Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor er dette? 966 LØST

Started by JanBe, 13. Jan 18, 15:44:44

Previous topic - Next topic

JanBe

13. Jan 18, 15:44:44 Last Edit: 14. Jan 18, 19:04:13 by JanBe
Hvor finne man denne badestampen/badekaret?






JanBe

Denne, i sin tid, flotte trappegangen går opp fra området hvor denne badestampen er plassert.......






JanBe

Like nedenfor området med badestamp og flott trapp er det et svømmebasseng. Forsøk til å sikre dette bassenget er nok av betydelig nyere dato enn da dette stedet var I bruk........






JanBe

14. Jan 18, 14:24:46 #3 Last Edit: 14. Jan 18, 14:27:37 by JanBe
Dette stedet har I sin tid, vært veldig flott, men I dag er naturen I ferd med å ta stedet tilbake. Her er et bilde fra toppen av samme trappegang som bildet like over......






kaka

Du pirrer i hvert fall min nysjerrighet :) Kanskje et sted nord i Hellas?
KariK

JanBe

Det var jo kjekt at jeg har klart å pirre din nysjerrighet, kaka. Det er på fastlandet, men ikke I nord. Jeg har prøvd å finne ut hvor Hellas midtpunkt er, da jeg tipper at dette stedet ikke kan ligge så langt derfra. Dessverre har jeg ikke klart å fine Hellas midtpunkt, så det kan hende at min gjetning er helt på villspor, skal heller legge ut litt flere bilder I første omgang........

kaka

Hmmm. Vanskelig! Siden Kalamitsi absolutt ikke er Hellas`midtpunkt, kan det heller ikke være i hagen til Lee Fremor :)
KariK

JanBe

Det er nok ikke I hagen til Lee Fremor.....

Området er stort, et ca 40000 mål stort skogsområde. Foruten om hovedbygningen var det mange andre bygninger på dette området. Av forskjellige årsaker har dette stedet ikke fått så mange penger til restaurering og trolig har greske myndigheter heller ikke alltid vært så ivrig på å søke om midler til å ta vare på dette området. Heldigvis har det de 10 siste årene blitt bevilget noen penger til restaurering, men her trengs mye penger om man skal ta vare på alt. Det er mange større og ikke minst mindre bygninger å ta vare på og for flere av dem har ikke pengene stukket til og det har naturlig nok gjort at byggningene forfaller, men de har også blitt vandalisert som jo på en måte ikke er til å unngå med eldre forlatte bygninger.

Her kommer noen bilder fra et par av disse mindre byggningene og hvordan de så ut da jeg var der I begynnelsen av juni 2017




























JanBe

Heldigvis er noen få hus blitt restaurert, selv om de ikke har fått nye vinduer, men det har jeg en liten misstanke om skyldes at byggningen brukes som lager for verdifulle gjenstander som er reddet fra dette området og som nok ikke bør få for mye lys på seg. Jeg leste på nettet et sted, at det skal være snakk om 17000 gjenstander som man har tatt vare på. Det har vært snakk om å gjøre hele stedet om til et stort museum, men da må det nok bevilges mye mer penger enn det er gjort til nå...........






kaka

Mer herskapelig enn klosteraktig, ser det ut til (?)
KariK

JanBe

Det har du nok rett I kaka, selv om stedet selvsagt har sin egen kirke, det er til og med en liten kirkegård hvor rundt 20 personer ligger gravlagt. Jeg var dessverre ikke innom gravplassen, så jeg har ingen bilder derfra, ei heller av kirken......

kaka

Ioannina er også for perifer til å regnes som Hellas`midtpunkt?
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...