Logg inn med Facebook eller Google!

Online gresk kurs

Started by Liv, 01. Feb 08, 18:07:54

Previous topic - Next topic

Liv

Telenor har gresk kurs (og mange andre språk) for ADSL online kunder.

Kr.49,- pr mnd.

Mixelite

Hva! Har de lagt til greskkurs uten å si fra til meg! Makan! :)

Det er visst samme kurset som jeg har.

Et helt greit kurs hvis man vil drille litt gloser og enkle setninger. Det er kjekt å kunne høre sin egen uttale opp mot læreren sin f.eks  for kurset fungerer som et språkstudio -men 49,- pr. måned... Kjekt å kunne prøve det før man kjøper, men hvis det faller i smak så selger
http://www.multilingualbooks.com/talknow.html  det for 45$

Jeg har talk now! og world talk og har alltid reagert på at det var så stort sprang mellom dem at det var vanskelig å få noe ut av nr. 2 uten å klare å finne noe kurs som hører til innimellom, men her ser jeg at det finnes! Talk more. Så vet jeg det!

Liv

Oppdaget det helt tilfeldig nå.  
 
Kjenner ikke noe til det,men tenker at kurs der man kan høre,snakke selv med masse repitisjoner er en allright måte å lære på,gjenoppfriske det man engang evt har lært.

Ole

Jeg kjenner ikke til dette kurset, og jeg aner ingenting om hvor bra det er. Imidlertid fikk jeg en mail fra en person som advarte kraftig mot dette kurset. Her er et utdrag fra mailen:

Heil Ole!
Noen må advare disse hjernedøde klientene dine mot dette ubrukelige kurset!
Det er alt for overflatisk til at noen kan ha nytte av det!
 
Jeg så dette kurset for mange år siden! Telenor har ingen kompetanse til å vurdere språkkurser, de satser på at det har heller ikke kundene!
 
NN

bengalow

Kan detta sms vara avsänt från Kreta???
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Liv

Quote from: \"Ole\"Jeg kjenner ikke til dette kurset, og jeg aner ingenting om hvor bra det er. Imidlertid fikk jeg en mail fra en person som advarte kraftig mot dette kurset. Her er et utdrag fra mailen:

Heil Ole!
Noen må advare disse hjernedøde klientene dine mot dette ubrukelige kurset!
Det er alt for overflatisk til at noen kan ha nytte av det!
 
Jeg så dette kurset for mange år siden! Telenor har ingen kompetanse til å vurdere språkkurser, de satser på at det har heller ikke kundene!
 
NN

Jeg tror ikke du skal ta denne advarselen på alvor. ;-)

Noen av oss hjernedøde klienter  er helt nybegynnere i gresk,og jeg tror absolutt at vi kan få noe ut av kurset. :-)
Jeg har titta litt på det.

(Egentlig er det ganske så frekt å skrive slik.Sette seg på sin egen pidestall med nedlatenhet overfor andre.Men i stedet for å bli sint og provosert,kan jeg ikke annet enn å le av det.Skjønner jo hvor det kommer fra).

Svein~B

Quote from: \"Ole\"Jeg kjenner ikke til dette kurset, og jeg aner ingenting om hvor bra det er. Imidlertid fikk jeg en mail fra en person som advarte kraftig mot dette kurset. Her er et utdrag fra mailen:

Heil Ole!
Noen må advare disse hjernedøde klientene dine mot dette ubrukelige kurset!
Det er alt for overflatisk til at noen kan ha nytte av det!
 
Jeg så dette kurset for mange år siden! Telenor har ingen kompetanse til å vurdere språkkurser, de satser på at det har heller ikke kundene!
 
NN

Jeg kjenner heller ikke til dette kurset, men bortsett fra det med de hjernedøde klientene, må jeg si meg enig. Det fins en del sånne billige kurs som presentererer seg som snarveier til å lære språket, men jeg vil heller si at de er omveier. Jeg kan ikke tenke meg at de kan gjøre noen skade, men de gjør knapt noen nytte heller. Hvis man vil gå inn for å lære seg språket, så synes jeg at man skal investere i et ordentlig kurs.

Og så er det jo fint at han bryr seg, selv om ordvalget var litt usivilisert. ;-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Mixelite

Quote from: \"Ole\"Heil Ole!
Noen må advare disse hjernedøde klientene dine mot dette ubrukelige kurset!
Det er alt for overflatisk til at noen kan ha nytte av det!
 
Jeg så dette kurset for mange år siden! Telenor har ingen kompetanse til å vurdere språkkurser, de satser på at det har heller ikke kundene!
 
NN

ROFLMAO Takk til NN for dagens gullkorn. Jeg må si det fikk latterdøra på vidt gap! samtidig kan jeg ikke la være å synes synd på vedkommede som så tydelig trenger å rakke ned på andre for å ha det godt med seg selv. Og jeg har nå min egen mening om hvem som er hjernedød...

Liv

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Ole\"Jeg kjenner ikke til dette kurset, og jeg aner ingenting om hvor bra det er. Imidlertid fikk jeg en mail fra en person som advarte kraftig mot dette kurset. Her er et utdrag fra mailen:

Heil Ole!
Noen må advare disse hjernedøde klientene dine mot dette ubrukelige kurset!
Det er alt for overflatisk til at noen kan ha nytte av det!
 
Jeg så dette kurset for mange år siden! Telenor har ingen kompetanse til å vurdere språkkurser, de satser på at det har heller ikke kundene!
 
NN

Jeg kjenner heller ikke til dette kurset, men bortsett fra det med de hjernedøde klientene, må jeg si meg enig. Det fins en del sånne billige kurs som presentererer seg som snarveier til å lære språket, men jeg vil heller si at de er omveier. Jeg kan ikke tenke meg at de kan gjøre noen skade, men de gjør knapt noen nytte heller. Hvis man vil gå inn for å lære seg språket, så synes jeg at man skal investere i et ordentlig kurs.

Og så er det jo fint at han bryr seg, selv om ordvalget var litt usivilisert. ;-)

Har bare en kommentar...er ikke lysten på en ny språkdiskusjon.

Men jeg lurer på følgende;
Hvis du ikke kjenner til kurset,hvordan kan du da uttale deg så negativt om det?!

Mixelite

Quote from: \"Svein~B\"Det fins en del sånne billige kurs som presentererer seg som snarveier til å lære språket, men jeg vil heller si at de er omveier. Jeg kan ikke tenke meg at de kan gjøre noen skade, men de gjør knapt noen nytte heller.

Jeg er helt uenig! Til tross for at jeg altså er klassifisert som hjernedød og til tross for at kurset blir stemplet som ubrukelig, lærte jeg noe av det.

Nok til at jeg, til min egen overraskelse, klarte å forklare Georgia på minimarkedet at kofferten min stod igjen på flyplassen i Athen. Nok til at hun forstod hva jeg sa da jeg fortalte at jeg skulle ut og gå tur, nok til at _jeg_ forstod at hun ville ha meg til å ta med en mann med pondus fordi _han_ også trengte det. Nok til at jeg klarer å hilse, kjøpe bussbillett, spørre når bussen kommer, takke, bestille min mat og drikke på gresk ... For meg er det helt klart nyttig! Nok til å overleve.

At jeg ikke har lært mer, er ene og alene min egen skyld fordi jeg ikke har vært flink nok til å bruke det!

Det er slettes ikke noen vei til å lære perfekt gresk, det tror ikke jeg heller, men det er en begynnelse til å lære å snakke! Man får et ordforråd, man får øvd inn rett uttale...

- Og så kan jeg vel ikke klandre _kurset_ for at jeg husker for meg totalt unyttige ting som pou ine o stathmos ton trainon - hvor er jernbanestasjonen(det er ingen på chios, bortsett fra et turisttog) og kinesika ksilarakia gia to fajito - kinesiske spisepinner (bruker kniv og gaffel når jeg spiser gresk mat, jeg).

Svein~B

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Ole\"Jeg kjenner ikke til dette kurset, og jeg aner ingenting om hvor bra det er. Imidlertid fikk jeg en mail fra en person som advarte kraftig mot dette kurset. Her er et utdrag fra mailen:

Heil Ole!
Noen må advare disse hjernedøde klientene dine mot dette ubrukelige kurset!
Det er alt for overflatisk til at noen kan ha nytte av det!
 
Jeg så dette kurset for mange år siden! Telenor har ingen kompetanse til å vurdere språkkurser, de satser på at det har heller ikke kundene!
 
NN

Jeg kjenner heller ikke til dette kurset, men bortsett fra det med de hjernedøde klientene, må jeg si meg enig. Det fins en del sånne billige kurs som presentererer seg som snarveier til å lære språket, men jeg vil heller si at de er omveier. Jeg kan ikke tenke meg at de kan gjøre noen skade, men de gjør knapt noen nytte heller. Hvis man vil gå inn for å lære seg språket, så synes jeg at man skal investere i et ordentlig kurs.

Og så er det jo fint at han bryr seg, selv om ordvalget var litt usivilisert. ;-)

Har bare en kommentar...er ikke lysten på en ny språkdiskusjon.

Men jeg lurer på følgende;
Hvis du ikke kjenner til kurset,hvordan kan du da uttale deg så negativt om det?!

Jeg uttaler meg ikke om dette kurset, men om sjangeren. Jeg oppfatter dette kurset til å være i den sjangeren, men tar altså forbehold om at jeg ikke har sett det. Når Mix hevder at det duger, så tror jeg mer på henne enn på NN.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Mixelite

Quote from: \"Svein~B\"Jeg uttaler meg ikke om dette kurset, men om sjangeren. Jeg oppfatter dette kurset til å være i den sjangeren, men tar altså forbehold om at jeg ikke har sett det. Når Mix hevder at det duger, så tror jeg mer på henne enn på NN.

Takk for tilliten!

Jeg skjønner ikke helt hvorfor kurset blir dømt nedenom og hjem av NN heller, for dette faller vel inn under kategorien \"naturmetoden\" som har blitt så varmt snakket for tidligere.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...