Logg inn med Facebook eller Google!

Vil ha ny pc! HJELP

Started by Tjorven, 08. Nov 08, 14:46:36

Previous topic - Next topic

xristina


Tjorven

Bare for å nevne det, handler denne tråden om å få råd ang pc-kjøp. Lag en egen tråd om dere vil diskutere tilbehør og annet ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Atle

Kanskje litt på sida av tråden din Tjorven, men jeg er ihvertfall av den oppfatning at de fleste pcene du kjper for rundt en 5000 kroner er greie nok for ditt behov. det største minuse ligger i oprativ systemet windows vista som ikke gjør annent en og trekke resurser ut av pcen. Har du mulighet for å få med xp så velg det. Men som sagt smaken er som baken og vi vil vel altid ha forskjellige meiniger der.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Maritza

Jeg kjøpte bærbar pc for første gang i fjor, men da slo jeg til med en HP, og 17\" skjerm. Masse med plass og deilig med stor skjerm. Var rådyr, men siden jeg er bortskjemt med stor pc på jobben orket jeg ikke noe mindre. Jeg håper den varer evig. Minuset var windows vista, men jeg venner meg nok til det og engang. For meg var det bildeskjermen som var viktigst.

xristina

Quote from: \"Tjorven\"Bare for å nevne det, handler denne tråden om å få råd ang pc-kjøp. Lag en egen tråd om dere vil diskutere tilbehør og annet ;)
Jeg tar hintet, Tjorven, men siden de aller fleste nye bærbare pc\'ene stadig har større prosessor og \"mer kraft\" - går viftene også fortere varm. Så om du har tenkt å krype opp i sofaen og ha den på fanget, så er dette nesten \"nødvendig utstyr\". Derfor la jeg det her...

Vista er ikke noe problem, synes jeg. Masse nye og morsomme funksjoner - bare litt uvant til å begynne med. Jeg kjører XP på jobben, og Vista hjemme, og gleder meg til å gå over på Vista i jobbsammenheng også!

17\" skjerm er utrolig deilig. Hadde det på min forrige, men gikk ned til 15\" på den nye. Det var mest fordi jeg skal ha den med litt mer rundt. Om jeg bare hadde brukt den hjemme, så hadde jeg gått for 17\" igjen. Den er befriende deilig med stor skjerm om man kjører flere programmer samtidig. Men 15\" fungerer fint til det meste jeg gjør hjemme. Noe mindre ville jeg ikke hatt, om man ikke skal ha den i sekken/veska daglig...

Tjorven

Takk for nye innspill. Ser at det er forskjellige meninger om Vista systemet. Jeg har windows xp på denne, men om det er dette programmet som tapper pc\'n for krefter og gjør den treg, det aner jeg ikke. Er data-amøbe, så må nesten spørre Atle (eller andre) om hvordan vista forbruker ressursene? Mener du at den gjør pc\'n tregere?

Har også hørt at Norton antivirus gjør pc treg, dessuten koster det ganske mye. Jeg ble \"lurt\"til å kjøpe det, men vet nå at det finnes bra program som kan lastes ned gratis ;)

Xristina, du er unnskyldt :) Selv har jeg pc\'n stående på skrivebordet og trenger ingen pute, var bare redd for at det skulle utarte seg til alskens tilbehør-prat her...

Er det noen som har erfaring med Toshiba forresten? Den ser ut til å være lavere i pris enn Acer, men jeg har ingen arfaring med den heller.
There are no strangers, only friends we haven't met.

polyanna

Har en ca 3 år gammel Dell/Inspiron/630m - den går aldri varm eller bråker. Hadde tidligere en Toshiba, den var også ok. - Kunne nok tenkt meg større skjerm, men man venner seg jo til.

Når det går tregt her iblant, kan det skyldes det selskapet jeg bruker - og har tenkt å bytte ut.

Ungene har gått over til Mac, de er kjempefornøyd.

Ellers, Vista ser ut til å bli et sentralt instrument.

Lykke til, Tjorven. Det er jammen ikke særlig gøy å begi seg ut på markedet, vanskelig å orientere seg blant alle disse ulike typene.

Atle

Quote from: \"Tjorven\"Takk for nye innspill. Ser at det er forskjellige meninger om Vista systemet. Jeg har windows xp på denne, men om det er dette programmet som tapper pc\'n for krefter og gjør den treg, det aner jeg ikke. Er data-amøbe, så må nesten spørre Atle (eller andre) om hvordan vista forbruker ressursene? Mener du at den gjør pc\'n tregere?

Som xkristine skriver ovenfor er det mange nye morsomme funksjoner, ja det er moro men alt krever resurser og jeg for min del samenligner vista med ME som aldri skulle v\'rt sendt ut. Alle de morsome efektene som finnes er med og gj;re pcen tregere, for at vista skal virke s[nn noenlunde maa en ha 2 gb minne minimum og da bare til enkel surfing og enkle oppgaver ellers. Ser at microsoft sier 1 gb men da har du en maskin du kan sitte og se paa  :drunken:  og intet annent. men sier igjen dette er jo bare min meining  :blackeye:
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...