Logg inn med Facebook eller Google!

Glimt fra Kattas Chiosferie

Started by Katta, 16. Sep 08, 07:53:30

Previous topic - Next topic

Katta

Etter å ha ønsket den ene etter den andre god reise - hele sommeren, så var det endelig min tur til å ta ferie...... Deilig! Vi bodde på Blue Sun i Agia Fotini.

Hærlig altan:


Fin utsikt fra altanen:




Knute på tråden?



Vanligvis reiser vi i juni, og ble overrassket over hvor mye folk det var i lille Agia Fotini. På neste bilde er det uvanlig mye folk på stranden, og det var problemer med å få parkert leiebilen.

Agia Fotini stranden:

Mixelite

Ojj Katta, så mye folk har jeg aldri sett på Agia Fotini noen gang! Var det søndag? Helligdag? Spesiell fridag?

Agia Fotini er, for å gjenta meg selv, et av favorittstedene på øya, selv om vi velger å bo i Megas Limnionas hvor det er litt mer folk og røre på kveldene.

Vil man nyte freden og roden, sitte på altanen og nyte bølgeskvulp og måneskinn, ja, så reiser man til Agia Fotia :)

Hellasfrelst

Herlig balkong og utsikt!! Det må være stedet for varme mørke kvelder og måneskinn.
Jeg reagerte også på hvor mye folk som var på Agia Fotini da vi var der en dag i ferien. Stedet er beskrevet som rolig og stille, og jeg så for meg noen få solsenger og litt folk på stranda. Og da vi kom dit var det masser av folk over hele stranda, ståk og styr, biler over alt og mye folk på tavernaene.
i zoi ine tora - livet er nå

Katta

Gresk ferie Mix. Det var masse Grekere, og Gresk Amerikanere den første uka. Uke nr to ble det litt roligere. En dag i den første uka ble vi påkjørt to ganger på samme dag - det var helt vilt. Vi ble påkjørt bakfra da vi sto parkert. Istedenfor å stoppe, så gasset sjåføren opp....borte var han. Senere på dagen møtte vi en bil på tur ned til Agia Fotini. Vi så at det ble for trangt, så vi stoppet. Men....denne sjåføren meiet nesten ned tre fotgjengere, før han kjørte inn i sidespeilet vårt - så gasset han på og forsvant.... Ble helt skjelven.

Katta

Quote from: \"Hellasfrelst\"Herlig balkong og utsikt!! Det må være stedet for varme mørke kvelder og måneskinn..

Det er det! Kan du tenke deg en bedre avsluttning på dagen? Måneskinn, stjerneklar himmel, bølgene mot rullestensstranda, stearinlys, og noe godt i glasset. Nydelig!

Dessuten er det stedet for stjerneskudd. Så ikke mindre enn tre denne ferien. Så får vi se om drømmenne går i oppfyllelse.....

Katta

Etter et besøk på Elinda stranden, tok vi turen opp til fjellandsbyen Avgonyma. Det ble desverre ikke tatt noen bilder fra Elinda i år. Kanskje fordi det var ekstremt mye veps der i år. En dag var det så mye at vi rett å slett måtte snu. Synd, for det er en nydelig strand.

Her kommer noen foto fra Avgonyma, der var det ikke mye folk å se....











På denne tavernaen har de nydelig geitekjøtt. Bare så synd at det er så mye veps der. De er også glad i geitkjøtt.....forsyner seg med små biter, og flyr avgårde.


Mixelite

Takk for flere bilder Katta! Avgonima er et sted jeg gjerne skulle tatt inn for en natt eller to, men de jeg deler hus med er så hjemkjære at de vil tilbake dit hvor kofferten står parkert :)

Veps har vi også vært ute for en gang. Da satt vi på tavernaen på kanten og skulle spise og kose oss i lyset av solnedgangen. Dessverre ble opplevelsen litt ødelagt av veps fordi en i reisefølget er ekstremt allergisk. Heldigvis forsvant vepsen sammen med solen :)

[align=center]
[/align]


Jeg visste at trafikken tok seg opp i Agia Fotini i grekernes høysesong, men jeg har jo vært på Chios på den tiden og har ikke opplevd en slik trengsel! Vanligvis klumper jo folk seg sammen sånn ca. midt på, slik at man kan finne armslag hvis man går litt ut til sidene og det ser ut til at det gikk an på Agia Fotia også?

Katta

Quote from: \"Mixelite\"Jeg visste at trafikken tok seg opp i Agia Fotini i grekernes høysesong, men jeg har jo vært på Chios på den tiden og har ikke opplevd en slik trengsel! Vanligvis klumper jo folk seg sammen sånn ca. midt på, slik at man kan finne armslag hvis man går litt ut til sidene og det ser ut til at det gikk an på Agia Fotia også?

Må innrømme at vi rømte til andre strender den første uka...... Joda, det var litt plass på sidene. Jeg er enig at det er mye folk uansett, folk har vel fått øynene opp for denne fine plassen. Syns det ble litt vel hektisk jeg for min del.

Torill

Flotte bilder Katta. Håper det kommer flere etterhvert :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Katta

Takk for det Torill!

Joda, her kommer det litt mer.

Også i år hadde vi oss en tur nordover på øya. Dette er fra landsbyen Marmaro.





Hadde ikke vært dumt å hatt en sånn båt.....



Siden jeg ikke kan Gresk, så vet jeg ikke hva slags statue dette er. Syns bare at det var en flott kar.


Mixelite

Marmaro har vi ikke vært i siden vi stoppet og spiste en iskrem der på \"øyrundturen\" vår i 1990. På tide å ta en stopp på de kanter igjen, tenker jeg :-D

Katta

Ja det må du gjøre Mix. Syns det er så koselig å sitte nede ved sjøen der.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...