Logg inn med Facebook eller Google!

Overnatting på Lipsi - Noen tips?

Started by Ole, 22. Mar 08, 21:28:59

Previous topic - Next topic

Ole

Vi har hatt øyråd i påska og kommet fram til at vi tar noen dager på Lipsi. Vi er 9 personer, så vi vurderer å bestille overnatting på forhånd. Jeg har surfet litt på nettet (også her i forumet) og funnet flere fine steder, i alle fall steder som virker fine ut fra beskrivelsene. Men nå er det engang slik at kommentarer fra folk som har bodd et sted er mye mer interessante enn kommentarer fra de som eier stedet.

Er det noen som har tips om et bra sted å bo på Lipsi? Vi er ute etter 3 studio med bra uteplass. Ellers må det selvsagt være rent og pent. Utsikt er ikke noe must, men er selvsagt en fordel.

Svein~B

Jeg vil anbefale Anna Studios. Hvis dere reserverer alle de tre studioene som ligger ved siden av hverandre på bakkeplan i den bygningen som ligger lengst fra veien, så har det borteste en stor terrasse som kan fungere som felles uteplass hvis man flytter litt stoler og bord, i tillegg til at de to andre også har hver sin, mindre, uteplass. Rent og pent var det, men tilnærmet null utsikt. Se bildene mine i Lipsi-tråden.  Î Î¿Ï€Ï€Î¹ og Torgeir hadde studioet med stor uteplass, så det er der Torgeir sitter og hører på lydbok på ett av bildene.

http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1576&finish=15&start=180
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Takk for tipset Svein! Dette kan absoultt være et alternativ. Men en ting: Føler man seg innestengt når man sitter på terrassen?

Er det noen som kan si noe om Studio Kalymnos?

Tjorven

Når i sommer skal dere til Lipsi, Ole? Jeg har planlagt en dag eller to der i juni, mens jeg ferierer på Leros.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Ole\"Takk for tipset Svein! Dette kan absoultt være et alternativ. Men en ting: Føler man seg innestengt når man sitter på terrassen?

Er det noen som kan si noe om Studio Kalymnos?

Innestengt? Nei, ikke som jeg merket. Det er åpent på to sider, ut mot et jorde, som du ser på bildet, på ei side og mot gårdsplassen til et lavereliggende nabohus på den sida som du har rett fram når du kommer ut døra. Det er også åpent mot de andre terrassene, det er bare en lav mur som skiller dem.

Det jeg kan si om Studios Kalymnos er at det er i det samme området, men litt nærmere sentrum. Vi passerte det hver gang vi gikk til og fra sentrum og havna, men vi kikket ikke så veldig nøye. Da jeg gikk igjennom bildene mine, var jeg forundret over at jeg ikke har tatt bilde av det.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Quote from: \"Tjorven\"Når i sommer skal dere til Lipsi, Ole? Jeg har planlagt en dag eller to der i juni, mens jeg ferierer på Leros.

Det blir fra 3. juli og noen dager framover.

Ole

Takk for info Svein. Zakken tror jeg har bodd på Studio Kalymnos 11 ganger, så han kan kanskje si noe hvis han ser dette. Jeg har vært innom hjemmesiden til SK, men bildene sa ikke all verden selv om det var mange. Har Studio Anna hjemmeside???

Svein~B

Quote from: \"Ole\"Takk for info Svein. Zakken tror jeg har bodd på Studio Kalymnos 11 ganger, så han kan kanskje si noe hvis han ser dette. Jeg har vært innom hjemmesiden til SK, men bildene sa ikke all verden selv om det var mange. Har Studio Anna hjemmeside???

Nei, ikke som jeg har greid å finne i hvert fall.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Ole, har du sett på www.greeklodgings.gr ? Der er det flere overnattingssteder med bilder.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Quote from: \"Tjorven\"Ole, har du sett på www.greeklodgings.gr ? Der er det flere overnattingssteder med bilder.

Jepp, det har jeg. Alle ser fine ut, men det jeg er ute etter er info fra folk som har bodd på de forskjellige stedene. Som jeg har skrevet tidligere en gang, så har jeg fått ansvaret for at 9 personer (10 siste uka) skal få en 100% vellykket ferie, så her må det rekognoserast på førehand! :grin:

Tjorven

Skjønner. Jungeltelegrafen er best, da får man vite hvordan det egentlig er der man tenker å bo ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

EGO

Prøv PANORAMA STUDIOS, Dodokanese - LIPSI - 85001                    FAX  00 -  30 -  22470 41254   \"Familiweoverhodet\" Madame IHRINI  ISIHOU snakker forståelig engelsk. Små, men mange og tilstrekkelig utstyrte studios med balkonger vis a vis fergeankomsten. Stor tavernaterasse med oversikt over det som rører seg nedenfor på \'gater og streder\'. 120m til nærmeste morgenstrand.
Reis avsted med med  h e l e   deg !

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...