Logg inn med Facebook eller Google!

Ferie/Penger/god eller dårlig råd

Started by Heidrun, 17. Jul 08, 15:22:16

Previous topic - Next topic

Maritsa

Det med sparing i brusflaske var en god ide. Jeg har hele tiden spart 1 kr
og femtiører på et syltetøyglass. Ikke akkurat til feriebruk, men nærmest
for å tømme pengepungen. Men nå har jeg startet i dag med min første 20kr på brusflaska. Det skal bli til ferie til neste år.

Torill

Jeg har også klargjort en brusflaske :cheers: Og i tillegg til det jeg normalt sparer,kanskje det blir flere uker i Hellas til neste år :cheers:  :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.


brit

Quote from: \"Livsnyteren\"Det er penger i brusflaska mi alt :cheers: Får jo helt dilla jeg :flower:
Tror nok vi blir endel som får dilla!
Det var kjempelurt!
Må gå ned i matboden og  finne en flaske!!!

Torill

Quote from: \"kari\"Apropos sparing:

Vi har en super sparemetode hjemme hos oss.
Skjær en srekk på siden/ toppen av en tom 1 1/2 liters flaske. Sprekken må akkurat være stor nok til 20 kroninger. Denne sparer vi 20 kroninger på fra avsluttet ferie det ene året til ferien neste år. Gjennom et helt år fyller vi nesten opp flaska med 20 kroninger. Og da har vi spart ca
kr 15 000.- Man må selvfølgelig tenke på å ikke bruke opp 20 kroningene når man er på butikken, og heller spare de og putte de på flaska når man kommer hjem.
Men vi klarer på denne måten å spare nesten kr 15 000.- pr år uten å merke så mye til det.
En annen fordel med denne metoden er at det er umulig å få ut penger uten å ødelegge flaska. Ja nå har du gjort det Kari :cheers: Takk for tipset nok engang :flower:

Og kr 15 000.- er et veldig godt bidrag til en ferietur; enten man er en eller to.
Ingen kan alt - alle kan noe.

kari

Bra!!!!!!

Nå blir det enda mer Hellas på oss.

Vår nye slagord må bli:
\"Den som sparer til Hellas, sparer ikke forgjeves\"
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Mixelite

Jeg har en egen konto jeg, den heter feriekonto i oversikten hos nettbanken :)

Takk for påminningen! Det har ikke vært noe sparing til den de siste par årene, men nå skal jeg jammen ta den i bruk igjen!

Torill

Så enig Kari!!! Sånn som det bøtter ned her nå,kan jeg nesten ikke huske å ha opplevd :cyclopsani: Vi har plasttak på utestua,og jeg hørte ikke meld på mobilen engang :cyclopsani: Litt tøft faktisk :blackeye:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Athina

Quote from: \"kari\"Apropos sparing:

Vi har en super sparemetode hjemme hos oss.
Skjær en srekk på siden/ toppen av en tom 1 1/2 liters flaske. Sprekken må akkurat være stor nok til 20 kroninger. Denne sparer vi 20 kroninger på fra avsluttet ferie det ene året til ferien neste år. Gjennom et helt år fyller vi nesten opp flaska med 20 kroninger. Og da har vi spart ca
kr 15 000.- Man må selvfølgelig tenke på å ikke bruke opp 20 kroningene når man er på butikken, og heller spare de og putte de på flaska når man kommer hjem.
Men vi klarer på denne måten å spare nesten kr 15 000.- pr år uten å merke så mye til det.
En annen fordel med denne metoden er at det er umulig å få ut penger uten å ødelegge flaska.

Og kr 15 000.- er et veldig godt bidrag til en ferietur; enten man er en eller to.

Nå er det bare å finne seg en tomflaske og komme igang. Første 20-kroningen ligger klar...
Takk for supert tips, Kari :cheers:  :cheers:  :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Turid

Quote from: \"kari\"Apropos sparing:

Vi har en super sparemetode hjemme hos oss.
Skjær en srekk på siden/ toppen av en tom 1 1/2 liters flaske. Sprekken må akkurat være stor nok til 20 kroninger. Denne sparer vi 20 kroninger på fra avsluttet ferie det ene året til ferien neste år. Gjennom et helt år fyller vi nesten opp flaska med 20 kroninger. Og da har vi spart ca
kr 15 000.- Man må selvfølgelig tenke på å ikke bruke opp 20 kroningene når man er på butikken, og heller spare de og putte de på flaska når man kommer hjem.
Men vi klarer på denne måten å spare nesten kr 15 000.- pr år uten å merke så mye til det.
En annen fordel med denne metoden er at det er umulig å få ut penger uten å ødelegge flaska.

Og kr 15 000.- er et veldig godt bidrag til en ferietur; enten man er en eller to.

Kult!

Jammen tror jeg at jeg skal prøve meg på den varianten! Men, kanskje havarerer drømmen og flaska allerede utpå høsten en gang... gulp....
Det er etter regn at fuglene synger!

Tjorven

Quote from: \"Turid\"
Quote from: \"kari\"Apropos sparing:

Vi har en super sparemetode hjemme hos oss.
Skjær en srekk på siden/ toppen av en tom 1 1/2 liters flaske. Sprekken må akkurat være stor nok til 20 kroninger. Denne sparer vi 20 kroninger på fra avsluttet ferie det ene året til ferien neste år. Gjennom et helt år fyller vi nesten opp flaska med 20 kroninger. Og da har vi spart ca
kr 15 000.- Man må selvfølgelig tenke på å ikke bruke opp 20 kroningene når man er på butikken, og heller spare de og putte de på flaska når man kommer hjem.
Men vi klarer på denne måten å spare nesten kr 15 000.- pr år uten å merke så mye til det.
En annen fordel med denne metoden er at det er umulig å få ut penger uten å ødelegge flaska.

Og kr 15 000.- er et veldig godt bidrag til en ferietur; enten man er en eller to.

Kult!

Jammen tror jeg at jeg skal prøve meg på den varianten! Men, kanskje havarerer drømmen og flaska allerede utpå høsten en gang... gulp....

Kjempeide, Kari.

Heidrun, kanskje var innlegget ditt litt for personlig (eller privat) men siden kona di godkjenner, syns jeg likevel det var et interessant tema å ta opp. Kanskje har andre liknende dillemma?
Siden jeg er enslig, har jeg ikke slike \"bekymringer\", men selv om to lever sammen  betyr ikke det at begge alltid vil/verdsetter det samme.
 
Opprett hver deres ferie-konto om dere ikke er enige, og gjør det som passer hver enkelt av dere for best å lade opp batteriene. (Det er vel det ferie er, først og fremst?) Så kan dere komme hjem/tilbake til hverandre like fornøyde over ferien, og så kose dere med hverandre i hverdagen heller.... Bare et forslag ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...