Logg inn med Facebook eller Google!

Forumtreff september 2018 Hania, Kreta

Started by Heidrun, 11. Nov 17, 12:11:45

Previous topic - Next topic

polyanna

12. Nov 17, 20:42:57 #12 Last Edit: 12. Nov 17, 21:08:33 by polyanna
Quote from: Anders on 12. Nov 17, 20:09:59
Plan og plan, marjana.... jeg stilte til å begynne med et spørsmål om det var mange som pleide dra til Kreta i september.  Det var det, og etter kort tid hadde vi opprettet en egen gruppe for diskusjonen.   Her et lite utklipp av det jeg skrev der :  Eh..... tillat meg å klargjøre en del ting. Angående forumtreff neste år.... det eneste som hittil er "bestemt" er at noen av oss prøver å få til noe slikt i Chania på Kreta, sånn ca en gang ut i september. Enn så lenge viser kalenderen at det er ganske lenge til..... for alt vi vet har Kreta forsvunnet i havet innen den tid. Det å bestemme eksakt dato og spisested allerede nå virker på meg som litt hastigt.... det er ikke noe bryllup det er snakk om :-) De fleste av oss har kanskje nok med juleforberedelser på denne tiden? Hvor og hva og med hvem vi spiser får vi ta etter hvert.... er det ikke samværet og opplevelsen(e) som er det viktigste? Jeg startet jo dette bare som en slags reaksjon på de kommentarer som kom rundt forumtreff på "evinnelige Naxos", og ikke minst fordi ingen som var høylydte gjorde noe mer. Hellasforum begynner å vokse seg stort.... vi er snart et lite "samfunn" på nettet og på størrelse med mange norske byer. Vi har en felles interesse, vårt kjære Ellada, det er det som binder oss sammen. La oss da åpne opp for improvisasjoner og innfall.... være litt greske



Ergo skal en ikke det ta som står på FB seriøst. Regner jeg med ut i fra det som blir sagt her.

Lous

Jeg setter pris på at Anders drar i gang dette. Jeg har også tillit til at han (sammen med oss) klarer å komme fram til et bra "produkt". Vår rolle blir å komme med innspill som blir vurdert før sluttproduktet blir presentert. Er produktet bra nok så blir det også en vinner.

polyanna

Quote from: Lous on 12. Nov 17, 21:11:49
Jeg setter pris på at Anders drar i gang dette. Jeg har også tillit til at han (sammen med oss) klarer å komme fram til et bra "produkt". Vår rolle blir å komme med innspill som blir vurdert før sluttproduktet blir presentert. Er produktet bra nok så blir det også en vinner.


Strålende. Foreslår at du følger med på FB så du får med alle to sider av saken  :) :o.

Lous

Har tatt et valg. Jeg er ikke på FB, og lever godt med det. Jeg håper alle bruker Hellasforum også til dette (2018-treff). Det er en fantastiske jobbe Ole gjør. La forumtreff-info komme frem her på forumet.

Heidrun

Ikke verre enn at vi legger inn info om treffet i denne tråden.
Hittil er følgende poll oppretta der. Så tar gjerne imot forumets forslag til dato. Så kan vi legge til det med tanke på den endelige datoen
Yamas til livet og til

Kritios

13. Nov 17, 12:11:38 #17 Last Edit: 13. Nov 17, 12:21:04 by Kritios
Quote from: Heidrun on 12. Nov 17, 13:30:33
Quote from: Lous on 12. Nov 17, 12:50:40
Jeg (og fortsatt mange flere (tror jeg) er heller ikke på Facebook. Et forslag til område er Agi Apostoli/Kalamaki  En flott restaurant der  er Kalamaki rest. Ligger på utsiden av veien. Finner den på google. Område har mange gode overnattingssteder, flotte strender.


Tror nok det er flertall for et treff i selve byen. Men det kan jo forandre seg etterhvert som andre kommer til med sine ønsker. Fordelen med selve Hania er at da er man midt i smørøyet. Og mange vil nok ha en rundtur i selve byen samme dag som middagen. Og da kommer det praktiske inn igjen.
Personlig kunne jeg tenkt meg Stavros, for da kan jeg bare gå fra boligen til møtet, men skjønner at Stavros er håpløst i så måte med tanke på alt det andre som skal være denne dagen

Skulle ikke du gi deg i Stavros etter dette året da Heidrun ?

Jeg er for øvrig heller ikke på facebook lenger, så jeg setter også pris på oppdateringer her etter hvert.
Nå er det så lenge til september neste år at jeg ikke kan si med sikkerhet at vi er på Kreta på det tidspunktet; neste år kommer vi nok til å være litt til og fra, men dersom vi er der da så er det mye mulig vi dukker opp  ;D
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Heidrun

Quote from: Kritios on 13. Nov 17, 12:11:38
Quote from: Heidrun on 12. Nov 17, 13:30:33
Quote from: Lous on 12. Nov 17, 12:50:40
Jeg (og fortsatt mange flere (tror jeg) er heller ikke på Facebook. Et forslag til område er Agi Apostoli/Kalamaki  En flott restaurant der  er Kalamaki rest. Ligger på utsiden av veien. Finner den på google. Område har mange gode overnattingssteder, flotte strender.


Tror nok det er flertall for et treff i selve byen. Men det kan jo forandre seg etterhvert som andre kommer til med sine ønsker. Fordelen med selve Hania er at da er man midt i smørøyet. Og mange vil nok ha en rundtur i selve byen samme dag som middagen. Og da kommer det praktiske inn igjen.
Personlig kunne jeg tenkt meg Stavros, for da kan jeg bare gå fra boligen til møtet, men skjønner at Stavros er håpløst i så måte med tanke på alt det andre som skal være denne dagen

Skulle ikke du gi deg i Stavros etter dette året da Heidrun ?

Jeg er for øvrig heller ikke på facebook lenger, så jeg setter også pris på oppdateringer her etter hvert.
Nå er det så lenge til september neste år at jeg ikke kan si med sikkerhet at vi er på Kreta på det tidspunktet; neste år kommer vi nok til å være litt til og fra, men dersom vi er der da så er det mye mulig vi dukker opp  ;D



Har tatt en fornuftig avgjørelse. Kort busstur til Konoupidiana, og der er det alt man trenger
Yamas til livet og til

Heidrun

Quote from: polyanna on 13. Nov 17, 23:16:33
Nå forstår jeg ikke helt hva du mener, Heidrun. ...Men det er jo klart - mange sitater samtidig her som kan forvirre :) . Er det du som har flyttet/byttet bosted??
Eller er det forumtreffet som har angitt et sted for arrangementet?   : ??? :vinke: På dette forumet; snarere på Facebooksiden, er det aldri godt å vite hva som hender. Spontaniteten råder.  :) ;)


Kan jo si det enkelt polyanna.
Jeg leier en bolig i Stavros på helårsbasis. Det var en periode jeg vurderte å flytte på meg nærmere Hania, for dermed ha alt innenfor gangavstand. Men så har jeg tenkt over hele saken og funnet ut at jeg skal bli boende i Stavros i lang tid fremover. Der er det en Taverna/kafenion som er åpen vinterstid og 2 minimarkeder som gjør at jeg kan kjøpe inn det jeg trenger hvis jeg skal gå tom for noe i det daglige liv. Og bussen går såpass ofte at jeg lett kan hive meg på den og 10 minutters busstur unna er det et større tettsted som har alt jeg ellers skulle trenge. Skal ha meg bil med tiden, og da er jeg enda mere fleksibel. Så jeg blir nok boende i mitt lille hus jeg leier så lenge jeg vil leie der , og det til en rimelig penge pr mnd.
For i selve Hania er det mindre bolig til dyrere pris, enn jeg har slik jeg har det der jeg leier nå.
Men treffet blir i Hania okke som
Yamas til livet og til

polyanna

Heidrun; så flott. Helårsleie må være drømmen.  :)Tror det har mange positive sider å slå seg til på et lite sted. Og en klarer seg strålende med buss (har jeg erfart), selv om det av og til er mer praktisk med bil.  :)

Heidrun

Quote from: polyanna on 14. Nov 17, 08:27:18
Heidrun; så flott. Helårsleie må være drømmen.  :)Tror det har mange positive sider å slå seg til på et lite sted. Og en klarer seg strålende med buss (har jeg erfart), selv om det av og til er mer praktisk med bil.  :)


En annen viktig ting er det økonomiske. Ved å bo i Stavros, ja da blir det til at jeg nok drar til Hania 2 dager i uka ( Onsdager og Lørdager ). Ellers så vil jeg holde meg i Stavros området. På en måte ha et vanlig liv som her hjemme, bare i Kretiske omgivelser og med Kretiske mennesker.
Ved å bo i selve Hania, ja da vil jeg bo rett i smørøyet, og da med resultatet at jeg nok ville gått ut hver dag i byen. Og da går det mye mere penger enn ved å bo i Stavros. Samt som jeg nevnte, bolig. Jeg har i Stavros et eget hus jeg leier til en rimelig penge. 135 kvm fordelt på 2 etasjer. Har da en stor stue og et romslig kjøkken av god standard. Dette vil jeg nok ikke få til i selve Hania til samme prisen. Så pengemessig er det en smart ting å bo i Stavros for meg
Yamas til livet og til

Heidrun

01. Feb 18, 08:22:19 #22 Last Edit: 01. Feb 18, 08:47:49 by Heidrun
Da er det bestemt. 17 september blir datoen for forumtreffet i Hania. Stedet vi skal samles på kommer senere
Yamas til livet og til

Anders

Den 17de er spikret, men ikke hugget i sten. :-)  Lørdager er visst den store ankomst/avreisedagen fra Kreta, så da passet mandagen bedre. Jeg har noen damer som hjelper til med det praktiske, siden jeg ikke har vært på Kreta på nærmere tjue år. Men det vil antagelig bli muligheter for guidede vandreturer i Chania, busstur til vingård og andre severdigheter. Så det blir et tredagers "Vossa-brudlaup"! :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...