27. Apr 24, 23:32:10


Logg inn med Facebook eller Google!

Lipsi

Started by Svein~B, 04. Feb 08, 18:16:54

Previous topic - Next topic

Svein~B

Quote from: \"Zakken\"Det er med stooor interesse jeg har fulgt med i de 12 sidene som til nå er blitt skrevet om Lipsi. Til de av dere som tenker på å dra dit, så har jeg faktisk vært der 13 ganger, og kan sikkert bidra med både tips og info.
Har hittil forholdt meg \"taus\" men ser at \"interessen for Lipsi er økende\", synd på en måte, og veldig hyggelig på en annen.
Sannsynligvis \"må\" jeg i jobbsammenheng dra til Syros rett før \"norsk\" påske, og tenker da å dra derfra til Lipsi på Skjærtorsdag for å bli der en uke. Skal prøve å ta masse bilder, og få lagt dem inn i forumet, slik at Lipsi kan \"oppleves\" på en annen årstid en den vi vanligvis er der på.

Fint at du følger med, Zakken. Kom gjerne med utfyllende informasjon hvis du har. Jeg kommer til å gi meg her når jeg er tom for bilder. Du kan gjerne overta hvis du føler for det.

Her slapper Torgeir av med lydbok på terrassen. Bildet er tatt fra balkongen min, altså motsatt retning i forhold til det forrige bildet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Zakken

Ser at du også, Tjorven, tenker på å besøke Lipsi. Kan fortelle deg såpass at Manolis som eier Anna Express, har dagstur til Fourni (fra Lipsi) i alle fall en gang pr uke. Tror båten hans gjør sånn ca 30-33 knop så det tar ikke så lang tid. Han drar fra Lipsi på morgenen og tilbake sent på ettermidagen. Ellers har han stort sett daglige turer til Leros ifm flyavganger og ankomster. Så hvis det bare er besøk på Fourni så burde dette være en grei måte. Dessuten går hydrofoilen innom Fourni på enkelte dager. Så det er fullt mulig å både komme til og fra. Men dette vet du muligens allerede??
Lipsi til sommeren igjen

Tjorven

Takk for opplysningene, Zakken. Har funnet ut at det går hydrofoil som har alle tre øyene på ruta si, men ikke når og hvordan de korresponderer med hverandre. Jeg har ikke funnet noen rutetabeller for hydrofoilene, men de er vel ikke lagt ut ennå?
Siden \"Anna\" hører til på Lipsi, høres det greit ut å ta en dagstur derfra til Fourni, så da er det bare å forhøre seg hvilken dag hun går, og legge opp Lipsi-turen deretter. Da kom jeg enda et skritt nærmere i planleggingen, så takk igjen :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Zakken

Tror Anna Express går til Fourni på søndagene. Hydrofoilene kommer ikke med sine ruter før ca 1.mai. Tror den som trafikerer Dodekanesene er Zevs. Men jeg tror at du må bruke Pytagorion som utgangspunkt. Hadde det vært mulig å dra fra Lipsi til Fourni så hadde vi nok allerede vært på besøk - for dette er en øy som står høyt på ønskelisten. Men går det som det skal - så er jeg på Lipsi i slutten av denne måneden og da kan jeg jo spørre Manolis om \"hans rutetabell\" for årets sommersesong.
Mener også at det skal være mulig å komme fra Patmos til Fourni, men det er jeg ikke sikker på....
Lipsi til sommeren igjen

Svein~B

Her er veien fra sentrum ned mot havna.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Det var et herlig bilde, ser skikkelig idyllisk ut, Svein B :)
Zakken, har forstått på Filhellender i tidligere innlegg (muligens i Fourni-tråden?) at Anna går fra Lipsi til Fourni på søndager. Kjempefint om du kan finne ut riktig reiserute når du er der nede. Heldiggrisen som snart skal dit. Ønsker deg riktig god tur, og husk kamera ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Zakken

Bare båten jeg skal ombord i finner veien til Malta og jeg får jobben jeg har gitt pris på - så skal alt ligge vel tilrette for en uke på Lipsi i mars - Kamera har jeg selvfølgelig med, og jeg skal ta en titt i \"arkivet\" og se hva jeg kan finne bilder fra Lipsi fra litt andre vinkler og steder enn dem som er publisert her i forumet. Men det får bli i april at dette skjer.....
Ellers kan jeg fortelle at i huset midt på bildet (til høyre for postkortstativet) så bor det et eldre ektepar, og ut fra det jeg har kunnet observere så har de bare ett rom og do. I alle fall ser du TV, nips, bilder, , stuemøbler,seng og kjøkken når du passerer gatedøren, så det er ikke store kåken..
Lipsi til sommeren igjen

Tjorven

Bilder får man aldri nok av når man ønsker å se et sted. Selvfølgelig er det spennende å gå på oppdagelsesferd selv, men jeg setter stor pris på både info og alle bilder som blir lagt inn her, så man blir litt \"kjent\" på forhånd. Svein B og Filhellener m.fl. har mata nyskjærrigheten min i flere tråder, og jeg ser fram til dine bilder også, Zakken. Takk skal dere ha alle sammen :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Bare hyggelig, Tjorven. :-) Fint å høre at du setter pris på bildene.

Her er et bilde til fra sentrum.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Gleder meg til å rusle rundt i slike smågater :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Jeg elsker sånne trapper med blomsterpotter hele veien!

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Gleder meg til å rusle rundt i slike smågater :)

Quote from: \"xristina\"Jeg elsker sånne trapper med blomsterpotter hele veien!

Før jeg postet dette bildet, så tenkte jeg at dette er typisk gresk. Var ikke det tema i en fotokonkurranse her? Sånne trange gater med mopeder og sånne trapper og balkonger er noe av det mest typisk greske jeg vet, i hvert fall i øyriket.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...