Logg inn med Facebook eller Google!

Mesternes mester 2017

Started by Ole, 14. Jan 17, 22:41:44

Previous topic - Next topic

Ole

14. Jan 17, 22:41:44 Last Edit: 14. Jan 17, 22:43:30 by Ole
Det var sikkert mange av oss som satt klistret til tv-skjermen i kveld og fikk med seg første episode av Mesternes mester. Jeg syns første episode var veldig bra og gleder meg til fortsettelsen. :)

Jeg oppretter denne tråden som en slags samletråd for dette tv-programmet. Her kan man kommentere og komme med spørsmål, så slipper vi det rundt omkring i mange tråder.

Lous spurte i en annen tråd hvor innspillingen foregår. Er det noen som kjente seg igjen?


Gooner

Det var lurt, Ole, med egen tråd.
Så ikke denne først, så jeg svarte Lous med dette klippet fra Face-siden:


dagstaalesen@hotmail.com

Ja i den første episoden var det kjempeartig å se kjente steder. Gleder   oss til neste episode da skal de til Kardamili.
Dag.

Athina

Ja, her var det mye kjent :)
Amfiteateret hvor de hadde trappeløp i går, ligger jo så fantastisk til oppe i heia utenfor landsbyen Platsa. Herfra kan man se ned mot bl.a. Agios Nikolaos.
Den gamle kirken som ligger like ved, var også et kjært gjensyn. Magnolia og jeg var i barnedåp her i 2003 :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

dagstaalesen@hotmail.com

Det må ha vært en fantastisk opplevelse å få være med på dåp der.
Dag.

Diddi

Noen som vet når innspillingen startet ? Kan det ha vært ca 8.-9 .september ?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Magnolia

Jeg synes det var spesielt moro å følge med på Mesterenes mester denne gangen, siden de var i mitt ferieområde. Denne første gangen var de i Platsa, som flere allerede har fortalt. Platsa ligger ca 2 mil sør for Kardamili. Amfiteatret er ganske nytt. Det har vært under bygging i flere år. Som så mange ganger i Hellas, dukker det opp problem. Endelig er det ferdigstilt. Det må vært helt utrolig å sitte der en varm kveld, nyte solnedgangen i havet og lytte til herlig gresk musikk. Det er et stort ønske, og jeg håper jeg får oppleve det en gang. :)
Kirka Agios Nikolaos skal være den eldste kirka i området. Den har nylig blitt restaurert. Den siste gangen jeg var der, fikk vi ikke komme inn. Ei myndig dame fortalte at ingen fikk komme inn før restaureringen var ferdig. Gleder meg til å se resultatet.
Jeg sitter her og kjenner at jeg gleder meg til neste besøk. Kanskje blir det allerede til påske.

Diddi spurt om noen vet når innspillingen startet. Jeg vet ikke den eksakte datoen, men jeg var så heldig å støte på hele gjengen på platiaen i Kardamili en formiddag. De fortalte at innspillingen var i god gang. Ut fra bildene på telefonen min, var dette den 15. september. Da hadde de vært der noen dager. Det ble et uforglemmelig møte. Det kommer nok bilder etter hvert. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Hellasfrelst

Vi var i Kardamili fra 3. til 10. september, og det var tirsdag 6. september det var uvær i området og Kalamata og ble så hardt rammet.
Deltakerne var i Kalamata da, så det var sikkert rundt 8.-9. september de kom i gang med opptakene. Det ble noe forsinket på grunn
av at mye av utstyret/apparatene som var oppbygd til innspillingen ble ødelagt i uværet.
Gleder meg til å se fra Kardamili. :)
i zoi ine tora - livet er nå

Ikaros

Regnværet startet den 6. september om kvelden, og det var om natten til den 7. september at uværet i området virkelig satte inn!  :(
Tre mennesker omkom med direkte årsak i hendelsen og i mange gater i Kalamata lå bilene hulter til bulter, og store områder ble ble oversvømt.
Også i bl.a. Thoria, Stoupa og Agios Nikolaos var det store skader på hus, eiendommer og ikke minst på biler, - og i Stoupa ble flere biler feiet på havet.

Uværet satte nok en alvorlig  støkk i mange og ikke minst de som skulle delta i innspillingen. Mye av det allerede oppriggede utstyret ble jo ødelagt!

Innspillingen av "Mesternes Mester" fikk stor oppmerksomhet i media i området, og i lokalavisene i Kalamata var det store oppslag.

Heldigvis ble de endelige resultatet veldig bra, og jeg tror serien er med på å markedsføre området positivt.  8)
Mange nordmenn tror jo at Hellas er kun øyene!!!  8)

http://newsmessinia.blogspot.com/2016/09/blog-post_357.html

Ole

21. Jan 17, 21:25:36 #10 Last Edit: 21. Jan 17, 21:27:24 by Ole


Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...