Logg inn med Facebook eller Google!

Noen små glimt fra en liten uke på Skopelos (og Skiathos)

Started by kaka, 11. Jul 17, 09:58:53

Previous topic - Next topic

kaka

Av og til dukker det opp noe som en nesten for godt til å være sant, - og da tror vi gjerne at det ikke er det, - sant.
Jeg ble "kapret", sånn helt på sparket, til en uke på Skopelos. Bostedet så utrolig fint ut på bildene, - veldig barnevennlig, med grønne plener, lekeplass, fint basseng for både barn og voksne, m.m. Billig var det også.
Mine Hellasturer er stort sett fokusert på områdets turmuligheter. Med småbarn måtte det bli et litt annet fokus.
Jeg tenkte mange ganger: "ting er aldri så fint som på bildene", og var veldig spent.
Reisen ned gikk veldig fint, og ventingen i Skiathos havn var absolutt overkommelig (ca 1 time, og ikke 4,5, som antydet).
Båtturen over var også behagelig, og vi kunne legge til kai inne i Skopelos by (ikke i Agnondas, som sist vi var der)
KariK

filhellener

Herlig med slike uimotståelige reisetilbud, kaka😊

Jeg skal til Skiathos med en venninne i slutten av august👍
Med tanke på at det er et spesifisert hotell og fin beliggenhet, bestilt 2 mnd før avreise,
er det min billigste noensinne😀

Har en billig spes til Thassos og, sammen med mannen min😊

I fjor tok vi en uspes. til 998,-
Den bestilte vi kort tid før avreise og fikk bo veldig bra, fikk t.o.m frokost.

Det er verdt å sjekke tilbud👍
- spes for oss pensjonister som kan reise når som helst😉
Kari

kaka

Da vi voksne var på Skopelos/Skiathos for noen år siden, var servicen på Skopelos litt "tynn". Vi ble stuet inn i en taxi og kjørt til bostedet, - der det ikke var et menneske! (Nå ordnet jo det seg, og ble riktig så fint)
Vi var selvsagt spent på hvordan vi skulle komme oss fra havna til bostedet, Alkisits, denne gangen. Særlig fordi det skulle ligge et godt stykke utenfor sentrum.
Vi lurte jo også på hvordan vi skulle få handlet/komme oss til butikk.
Ikke noe problem. Vi ble raskt vist til en buss, som kjørte oss ut. Det var spennende å følge med langs veien. Til vår store overraskelse og glede var det en butikk ikke langt unna, - og så enda en, ett minutt unna! Kunne det være bedre!
Da gjensto bare selve anlegget vi skulle bo på. Vi gikk opp, langs et fint basseng, mot en grønn plen med lekeapparater. Anlegget besto av flere seksjoner, koselig stil og fint plassert i området.
Vi ble vi vist til hjørneseksjonen nærmest plenen og bassenget, og kunne innta to STORE to-roms leiligheter :) (Jeg fikk en alene, fordi et ikke var ett-roms ledig - ren luksus!) Det var nesten som vi hadde leid et hus sammen, der bestemor bodde oppe :)
KariK

kaka

Bassenget ble flittig brukt, - til stor glede for både store og små Det var stort nok til at voksne kunne få svømt en del, før vi måtte snu :)
Et hjørne var satt av til de minste. Det var helt ideelt, i stedet for separat barnebasseng. Da kunne vi voksne bevege oss lett mellom avdelingene.
På ene  langsiden var det en liten bar, der du kunne sitte på krakk i vannet :) Ikke min greie, - men artig å se når far og sønn gjorde det.
Det blir litt begrenset med bilder her, siden jeg helst ikke legger ut personbilder (og det ble jo tatt flest av de :) )

Svalene stupte mot vannflaten og hentet mat (eller drakk de??) Det var alltid litt insekter og annen rusk i bassenget om kvelden, - og hver morgen ble bassenget "støvsuget".
En grundig prosess.
KariK

vandrer

Storfamiliehjørnet var jo helt genialt,
forstår godt at dere koste dere der.🌞🤽‍♀️🏊⛱

kaka

Ja, det var virkelig overveldende fint, (bortsett fra at det ble litt klamt og gulvkaldt nede).
Det var balkonger/markterrasser på begge sider, og på den ene siden, utgang fra både stue og soverom.
I alle vinduene var det disse vakre gardinene, som også kastet dekorative skygger inne :)
KariK

kaka

Jeg tar med et bilde av stuedelen også, når jeg først er så godt i gang med å skryte av bostedet :)
Kjøkkenet anes bare, med det var bred og god kjøkkenbenk også. Soverommet var omtrent like stort som stuedelen.
- og badet, - det også stort og godt. Har aldri bodd så flott i Hellas, jeg :)
KariK

kaka

Nå reiser vi ikke til Hellas for å være inne, men, du verden så deilig med muligheten innimellom, - uten bare å måtte sitte i senga :)

Men, utelivet var interessant nok, - ikke minst for den yngre garden. Små kryp fanget fort oppmerksomheten, med skrekkblandet fryd.
Det mest fascinerende var det rare dyret som satt på veggen, i ferd med å gå ut av sitt gode skinn :o
Nå så vi etterhvert flere eksempler på dette, - sikader som "skiftet ham". Virket som det var døgnet for hamskifte da vi kom ned.
Jeg leste et annet sted her inne at det visstnok heter "nymfehud"
Utrolig fascinerende hvordan den "passet", i minste detalj!
KariK

kaka

Vi registrerte etterhvert at det befant seg større dyr på andre siden av gjerdene. Det var faktisk to forskjellige saueflokker, den ene med helt nyfødte lam! De var (naturlig nok) litt sky, - mens sauene på andre siden gjerne tok imot litt nyplukket gress :)
Det var veldig koselig å ha disse sauene slik, rett utenfor. Høner var det der, også.
Alt dette forsterket den gode stemningen, - rene idyllen!
KariK

Tjorven

Så herlig, kaka  ;D Deilig å bo litt flott innimellom, og spesielt når det var et godt tilbud i tillegg  ;)  Nydelig bosted og fine omgivelser, skjønner godt at dere kosa dere der, både små og store. Fine bilder!
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Som nevnt, bodde vi et stykke utenfor sentrum. Det var lite aktuelt for små ben å gå inn, (og litt for traffikkert for vogn) Lokalbussen stoppet rett utenfor hotellområdet, dersom vi ville bruke den. MEN, hotellet hadde jo kjempeservice: egen hotellbuss :) Den kjørte inn flere ganger daglig, til faste tider, og første kvelden fikk vi ekstraservice utenom de faste tidene :) Den gjorde inntrykk, med sine lange øyevipper.

Koselig å gå litt langs havna i skumringstimen.

KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Dag.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...