Logg inn med Facebook eller Google!

Tilos

Started by ouzolina, 08. Jul 08, 18:14:06

Previous topic - Next topic

Hellasfrelst

Flotte bilder med kjente motiv fra en herlig øy, Ouzolina.
Satt her og mimra litt for meg selv til bildene dine. Tilos er en øy som er perfekt for vandreturer og for å roe helt ned. Vi bodde på Anna Studios da vi var der, med DEN utsikten. Moro å se at promenaden langs sjøen er ferdigbygd, den var under bygging da vi var der.
 :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

MaFi

Nydelige, stemningsfulle bilder! :-)

ouzolina

Tusinde tak for hyggelige kommentarer

Mette
Skopelit på deltid

Katta

Kjempe fine bilder Ouzolina. Kanskje Tilos er noe for meg - siden jeg elsker rullestensstrender. Har strendene sten hele veien ut i vannet, eller er det sandbunn lenger ut?

polyanna

Quote from: \"ouzolina\"Hej Polyanna

Tilos var en MEGET dejlig ø... Ikke speciel frodig og med stenstrande. Men vandet var klart og lækkert.

Grunden til, at jeg valgte Tilos var, at der er ikke meget at gøre. Kun at vandre, læse bøger og sidde på torvet. Der er ingen andre seværdigheder end naturen. Det var det jeg søgte...

September er en rigtig god tid til at rejse til Tilos på. Dejligt varmt om dagen, og om natten sænker temperaturen sig. Så man også kan sove ordentligt. Desuden sænkes turistmassen så også. Ikke mange turister, og man bliver hurtigt et kendt ansigt...


Takk, Mette. Du beskriver så fint. Vakre bilder. Og du gir all den informasjonen jeg kunne ønske. Tilos høres så absolutt ut som en øy det er verd å besøke, som en slags Kalymnos/Telendos-lignende variant - en av mine favoritter. Når en ønsker ro og hvile, uten krav til opplevelser, ikke minst når jeg vil reise alene. Som regel får en så mye kontakt med andre som en vil - eller ikke vil. - Strendene vil i så fall passe perfekt, jeg er kjempefornøyd med stenstrender og \'mangel\' på fasiliteter. Dusj og sandstrand, det er virkelig en annerledes kategori.

Det er vel noe av det spesielle med de små øyene uten flyplass, turistmassen er mindre, \'Kanari-faktoren\' lav. Selv om jeg nok alltid oppfatter meg selv som turist; en reisende eller besøkende. - Så du var altså meget fornøyd med å reise i september, godt å høre. Og at charter var ok. Det er så lenge siden jeg har reist charter, men så klart - det er godt å vite at selskapet har ansvaret for at en kommer dit en skal, til riktig tid. Man blir jo iblant riktig stresset og lei av å bli \'inneblåst\'.

Hotellet du bodde på er foreløpig ikke lagt inn hos Apollo for neste sesong. Jeg hadde tenkt meg Eleni - snakket med dem - og havutsikten det reklameres med var da en avgjørende faktor. Får se. Tusen takk i alle fall. - Synd vi ikke fikk anledning til å møtes, hadde vært hyggelig.

PS - jeg tullet litt her med sitering - men det er altså ikke teksten som er endret.

ouzolina

Quote from: \"Katta\"Har strendene sten hele veien ut i vannet, eller er det sandbunn lenger ut?

Nu er jeg ikke det store badedyr, så jeg opsøgte ikke andre strande end bystranden. Men der bliver der hurtigt dybt. Et par meter ud, og så går vandet dig over hovedet. Hvis du forstår, hvad jeg mener ? Desuden er der den bonus, at der er gratis solsenge (ikke fordi der er mange) ved kaféerne og tavernaerne langs bystranden, bare du køber lidt på stedet.

Hvis du tycker om at bade, vandre, ro og fred så er Tilos øen.

Mette
Skopelit på deltid

ouzolina

Quote from: \"polyanna\"Tilos høres så absolutt ut som en øy det er verd å besøke, som en slags Kalymnos/Telendos-lignende variant - en av mine favoritter. Når en ønsker ro og hvile, uten krav til opplevelser, ikke minst når jeg vil reise alene. Som regel får en så mye kontakt med andre som en vil - eller ikke vil.

Tilos er mye værd at besøge. Jeg tænker allerede på at rejse tilbage

Quote from: \"polyanna\"Det er vel noe av det spesielle med de små øyene uten flyplass, turistmassen er mindre, \'Kanari-faktoren\' lav.

Kanari-faktoren er mye lav... Der findes måske to butikker med tøj og tingeltangel.

Quote from: \"polyanna\"Og at charter var ok.

Ja, charter var ok, du er på egen hånd til disse småøer.

Quote from: \"polyanna\"det er godt å vite at selskapet har ansvaret for at en kommer dit en skal, til riktig tid. Man blir jo iblant riktig stresset og lei av å bli \'inneblåst\'.

Det er det. Dog skal du huske at bestille transfer, ellers er det dit eget problem.

Quote from: \"polyanna\"Jeg hadde tenkt meg Eleni - snakket med dem - og havutsikten det reklameres med var da en avgjørende faktor.

Eleni er også helt fint, med fin havudsigt. Den savnede jeg på Irinoula.

Quote from: \"polyanna\"Synd vi ikke fikk anledning til å møtes, hadde vært hyggelig.

Det kunne være hyggeligt, måske en anden gang...?

Hilsen Mette
Skopelit på deltid

ouzolina

Her lidt flere billeder fra Tilos.
Skopelit på deltid

Barbro

Skjønne bilder,der kunne jeg trives :flower: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Torill

Kjempefine bilder :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Tilos hadde nok ikke vært så dumt å utforska, nei. Fine bilder :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Enda flere fine bilder. Nydelig det lille kapellet, vakkert vy med flott himmel og, i det hele tatt: en vakker øy som du har formidlet så fint til oss. Temat mer dør en hus har jeg lagt merke til flere ganger nedover. En gang sto virkelig bare døren igjen. Det gjorde meg nysjerrig på dette \"fenomenet\" Det virker som grekerne har en stor kjærlighet til dører. Det synes jo også på alle de fine fargene de gir dørene sine. Man kan jo undres på om dører symboliserer noe spesielt.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...