Logg inn med Facebook eller Google!

Skiathos

Started by Torill, 05. Oct 07, 23:23:39

Previous topic - Next topic

Torill

Mangler endel som må innstaleres på denne maskinen. Det må \"gubben\" hjelpe meg med  :confused2: Vi reiser nok til Skiathos helt i beg. av sept. hvis vi lever og har helsa  :iconbiggrin: Gleder meg til turene blir lagt ut på torsdag  :iconbiggrin:
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Quote from: \"Anne\"Vi planlegger ca:3uker i Juni og 2 i September. De to i Sep. skal jeg bestille nå på torsdag for da starter sommersalget på Ving. Vi drar sammen med foreldrene mine da og de vil bo på øyas mest populære hotell så vi må være tidlig ute. Kanskje vi drar i vår påske. Gemalen har en ferieuke tilgode som vi lurer på og benytte sammen med påska. Da går det jo fly fra Rygge til Athen.

Det skulle vel ikke være Mira Mare vel?

Torill

Da fikk jeg til web.kameraet Anne. Kjempeartig  :iconbiggrin: Mira Mare har jeg også lyst til å bo på en gang. En venninne av meg har bodd der to ganger og skrøt veldig av det hotellet  :icon_smile: Vi spiste lunch der en gang da vi var der nå. Må altså være tidlig ute for å bestille der skjønner jeg  :icon_smile: Hadde vært skikkelig moro å treffe deg der  :iconbiggrin: Rart å tenke på at vi sikkert har sett hverandre uten å vite om det :-p
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Hei Torill!
Mira Mare er vårt yndlingshotell også. Har bodd der 5 ganger tror jeg, har kommet litt av tellinga. Ving har så få plasser der, derfor raskt opptatt når du bestiller charter. Men du kan bestille det privat, det gjør vi. Kjøper bare fly og gjerne hos Apollo fordi de reiser på mandager, synes det passer bedre enn tirsdager. Mira Mare har ikke mail, må sende faks eller ringe. familien som driver det bor i Athen om vinteren. Svarer raskt på faks. :iconbiggrin:

Anne

Nei Brit det er ikke Mira Mare men Megali Ammos House. Kjempekost!! Vi kommer til å reise den 9. eller 16. sept. Vi bruker Ving fordi det stort sett er en god del billigere enn Apollo når du bestiller alt. Jeg tar den billigste av de to avgangene tror jeg. Da er vel dere der også Brit så da blir det treff vet du.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Du gikk ombord i flyet etter meg på Kavalla Torill. Jeg så meg selv på bildet ditt som du la ut. Gøy!
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Quote from: \"Anne\"Nei Brit det er ikke Mira Mare men Megali Ammos House. Kjempekost!! Vi kommer til å reise den 9. eller 16. sept. Vi bruker Ving fordi det stort sett er en god del billigere enn Apollo når du bestiller alt. Jeg tar den billigste av de to avgangene tror jeg. Da er vel dere der også Brit så da blir det treff vet du.

Ja,hvis det går som det pleier så er vi der nok på den tiden i september! Sitter litt på gjerdet, mannen går av med pensjon og vi får se litt på økonomi osv. Har aldri forstått at Ving er billigere enn Apollo??? har faktisk trodd omvendt. Men vi har reist masse med Ving før og vært fornøyd, men synes servicen har blitt dårligere etter at det gikk over til My Travel. Mulig jeg er på villspor. Har aldri bodd på Megali Ammos House, men har venner som har bodd der. Flott beliggenhet. Det eneste rommet jeg har sett der var knøtt lite,men de reiste restplass.

Torill

Mer Skiathos
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anne

Jeg skal love deg at i den delen av byen får du ikke noe billig. Der sitter millionene løst, iallefall hvis du har utsikt. Det ligger 3 hus tilsalgs i det området som jeg vet om. Et hus her ble solgt for noen år siden for 5.mill. Det ligger praktfult,men alikeveld. Det er nydelig der da. Jeg vet ikke noe bedere enn å sitte på en av benkene på vei ut til Bourtsi og se på gamlebyen og havna. Jeg får alderi nok av den utsikten. Spesielt når solen forsvinner over åsen og lysene tennes. Da sprenger det litt i bringa.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Torill

Det kan jeg tenke meg ja  :iconbiggrin: Nei det er nok ikke lett å få noe billig i det hele tatt på Skiathos tenker jeg. Men det er artig å følge med,og det er lov å drømme. Sukk. Kjempemoro med web kameraet foressten. Blåser endel der idag ser jeg  :icon_smile:
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Ja,vi må nok bare drømme om hus på Skiathos Torill, det er  veldig dyrt der. Kom til å nevne for taxisjaføren som kjørte oss til flyplassen da vi reiste hjem at vi kunne tenke oss kanskje et sted på øya. Han tente på den med en gang og solgte oss nesten et par etasjer i huset sitt. 1,6 mil. skulle han ha for det.

Men det går kanskje an å leie over lengere tid...har noen følere ute...vi får se :iconbiggrin:

Torill

Håper å få høre hva de følerne finner ut  :iconbiggrin: Tenk så herlig det kunne vært  :sign2: Om ca 5års tid så kan mannen min begynne å tenke på førtidspensjonering. Hvis vi begynner å spare nå...hmmm. Uansett skal vi hvertfall begynne å reise mer  :iconbiggrin:  Skjønner virkelig nå at jeg har gått glipp av mye  :icon_smile:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...