Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Hellasfrelst

Hadde vært trivelig da :). Du får se etter to trøndere på tur. God tur til deg og :)
i zoi ine tora - livet er nå

Ole

Fly til Santorini sommeren 2016 er bestilt! Avreise 26. juni og retur 18. juli. Det skulle bli rett i overkant av tre uker! :) :) Paros er obligatorisk.....ellers vurderer vi små-kykladene med Amorgos og Koufonissi. Kanskje blir det en tur innom Anafi også når vi først er i området? :) 
:hodehopp: :hodehopp:

Runar Solvik

Vi tenker omtrent i samme baner. Vi flyr til Santorini fra Tr.heim den 23.juni med retur fra Aten 14. juli. Tanken er Milos/Kimolos først, så en liten tur innom Anafi og muligens Sikinos før vi sikter oss inn på Koufinissia, Naxos og Antiparos. Store avstander og litt kronglete fergeforbindelser, men det er det som er halve moroa nemlig og ta ting som de kommer.

anemos

Quote from: Ole on 25. Oct 15, 09:31:18
Fly til Santorini sommeren 2016 er bestilt! Avreise 26. juni og retur 18. juli. Det skulle bli rett i overkant av tre uker! :) :) Paros er obligatorisk.....ellers vurderer vi små-kykladene med Amorgos og Koufonissi. Kanskje blir det en tur innom Anafi også når vi først er i området? :) 
:hodehopp: :hodehopp:


Herlig. Sitter å planlegger tur til meg og fruen selv i dette øyeblikk. Paros er selvsagt også her, men det jobbes hardt med å finne ut hvilken eller hvilke andre øyer vi skal innom. Blir to uker fra midten av juni for vår del. 

Anders

Helsike.... eg må planlegge for tolv-femten mennesker.... store og små. Ikke bare bare da.... spesielt ikke med de dryge flyprisene nå! Fire tusen t/r BGO-Santo! Liker det ikke.....

JanBe

Da er 3 Hellasturer I boks, en nå I November, en I desember og en I mars 2016, så nå må jeg snart få bestilt sommerturen 2016 også, men av en eller annen grunn så er turene I juli 2016 fryktelig dyre I forhold til det som har vært normalt de siste årene......

kaka

Du kunne jo bare blitt sammenhengende, med de planene, - så ble det ikke så dyrt med flybilletter :)
KariK

Diddi

Da er billetter bestilt og betalt for 22.mai-8.juni, Gardermoen-Athen med Norwegian og Athen-Oslo med Aegean airlines. To personer med 1 stk innsjekket bagasje hver = ca 3100 kr  :)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Jøss, det var billig, frudiddi  :)  Regner med at du snakker om pris tur/retur her.
Må si dere er ganske tidlig ute med å bestille, folkens  ;)  Jeg venter vanligvis med slikt til salget som pleier å være rundt månedskifte november/desember, men det skader vel ikke å ta en titt allerede...
Jeg skal heldigvis ikke planlegge for 16 pers, som Anders  :P men i juni skal "svenskene" mine endelig joine meg på Antiparos  ;D :-* ;D  (Det måtte en rund-dag-feiring til!!!) De kan ikke komme før 10.juni, så nå må jeg legge hodet i bløt for å finne ut den rimeligste/beste måten for dem å reise på. Bør være en tidsgunstig reiserute også, siden de kun har 1 uke til rådighet. De er 2 voksne og 3 barn under 12 år, regner med at det fortsatt er noe som heter barnebillett på fly? Også innenriks i Hellas? Kanskje det lønner seg for dem å ta charter til nærmeste øy, og ferje derfra. Er det barnebillett på ferjene forresten? De kan reise fra Landvetter ved Gøteborg eller Gardermoen. Tenke, tenke....anderledes planlegging denne gang, ja. ::)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Ja, det er tur/retur, Tjorven  :) Vi har ikke erfaring med at prisene går ned på slike billetter, og med denne prisen må vi jo bare være fornøyd. Dette med salg, er det på Charterturer ?
Er veldig greit å være tidlig ute for at begge skal få fri på et tidspunkt som passer både arbeidsgiver og oss.
Så utrolig hyggelig at familien din kommer til Anti da  ;)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

30. Oct 15, 09:41:51 #3862 Last Edit: 30. Oct 15, 09:43:36 by Ole
Svipptur til Athen 12.-16. november! Årets tredje og siste Hellas-tur for min del. Takk til min kjære kone som er så snill! :) Etter å ha reist til Athen i februar de tre siste årene, flytter jeg nå denne turen til november i håp om litt bedre vær og temperatur. I fjor snødde det i Athen da jeg var der i februar, og det var ikke noe trivelig.

:hoppende: :hoppende:

Tjorven

Salget gjelder med SAS og Norwegian, frudiddi. Har de siste åra funnet gode og prisverdige turer med SAS fra Trondheim via Kjøben til Athen  ;D  Må opp i otta for å ta flyet kl 6 om morran, men rekker da innenriks videre samme dag  ;)

God tur og ferie til Athen, Ole og co  ;D  Kanskje blir det til og med noen badedager  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...