Logg inn med Facebook eller Google!

Fotokonkurransen 2014 - Småprat og diskusjon

Started by Ole, 21. Jul 14, 01:16:58

Previous topic - Next topic

Gooner

Quote from: Tjorven on 22. Oct 14, 19:21:59
Tilbake til fotokonkurransen....... Kan et bilde som vant 4.plassen i en av fjorårets kategori også delta i årets konkurranse  :o  Det må da bero på en misforståelse, eller  ???

Er vel kanskje det bildet av en slitt dør med blå murpuss rundt det siktes til (kjenner igjen døra, den er fra Vessa på Chios, jeg har også tatt bilde av den). Men bildet i år og i fjor er IKKE helt like, og antakelig fra ulike fotografer (jeg er ikke en av dem).

polyanna

22. Oct 14, 23:47:28 #37 Last Edit: 22. Oct 14, 23:52:28 by polyanna
Hvis det nå er Gooner's bilde fra i fjor som er årsaken til diskusjonen, er jo det en veldig grei sak  :). Og i tråd med det karri sa i et tidligere innlegg; noen kan ha tatt et bilde av samme motiv. Og nettopp det er ikke til å undre seg over. Mange fester seg ved mye av det samme i Hellas , det Hellas som ser ut til å fasinere oss nordmenn. Preferansene er overraskende like  :-- :tovenner:, om fotokonkurransen fanger det typiske. - Ellers, det er vel egentlig mediatorene som kan eller bør gripe inn om det skulle være behov for det ?
:)

Tjorven

23. Oct 14, 02:45:27 #38 Last Edit: 23. Oct 14, 02:49:52 by Tjorven
Det er ikke Gooners bilde jeg sikter til, men bildet av katten i solnedgang som vant 4.plass i kategorien "Magiske øyeblikk/stemninger" i fjorårets. Det er helt identisk med bilde nr 28 i årets kategori "Sukk". Jeg syns det er rart at ikke flere dro kjensel på bildet da det dukka opp igjen i år, og prøvde derfor å være litt diskret i første omgang  ;)  Det er heller ikke meninga å "angi" fotografen, for jeg tror egentlig dette er en miss som kan ryddes opp i? Samtidig ønsker jeg ikke at noen skal føle seg mistenkeliggjort, eller spekulere på om det er sine bilder det siktes til.
Ja, mange motiv er like, men akkurat dette bildet er ene og det samme da som nå. Og bare for å påpeke det en gang til, så mistenker jeg ikke denne fotografen for å bedrive  "lureri" av noe slag! Kanskje har bildet kommet med også i år pga en feil et sted? Oppfordrer derfor Ole eller fotografen til å gi en kommentar, så man slipper videre spekulasjoner  :)  Det kan lett skje at det går litt fort i svingene, både hos fotografer og den som skal organisere det hele  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Frynse

Står det noe sted i reglene at man ikke kan delta flere ganger med samme bilde ?
Hva med et og samme bilde som kan passe i flere kategorier ?

Anne

Jeg fikk mail fra Ole i går kveld angående "katte-bildet". Jeg trekker bildet for det var selvfølgelig ikke meningen og ha det med i år igjen. Jeg legger ganske mye jobb i å plukke bilder, men jeg er jo så sløv til og notere hvem jeg bruker og tenkte ikke på og sjekke om bildet var brukt før. Det står ikke noe i reglene om å bruke bilder flere ganger ifølge Ole, men det vil jeg jo ikke. Har sendt et nytt bilde til Ole og bedt han trekke bildet, og jeg har beklaget at jeg laget ekstra jobb for han. Beklager !!
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Ole

Da er bildet byttet ut. Noe ekstra jobb er det ikke, Anne. Det tok meg 46 sekunder å bytte ut bildet. :)

Når det gjelder regler, så er det veldig mye som ikke står i reglene. Tidligere hadde vi veldig mange regler, og jeg fikk inntrykk av at det ble for mange detaljer for enkelte. Med få og enkle regler blir terskelen for å sende inn bilder lavere, så får vi heller ta "problemer" som dukker opp etterhvert.

Anne

Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

karri

KARRI

Tjorven

Quote from: Anne on 23. Oct 14, 10:02:19
Jeg fikk mail fra Ole i går kveld angående "katte-bildet". Jeg trekker bildet for det var selvfølgelig ikke meningen og ha det med i år igjen. Jeg legger ganske mye jobb i å plukke bilder, men jeg er jo så sløv til og notere hvem jeg bruker og tenkte ikke på og sjekke om bildet var brukt før.


Det ante meg at noe slikt hadde skjedd ja, fort gjort  ;)  Og jeg håper du skjønner at jeg ikke påpekte "missen" for å anklage DEG på noen måte, Anne. Grunnen til at jeg oppdaga at samme bilde var med i år også, var at jeg likte og stemte på det (som mange andre  :-* ) og derfor huska det.

Nå har jo Anne selv sagt at det ikke var hennes intensjon å bruke samme bildet flere ganger, selv om det ikke fins noen skrevne regler om dette. Frynse: Jeg har heller aldri sett at noen bevisst har sendt inn bilder som er brukt i tidligere fotokonkurranser på nytt. Og jeg hadde virkelig stussa om ett og samme bilde dukka opp i flere kategorier i samme konkurranse  :o  Det er noe som heter uskrevne regler, og disse føyer seg innunder her, syns jeg. Dette er kun min subjektive mening, men hva mener andre?
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Var redd det kunne være meg, jeg, selv om jeg sjekket på forhånd. Etter noen år med fotokonkurranser, både årlige og hurtigkonkurranser, kan vi fort komme i skade for å hente opp samme bilde. (hukommelsen er jo ikke den samme lenger heller, - for mitt vedkommende :) )

KariK

Ole

Da er fristen for innsending av bilder ute. 59 personer har sendt inn ca. 216 bilder! :) Da er det avstemning og resultater som gjenstår. Avstemningen starter på lørdag.

polyanna

Dessverre kan jeg ikke få stemt, lørdag sitter jeg på flyet til Spania. Men jeg vil jo uansett berømme a l l e de fantastisk flinke fotografene! Det vitner disse vakre bildene om.  :) Som en Hellasreise i seg selv. Eller mange:) :)

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...