Logg inn med Facebook eller Google!

Shirley Valentine

Started by Marit, 09. Jul 07, 20:37:57

Previous topic - Next topic

Marit

Har i dag bestilt denne filmen på DVD hos Amazon. Har sett filmen på TV et par ganger og også sett Anne Marit Jacobsens oppsetning på Nasjonaltheateret for mange år siden. Gleder meg til å se filmen igjen.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tove

Denne filmen er bare herlig! Egentlig kan en si at historien ikke har noe som helst med Hellas aa gjoere, men likevel tror jeg at det er nettopp Hellas som faar mange til aa ville ta en \"Valentine\" - nemlig finne tilbake livslysten.

Jeg har et spesielt forhold til filmen ettersom den er spilt inn paa Mykonos (hvor jeg traff min kjaere for mange aar siden) og fordi en av mine beste veninner er statist i filmen. I en scene hvor Shirley og grekeren er paa restaurant kan du se venninna mi i bakgrunnen i hele scenen...   zxwwwwwwwwwa
Krata re file, yera!
http://www.kairos-holidays.com

Marit

Da jeg var på Mykonos i mai i fjor tok jeg en tur til stranda hvor tavernaen er. Der satt jeg og nøt en Mythos. Siden det var så lenge siden jeg hadde sett filmen, så kan jeg ikke si jeg kjente igjen stedet så veldig.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Filmen kom i posten i dag, og har allerede sett den igjen. Dette er en film jeg absolutt tar frem flere ganger, spesielt når lengselen til Hellas blir sterk. zqr2333222222
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

gallerytouri

Shirley! Jeg har nettopp sett filmen!

Til min store skam hadde jeg gått glipp av denne, bare hørt om den. Så Mixelite var så grei at hun tok den med nedover Så den for et par uker siden...og er ikke ferdig med en enda....hun lever videre i min fantasi!

Jeg lo meg fillete, både fordi en god venn av meg bruker flere av Costa\'s uttrykk....hahahahahaha...og også fordi jeg kjente selv meg igjen....  zxzaxxxxxxxxxx
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Mixelite

Jeg har sett filmen x antall ganger på tv og blir ikke ferdig med den. Måtte bare kjøpe den da den dukket opp under et dvd-søk på amazon.co.uk. Filmen er helt herlig på flere plan!

gallerytouri

Og jeg MÅ få sett den sammen med Hanne før hun reiser! På noe litt større enn DVDakien din...ikke for å klage, altså...men ville helst sett denne på STORskjerm!
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Mixelite

Quote from: \"gallerytouri\"Og jeg MÅ få sett den sammen med Hanne før hun reiser! På noe litt større enn DVDakien din...ikke for å klage, altså...men ville helst sett denne på STORskjerm!

Jeg har kabelen liggende rett ved siden av pcen her  ztweeeeeeeee

Hm. i den ene enden er det en plugg som ligner på dem som er på høretelefonene. I den andre er det gul, rød og hvit plugg til tv-inngang. Må da være mulig å få tak i på Chios! er ikke så lett å få sendt ned på mail ;-)

For å komme tilbake til Shirley. Favorittscenene mine er når hun tar et oppgjør med sine medreisende, og ikke minst når hun kommer tilbake til tavernaen og finner Costas i full gang med å sjekke opp neste turist. Hvis man kan si det sånn. Hele filmen er egentlig en stor favorittscene!

gallerytouri

Jeg liker best når hun sier

*I am sure he will keep his word. Problem is.....I don\'t want him to!*

Og elskovsscenen er kjempebra! Trenger ingen detaljer, jeg!
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

xristina

\"Boat is boat - and f*** is f***...\" :-D

Mixelite

Quote from: \"xristina\"\"Boat is boat - and f*** is f***...\" :-D

Ja, det var en god replikk :)

xristina

Jeg har nå endelig fått surret meg til å kjøpe denne jeg også. Platekompaniet har den (sone 1). I øyeblikket driver jeg og konverterer den over til iPoden min, så jeg kan ta den med overalt... (Dersom iTunes - som for øvrig er et skikkelig m*kkaprogram lar meg gjøre det da!)

Kjæresten min har ikke sett den, så det spørs om det ikke blir en liten filmvisning i kveld...

Jeg bestilte den fredag ettermiddag og hadde den i postkassa lørdag. Platekompaniet er raske!

I tillegg har jeg bestilt \"Aldri på en søndag\" med Melina Merkouri fra Norsk Filminstitutt. Her skal det mimres...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...