Logg inn med Facebook eller Google!

Papirbilletter - fly

Started by Marit, 08. Apr 08, 15:31:09

Previous topic - Next topic

Marit

Artikkel fra Aftenposten om papirbilletter med fly:

Snart er papirbilletten borte
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Gro

Quote from: \"Marit\"Artikkel fra Aftenposten om papirbilletter med fly:

Snart er papirbilletten borte
I hvertfall noe jeg er glad for!!! jeg reiser masse og har bare brukt elektronisk bilett de siste årene. Men i fjor hadde jeg fått tilsent papirbiletter til Athen i god tid før avreise... og flink som jeg er la jeg dem trygt i reiseskuffen min hvor jeg har pass, euro osv. Men da avreisedagen kom tok jeg bare med meg et ark med reservasjonsnummeret og trodde alt var i orden. Hadde helt glemt disse bilettene :colors:  Så når jeg kom på Gardemoen og hadde stått i verdens lengste kø før innsjekk ble jeg ganske lang i maska da jenta forsiktig spurte om jeg hadde papirbiletter da denne ruten krevde det. Jeg skjønte med en gang hva som hadde skjedd og sa til den snille jenta at sorry jeg har helt glemt disse bilettene, hva gjør vi nå?... Hun prøvde så godt hun kunne men min plass gikk automatisk til neste mann på listen. Og jeg måtte kjøpe nye biletter. Fikk ikke engang kjøpe mine egne biletter på nytt, selv om jeg hadde reserv asjonsnummeret. Hun forklarte at det er slik det foregår nå med slik hard konkuranse. Så da startet min jakt på nye biletter, og det var ingen enkel sak. Det hele endte med en overnatting i Budapest før jeg fikk fly til Athen neste formiddag. For en ting viste jeg: Jeg skulle ikke hjem igjen:-)! Et annen advarsel er at om du ikke får brukt utreisebiletten blir den andre automatisk slettet. Jeg fikk de andre bilettene ettersendt, men de gjalt ikke lenger... Bare en liten historie, som ble en dyr (lærepenge) ferie men helt topp på alle andre måter:-) og makan til engasjement jeg opplevde der folk fra ulike avdelinger  på Gardemoen  som prøvde å hjelpe meg, var jeg helt imponert over. Det hjalp kansje at jeg fra øyebikk en la meg helt flat da jeg skjønte tabben min, men de gjorde virkelig så godt de kunne. I år har jeg klokelig vidersendt alle mine biletteter til min reisepartner slik at han har en kopi av alle mine bestillinger;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

polyanna

I all verden. Jeg ville tenkt at reservasjonsnummeret var godt nok. Det holder jo her hjemme. Synes selskapet burde latt deg gå inn på nettet sånn at du fikk hentet dokumentet. - Hvem fløy du med - greit å vite...

Gro

Quote from: \"polyanna\"I all verden. Jeg ville tenkt at reservasjonsnummeret var godt nok. Det holder jo her hjemme. Synes selskapet burde latt deg gå inn på nettet sånn at du fikk hentet dokumentet. - Hvem fløy du med - greit å vite...

Prøvde å huske det men nei, poenget var at de hade en melomlanding et sted de krevde papirbiletter. kan det ha vert Frankfurt? men jeg har blitt litt av et surrehue de siste årene, derfor øyloffing passer meg bra, minst mulig fastlagt, tar alt på sparket, selv om jeg elsker å lese på forhånd, men det er mest fordi jeg gleder meg sånn og ikke kan vente :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

polyanna

Quote from: \"Gro\"..
Quotepoenget var at de hade en melomlanding et sted de krevde papirbiletter. kan det ha vert Frankfurt? men jeg har blitt litt av et surrehue de siste årene, derfor øyloffing passer meg bra, minst mulig fastlagt, tar alt på sparket, selv om jeg elsker å lese på forhånd, men det er mest fordi jeg gleder meg sånn og ikke kan vente :-)

Ja, en av de gode sidene med loffing er at en kan ta det meste på sparket. Det virker som du er vant til å ordne opp. Jammen var du rask til å \'snu deg om\' da du gikk glipp av flyturen din nedover! Du kom deg jo avgårde likevel.

Gro

Quote from: \"polyanna\"
Quote from: \"Gro\"..
Quotepoenget var at de hade en melomlanding et sted de krevde papirbiletter. kan det ha vert Frankfurt? men jeg har blitt litt av et surrehue de siste årene, derfor øyloffing passer meg bra, minst mulig fastlagt, tar alt på sparket, selv om jeg elsker å lese på forhånd, men det er mest fordi jeg gleder meg sånn og ikke kan vente :-)

Ja, en av de gode sidene med loffing er at en kan ta det meste på sparket. Det virker som du er vant til å ordne opp. Jammen var du rask til å \'snu deg om\' da du gikk glipp av flyturen din nedover! Du kom deg jo avgårde likevel.

Ja det har du helt rett i, det er den beste siden min, jeg finner noe morrsomt i de fleste ting. Denne gangen havna jeg først på kastrup i mange timer fordi det ikke var flere fly til Athen den dagen. De mente det ville være lettere for meg der. Og jeg kom vel dit i femtida om ettermiddagen, og de nye flyet mitt til Athen med mellomlanding i Budapest ble mange timer forsinket... da begynte jeg å bli litt nervøs og knisete, jeg hadde ennå ikke fortalt venner og familei om bilett tabben min. men kl 11 om kvelden ringte jeg hjem og fortalte at nå hadde jeg klart å komme meg til danmark ihvertfall:-)  Ennå viste jeg ingenting om at jeg ikke kom til Athen den kvelden...Så da fant jeg en topp tapas bar og et iskaldt glass Chablis og smilte fra øre til øre. Ble kjent med masse folk der. Men må ærlig innrømme jeg kunne vært uten den ovenattingen/taxituren i Budapest midt på natten. Delte taxi med et ungt par fra Albania med en liten baby og stor barnevogn som jeg hadde på fanget:-) Huska jeg satt å så ut av vinduet i taxien og tenkte nå skulle mamma og pappa sett meg, de som hadde vært så redd for meg som ville på øyloffing alene :cyclopsani: Det var tydligvis ikke den beste siden av Budapest jeg hadde fått tildelt hotell. De hadde besvimt:-) Men det var ikke den eneste turen jeg mista den ferien, men det får bli en annen gang... tror jeg er lang uten for tema her nå :colors:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Marit

Så er papirbillettens tid over.

Artikkel fra Dagbladet: Slutt på papirbilletter på fly

Selv har jeg brukt å ta utskrift av bekreftelsen jeg har fått når jeg har bestilt på nettet, men når jeg sjekker inn over \"disk\" i utlandet så er de ikke interessert i den, men i passet. Ellers så bruker jeg like gjerne innsjekkingsautomater der de er tilgjengelige.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tommy

Quote from: \"Marit\"Så er papirbillettens tid over.

Artikkel fra Dagbladet: Slutt på papirbilletter på fly

Selv har jeg brukt å ta utskrift av bekreftelsen jeg har fått når jeg har bestilt på nettet, men når jeg sjekker inn over \"disk\" i utlandet så er de ikke interessert i den, men i passet. Ellers så bruker jeg like gjerne innsjekkingsautomater der de er tilgjengelige.

Vet inte var i utlandet du har varit, men försök att finna en incheckningsautomat här om du kan till exempel  :cheese:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Epicuristen

Jeg gjetter på at den finns i kartongen nede i venstre hjørne... :lol:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Tjorven

Å nei da, papirbillettenes tid er ikke over. Iallfall ikke innenriks i Hellas. Jeg har fått papirbilletter tur-retur Aten-Astypalaia i august. Etter at Olimpic endra rutetid på denne turen, måtte jeg endre billettene til dagen etter. Dette gjorde jeg via kontoret deres i Danmark. Beskjeden derfra var at de skulle mailes meg så snart de fikk dem elektronisk. Det varte og rakk og så fikk jeg endelig en telefon fra Danmark: Atenerne klarte ikke å få det til elektronisk, men nå var papirbillettene ankommet Danmark, og var videresendt til meg. Nå ligger de og koser seg i skuffen sammen med passet ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"Epicuristen\"Jeg gjetter på at den finns i kartongen nede i venstre hjørne... :lol:

Där var den ja, Epi :lol:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

polyanna

Og jeg har nettopp bestillt billett til Canada - ingen papirsak der nei. Referansenummer og dess like. Men man må jo ha med seg dette - om man ikke har klisterhjerne....Har dog sluttet å bli nervøs av disse sakene, selv om den gode gamle billetten var flott å klamre seg til. Å ha i hånden - \'her er jeg og billettten min - slipp meg ombord\'. Det tar bare litt tid å venne seg til.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...