Logg inn med Facebook eller Google!

Ferie/Penger/god eller dårlig råd

Started by Heidrun, 17. Jul 08, 15:22:16

Previous topic - Next topic

Heidrun

Vi har råd. Men kona tenker annerledes enn meg. Hun vil gjerne ha gjort ditt og datt. Det koster penger, og da har vi ikke råd. Har foreslått uka etter høstferien for henne, men hun vil ikke planlegge. Ikke vil hun tenke på neste år heller. Hun vil gjerne feriere hjemme og heller gå i skog og mark. slik ferie liker ikke jeg.
Vi er egentlig på kollisjonskurs angående ferie dette år og neste år. Hun liker seg veldig godt på Kreta, men har fått det for seg at dette år og neste skal bli på hennes villkår.
Det merkelige var det faktum at jeg i snart et år nå sparte opp på en egen konto det som turen kostet. Hun ble da sint og sa at dise pengene bruker vi på huset. Og da ble det penger på huset. Jeg forsakte endel kvelder med venner og kuttet ut helgepilsen for å spare til denne turen som hun ikke vil bli med på
Yamas til livet og til

brit

Quote from: \"Marit\"Jeg ville blitt temmlig uttafor om jeg ikke kunne reise til Hellas (som da er mitt ferieland), men så sparer jeg da også penger slik at jeg har råd til denne turen.

Nå synes jeg ikke det går helt frem fra innlegget til Heidrun om det er så at de egentlig ikke har råd til å ta en tur, eller om det bare er den ene part som synes det er dyrt å reise bort i ferien. Jeg kunne alltids valgt å alltid være hjemme og aldri reise bort i ferien - da hadde jeg \"spart\" penger. Men, om jeg hadde hatt det bedre med penger på bok eller mer materielle ting er jeg nå ikke så sikker på.

(Nå er det en helt annet sak om en ikke har penger, men nå var det egentlig ikke slik jeg oppfattet innlegget til Heidrum).

Veldig enig Marit!

Mixelite

Høres ut som om du trenger mer til å debattere med fruen enn med oss Heidrun.

Liv

Mulig jeg er litt sær, men jeg føler meg faktisk utilpass med at du utleverer ektefellen din her jeg Heidrun.

Heidrun

Ikke slikt ment Liv. er vel mere meg som aldri greier å sette meg inn i en kvinnes tankegang.Jeg elsker denne kvinne øverst på denne jord ved siden av våres to barn. Men jeg skjønner ikke hennes tankegang enkelte ganger. Muligens er det meg deter noe feil med uansett da Liv

Quote from: \"Liv\"Mulig jeg er litt sær, men jeg føler meg faktisk utilpass med at du utleverer ektefellen din her jeg Heidrun.
Yamas til livet og til

Torill

Går det ikke an at dere oppretter en konto som kun skal gå til ferie? Det har vi gjort,og er allerede langt på vei til å få til neste års tur :flower: Det er utrolig hvor fort det blir penger av det,selv om summen vi sparer hver mnd ikke er så kjempestor :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Heidrun

God ide Torill. Dette har vi ikke tenkt på
Yamas til livet og til

Torill

Quote from: \"Heidrun\"God ide Torill. Dette har vi ikke tenkt på
zthhhhhhttttt Ønsker dere av hele mitt hjerte lykke til :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Katta

Quote from: \"Heidrun\"Ikke slikt ment Liv. er vel mere meg som aldri greier å sette meg inn i en kvinnes tankegang.Jeg elsker denne kvinne øverst på denne jord ved siden av våres to barn. Men jeg skjønner ikke hennes tankegang enkelte ganger. Muligens er det meg deter noe feil med uansett da Liv

Quote from: \"Liv\"Mulig jeg er litt sær, men jeg føler meg faktisk utilpass med at du utleverer ektefellen din her jeg Heidrun.

Jeg må nok være enig med Liv her Heidrun. Dette bør dere ta på \"kammerset\". Men uansett - lykke til!

Torill

Quote from: \"Anders\"Spørs hvordan man regner da...?
Kan alt betales med kronasje?
Bruker heller ti-tusen ekstra i september, enn å slite rundt i \"guts\"-kjelleren hele januar.
Det er ikke et \"must\" for meg å reise ut av landet på ferie, men det gir meg et adskillig bedre utgangspunkt for å komme meg gjennom vinteren med humøret i behold. Norge er både vakkert og velfungerende, men som ferieland står det ikke på min liste. Det blir som du sier Heidrun... bare fri fra jobben. Og i min private situasjon hadde det blitt veldig mye jobbing også... jeg MÅ reise vekk for å unnslippe.
Selvfølgelig har det hendt at jeg/vi har stått over ferieturer av økonomiske årsaker, når vi har hatt ett eller annet \"større\" prosjekt på gang her hjemme. Men det kommer neppe til å skje igjen... avbrekket fra hverdagen og opplevelsen av noe nytt og spennende er så viktig at det er de hjemlige prosjekter som heretter må innrette seg.
Ferie er vel \"dyrt\" uansett hvor man tilbringer den? I Norge er den GARANTERT dyrere enn de fleste andre land her i verden (hvis man ikke holder seg rundt heimen eller bare besøker familie da!)
Jeg jobber heller dobbelt i vintermånedene enn å stå over noen uker i Hellas... eller hvor man enn måtte ønske seg. Solen og varmen vil jeg ha, uansett. Og ikke minst...gledene og forventningene i tiden FØR man drar avgårde... og så alle de herlige minnene etterpå. Blir kjapt et halvår i lykkerus, det :-)
Den lykkerusen må du lære meg Anders! Er mest deprimert jeg,det halve året!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

xristina

Jeg synes også at dette er en diskusjon som ble litt for personlig. Greit å diskutere det på generell basis, men...

Så det ble aldri noe av dette huskjøpet ditt da, forstår jeg.

Heidrun

Joda Xristina. Huskøp er det blitt. Kona har sett det jeg har skrevet inn her, og hun er enig med meg om det som vi nå har fått til en mellomløsning på. Jeg tar meg en uke alene til høsten. Som hun sier nå. Dette huset er noe vi bør spare penger til dette og neste år. Vi er enige om at det trengs mange ting til dette huset og da har vi møtt hverandre på mellomveien her. Jeg skjønner godt henne og hun sjønner godt at jeg trenger en ukes ferie til høsten.
Så hele saken har løst seg glimrende kjære venner. Beklager hvis det ble litt personlig, men nå er det lagt bak oss
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...