH DBA JOKER.COM).
address:      Kalvebod Brygge 45
city:         Copenhagen V
postal-code:  1560
country:      DK

Joker är alltså godkänd \"registrator\" i Danmark
men servern står förmodligen fysiskt på ön \"Niue\".

Vem som helst kan hitta info om domäner på exempelvis whois.net, så jag har inte skrivit något \"hemligt\"! Publik information!

.nu-servrar har ju ett rykte om sig att ofta vara rejält \"slöa\" för vi vet ju var dom är stationerade!

Och som sagt, våra två .com-domäner huserar hos Hypermart i Seattle och när trafiken är hög i USA så kan dom vara väldigt långsamma att accessa! Men, \"what the heck!\", det är bara att leva med!
Däremot är det väldigt sällan som jag upplever Oles Hellasforum som \"trögt\", trots att jag sitter på en ö i tredje världen (när det gäller teknik, inget annat, Apakian är världsbäst!).

Calle (före detta nätverkstekniker med någorlunda koll på traceroute, ip-config, cmd, ping och allt annat svartvitt tråkigt som man tvingades till på jobbet! Men från och med nu, (inte.nu!) kommer jag att hålla käft med svar på dator-relaterade frågor! Soliga hälsningar från Kreta med den toppmoderna ADSL-uppkopplingen på 1Gb!
P.S. Musik och segling är mycket roligare än datorer!!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Atle

Quote from: \"Calle\"Calle (före detta nätverkstekniker med någorlunda koll på traceroute, ip-config, cmd, ping och allt annat svartvitt tråkigt som man tvingades till på jobbet! Men från och med nu, (inte.nu!) kommer jag att hålla käft med svar på dator-relaterade frågor! Soliga hälsningar från Kreta med den toppmoderna ADSL-uppkopplingen på 1Gb!
P.S. Musik och segling är mycket roligare än datorer!!)

Sier beklager der Calle vist du ble litt støtt der det var ikke slikt ment, og håper at du ikke finner på og slutter og svare på data spørsmål.
Vil bare komme med et lite tips om en god side hvor du finner all mulig informasjon om ip og domener DNSStuff hvor jeg først kjørte DNS Report og fant A record på domenet dermed hadde jeg ipadressen til domenet deretter kjørte jeg IP Information fra samme side og fant ut at server står i Køpenhavn. Sida er en jeg bruker daglig foresten og syntes det er en av de bedre på nettet.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Calle

Quote from: \"Atle\"
Quote from: \"Calle\"Calle (före detta nätverkstekniker med någorlunda koll på traceroute, ip-config, cmd, ping och allt annat svartvitt tråkigt som man tvingades till på jobbet! Men från och med nu, (inte.nu!) kommer jag att hålla käft med svar på dator-relaterade frågor! Soliga hälsningar från Kreta med den toppmoderna ADSL-uppkopplingen på 1Gb!
P.S. Musik och segling är mycket roligare än datorer!!)

Sier beklager der Calle vist du ble litt støtt der det var ikke slikt ment, og håper at du ikke finner på og slutter og svare på data spørsmål.
Vil bare komme med et lite tips om en god side hvor du finner all mulig informasjon om ip og domener DNSStuff hvor jeg først kjørte DNS Report og fant A record på domenet dermed hadde jeg ipadressen til domenet deretter kjørte jeg IP Information fra samme side og fant ut at server står i Køpenhavn. Sida er en jeg bruker daglig foresten og syntes det er en av de bedre på nettet.

Hej!
Jag blev bara lite \"kinkig\"! Ingen fara! Det är bara bra att vi är många som kan försöka svara på \"spörsmål\", helst om Grekland men även om datorproblem som detta!
Jag svarade lite \"stöddigt\" på din kommentar enbart därför att jag också har någorlunda koll i ämnet, samt att det är roligt med en levande debatt!

Calle (från ett allt varmare Kreta dag för dag, fast på onsdag ska det regna sägs det och det välkomnar vi!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...